VIVOTEK ma w swojej ofercie szeroki zakres produktów: kamery
sieciowe, serwery wideo i rejestratory, a także oprogramowanie do
centralnego zarządzania całym systemem. Użytkownikami produktów tej marki mogą być
zarówno bardzo małe firmy, jak i największe korporacje. Firma specjalizuje
się także w tworzeniu rozwiązań dla różnych branż. Dział R&D
producenta samodzielnie opracowuje nowe kodeki wideo, protokoły transmisji
obrazu w sieci i układy elektroniczne stosowane w urządzeniach
monitorujących.

Na świecie działa ponad milion kamer i serwerów wideo
marki VIVOTEK. Produkty te są sprzedawane w ponad 70 krajach przez sieć
resellerów i integratorów z branży IT, a także dostawców
specjalizujących się w systemach ochronnych i telekomunikacyjnych.
Producent współpracuje również z twórcami oprogramowania w ramach
programu VIVOTEK SIA (Software Integration Alliance). Wspólnie z nimi
oferuje rozwiązania przeznaczone dla różnych niszowych odbiorców.




Trzy pytania do…

Moniki Stanosz, dyrektora oddziału Katowice, SUMA

CRN Ze względu na zróżnicowaną ofertę systemów monitoringu
resellerom trudno wybrać właściwego dostawcę. Jakimi kryteriami należy się
kierować?

Monika Stanosz Najważniejsza jest znajomość aktualnej oferty. Polski rynek monitoringu
IP stale się rozwija. Co roku pojawia się wielu nowych producentów, którzy
oferują konkurencyjne rozwiązania w coraz niższych cenach. Stąd
pojawiające się dylematy resellerów i ich klientów. Przy czym często ich
wybory są impulsywne lub jedynym ich kryterium jest cena rozwiązania.
W efekcie dokonuje się zakupu sprzętu bez odpowiedniej wiedzy, co po
dłuższym okresie użytkowania kończy się frustracją. Niewielkie oszczędności nie
rekompensują faktu, że rozwiązanie nie spełnia wymagań użytkownika lub
występują problemy techniczne, a brakuje wsparcia producenta i
dystrybutora. Zdarza się nawet, że nie uznają oni gwarancji na sprzęt. Dobry
produkt to taki, którego producent i dystrybutor dbają o jakość,
wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku i zapewniają partnerom właściwe
wsparcie.

 

CRN Czy
zatem dobranie kamery odpowiedniej do potrzeb klienta stanowi duże wyzwanie?

Monika Stanosz Na rynku monitoringu wideo IP działają dwie grupy dostawców.
Największe, rozpoznawalne firmy, które go kreują i mają produkty
dostosowane do potrzeb klientów, oraz podmioty mniej rozpoznawalne, które
podążają za wyznaczanymi przez te pierwsze trendami. Ale specyfikacje
techniczne wielu kamer wyglądają podobnie, co powoduje, że wybór dla
nieświadomego użytkownika jest trudny. Często wybiera tańsze rozwiązanie,
niezaspokajające jego potrzeb. Dlatego resellerzy powinni nieustannie zwiększać
swoją wiedzę i analizować dostępność urządzeń przeznaczonych do różnych
zastosowań. Przykładowo, jeden z naszych dostawców, firma VIVOTEK, ma
w ofercie produkty ze specjalnymi funkcjami wspomagającymi nadzór
w sklepach, laboratoriach, biurach, placówkach finansowych, na
korytarzach, lotniskach, a także w pojazdach, więzieniach
i kopalniach.

 

CRN Jaka
jest rola dystrybutora w procesie sprzedaży?

Monika Stanosz Chociaż dystrybucja kojarzy się
bezpośrednio ze sprzedażą, współczesny dystrybutor nie może pozwolić sobie na
pasywne podejście do współpracy z partnerami. Należy wykazać się
odpowiednim zasobem wiedzy i gotowością do jej przekazywania, pomocą w
projektowaniu systemu, wsparciem marketingowym, reklamowym i technicznym.
Bardzo ważne są też szkolenia i certyfikacje oraz możliwość
przeprowadzania testów.

Dodatkowe informacje:


 

Monika Stanosz,

dyrektor
oddziału Katowice, SUMA,

monika@suma.com.pl

Artykuł powstał we współpracy z
firmami VIVOTEK i SUMA.