Potrzeby hiperpołączonego świata
Fujitsu przekonuje, że partnerzy producenta mogą dostarczać klientom wszystko, co potrzebne do działania w świecie postępującej digitalizacji i Internetu Rzeczy.
Na klientów trzeba spojrzeć przez pryzmat funkcjonowania
w świecie, w którym digitalizacja postępuje w niezwykłym tempie
– mówią przedstawiciele producenta. Nie dotyczy to jedynie firm, które
skupiają się wyłącznie na sprzedaży cyfrowych produktów w sieci, ale również
tych, których główną działalność można określić jako tradycyjną. Dobrym
przykładem są kawiarnie z jak najbardziej „analogową” ofertą. Takie, które
tworzą cyfrową otoczkę, np. w postaci mobilnych aplikacji dla klientów, do
których ci mają łatwy dostęp za pośrednictwem licznych urządzeń
i „wszędobylskiego” Wi-Fi.
W coraz bardziej zdigitalizowanym świecie kluczową rolę
odgrywa komunikacja i wymiana informacji pomiędzy ludźmi, ludźmi
i rzeczami, jak również pomiędzy samymi rzeczami. Budujemy hiperpołączony
świat, który niesie ogromną zmianę w sposobie działania firm i ich
podejścia do pozyskiwanych zewsząd danych. Fujitsu chce być dostawcą, który
jest w stanie sprostać tym zmianom. To główne
przesłanie tegorocznego europejskiego Fujitsu Forum.
Bezpieczeństwo: żyła złota
Podczas forum producent zaprezentował sukcesy wybranych
partnerów, m.in. niemieckiego integratora Profi, który wyposażył centrum danych
Darz w nowy system pamięci masowej Fujitsu Eternus CD10000. Producent
podkreśla potrzebę wprowadzania na rynek software’owo zdefiniowanych
i mocno skalowalnych rozwiązań storage’owych (te, z którymi dziś mamy
do czynienia, za chwilę nie sprostają potrzebom przedsiębiorstw, w których
następuje gwałtowny przyrost danych). Eternus CD10000 zapewnia pojemność 56 BP
danych online, wykorzystując oprogramowanie Inktank
Ceph Enterprise firmy Red Hat. System
przeznaczony jest między innymi dla dostawców usług przetwarzania
w chmurze (więcej na temat CD10000 na str. 58).
Podczas sesji dla partnerów przybliżono też system Fujitsu
do uwierzytelniania tożsamości – PalmSecure – który według vendora
sprawdzi się w dobie Internetu. PalmSecure weryfikuje tożsamość za pomocą
skanowania żył dłoni. Informacje ze skanu dodatkowo uwierzytelnia się przy
użyciu kart procesorowych z kodem PIN. System oferowany jest
z pakietem Software Development Kit – partnerzy mogą połączyć go ze
swoimi autorskimi aplikacjami i zaoferować całość klientowi lub
zintegrować je z działającymi już aplikacjami korporacyjnymi służącymi do
ochrony dostępu.
Technologia uwierzytelniania PalmSecure została zastosowana
w inteligentnych bankomatach Fujitsu – ATM Series. Ich konstruktorzy
położyli nacisk na wielofunkcyjność i samoobsługę. Tego typu urządzenia
pozwalają bankom rozszerzyć działalność, np. na mniejsze miejscowości, bez
otwierania dodatkowych oddziałów. Model ATM Series 100 oprócz systemu
PalmSecure ma funkcję komunikacji z urządzeniami przenośnymi za pomocą
technologii zbliżeniowych. Fujitsu przewiduje, że już w 2015 r.
płatności mobilnych z użyciem techniki NFC po raz pierwszy będzie więcej
niż tych dokonywanych za pomocą kart.
Primeflex – nowa marka
Ważnym
wydarzeniem tegorocznego Fujitsu Forum było przedstawienie przez producenta
urządzeń marki Primeflex – nowej wśród fabrycznie zintegrowanych systemów
Fujitsu obejmujących serwery, pamięci masowe, systemy połączeń sieciowych
i oprogramowanie – przetestowanych pod kątem konkretnych obciążeń.
Linia Primeflex oferuje ponad 20 rozwiązań pochodzących od partnerów Fujitsu:
Microsoftu, VMware’a oraz SAP-a. Nowe systemy umożliwiają również świadczenie
usług z wykorzystaniem chmury Fujitsu. Dodatkiem do nich jest platforma
Primeflex for Hadoop do analizy dużych ilości danych w poszukiwaniu
informacji cennych dla danego przedsiębiorstwa.
Vendor zaprezentował też
nowe serwery Primergy, na przykład model stelażowy RX2540 M1 z procesorami
E5–2600 v3, serwer blade Primergy BX2560 M1 oraz infrastrukturę CX400 M1
z węzłami serwerowymi CX2550 M1 i CX2570 M1. Niedługo na rynku mają
pojawić się dalsze modele serwerów z układami Intel Xeon E5–2600 v3.
Podobne artykuły
Nowym motywatorem prawo i sztuczna inteligencja
Firmy coraz bardziej przekonują się do elektronicznego obiegu dokumentów. Dla nieprzekonanych zaś skutecznym impulsem mogą być regulacje prawne.
Channel Manager staje się zaufanym doradcą partnera
Obecnie rolą Channel Managera jest zapewnienie partnerom kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie portfolio produktowego, ale też w prowadzeniu działalności biznesowej. Przy czym kluczowym elementem zarządzania kanałem sprzedaży jest efektywna komunikacja z uczestnikami rynku.
Channel Master 2024: zdobywcy certyfikatów!
Procedurę certyfikacji Channel Master, przeprowadzoną zgodnie z wytycznymi od integratorów IT, w tym roku pozytywnie przeszło piętnastu producentów. Certyfikat stanowi dowód najwyższej dbałości o wysokie standardy i jakość bieżącej obsługi oraz o rozwój ekosystemu partnerskiego.