Portal tylko dla partnerów
W sierpniu wchodzi w życie program partnerski oraz rusza portal zawierający materiały marketingowe i informacje dla resellerów Corela. Producent zamierza usprawnić w ten sposób komunikację ze swoim kanałem sprzedaży. Według przedstawicieli Corela popyt na software graficzny w 2010 r. jest wyższy niż w 2009 i rynek ma już najgorsze za sobą.
Dystrybutorami programów Corela w Polsce są AB i Tech Data, a także resellerzy specjalizujący się w sprzedaży detalicznej lub posiadający znaczącą pozycję rynkową w danym regionie. Oprócz tego produkty Corela rozprowadzane są przez nieautoryzowanych subdystrybutorów.
– Nasz kanał dystrybucyjny jest podobny do zorganizowanego przez innych producentów, chociaż niezbyt rozbudowany, ze względu na niszowy charakter naszej oferty – mówi Sylwia Tomalska, Sales Manager Corela na Europę Wschodnią. Premiera programu partnerskiego i strony WWW została zaplanowana na siepień bieżącego roku. Partnerom zostanie przyznany jedenk z trzech określonych statusów (do tej pory Corel nie dzielił ich według żadnego kryterium): złoty, srebrny lub podstawowy.
W przypadku tego ostatniego wystarczy rejestracja za pośrednictwem portalu. Resellerzy, którzy to zrobią, będą mogli korzystać z materiałów marketingowych umieszczonych na stronie, używać logo Corela, otrzymywać newslettery (producent zastrzega, że zgodnie z oczekiwaniami partnerów nie będzie ich wysyłał zbyt często, tzn. mniej więcej raz na kwartał). Zamieszczone na portalu informacje o produktach mają być po polsku, z wyjątkiem dotyczących oprogramowania w wersjach, które nie są przeznaczone na rynek krajowy. Takie materiały będą do dyspozycji resellerów tylko w języku angielskim. Partnerom o wyższym statusie, srebrnym i złotym, producent chce zapropo-nować coś więcej – m.in. fundusze na działania marketingowe i umieszczenie ich na liście sprzedawców przedstawianej klientom końcowym. Zarejestrowani w programie partnerskim Corela będą mogli zarządzać swoim kontem, np. aktualizować dane.
– Chcemy ułatwić komunikację z partnerami – wyjaśnia pobudki, którymi kierował się producent, tworząc program i portal, Sylwia Tomalska. – Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków europejskich. Według przedstawicieli Corela wprowadzenie nowych zasad dla sprzedawców zachęci do bliższej współpracy firmy, które nie mają z producentem bezpośredniego kontaktu. – Nasze produkty sprzedaje wiele małych przedsiębiorstw – tłumaczy Sylwia Tomalska. Vendor przewiduje, że konta na stronie dla partnerów założy kilkuset resellerów. Program i portal dla partnerów funkcjonują już w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Producent chce je wprowadzić w największych krajach Europy. Według Corela rynek programów graficznych zaczyna odżywać po spowolnieniu, które można było obserwować w ubiegłym roku. – Wprawdzie Corel kończy rok finansowy w listopadzie, ale już teraz widzimy wzrost sprzedaży w Polsce – twierdzi Sylwia Tomalska. – Nie możemy powiedzieć, że definitywnie pokonaliśmy kryzys, ale sytuacja się poprawia. Produkty Corela przeznaczone są zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i dla profesjonalistów (fotografowie, graficy) oraz firm. Odbiorców można też szukać na rynku edukacyjnym, mogą być nimi szkoły, uczelnie i biblioteki. Portal dla resellerów zostanie uruchomiony pod adresem: www.corelpartners.pl. Producent planuje, że pierwszych 100 partnerów, którzy zarejestrują się na stronie, otrzyma darmowy program CorelDRAW w wersji dla studentów oraz do użytku domowego.
Podobne artykuły
Programy partnerskie: resellerzy spragnieni wiedzy
Resellerzy podkreślają, że szczególnie cenny w programach partnerskich jest obecnie dostęp do wiedzy. Zwracają przy tym uwagę na niepotrzebne błędy i wpadki, których producenci powinni zdecydowanie unikać.
Programy partnerskie: gra niewarta świeczki”?
Każdy szanujący się producent rozwija swój kanał sprzedaży za pomocą programu partnerskiego dla resellerów i integratorów. Niestety, nie każdy jest za to szanowany.
Co kręci resellerów: plusy i minusy programów partnerskich
Rabaty, ceny specjalne i wsparcie fachowców to w ocenie resellerów i integratorów najcenniejsze elementy programów partnerskich, które pomagają im w biznesie.