Skuteczna strategia

Od początku celem spółki Cooling było dostarczanie konsumentom najwyższej jakości rozwiązań w rozsądnych cenach — urządzeń niezawodnych, wygodnych w użytkowaniu oraz pozwalających na najwyższe osiągi. Polscy specjaliści projektują peryferia, które są funkcjonalne i dzięki wysokiej klasy podzespołom od renomowanych producentów potrafią dotrzymać kroku nawet profesjonalnym graczom i tym, którzy do profesjonalizmu aspirują.

Przykładem są chłodzenia SilentiumPC, zbudowane z wykorzystaniem zaprojektowanych w Polsce przełomowych wentylatorów Fluctus. Jednocześnie dzięki minimalistycznym, eleganckim projektom oraz świetnym materiałom Cooling uzyskuje ponadczasowy, uniwersalny wygląd swoich produktów — dzięki czemu świetnie sprawdzają się także w środowiskach biurowych i zastosowaniach biznesowych. Co ważne, z powodzeniem konkurują z globalnymi markami nie tylko w Polsce, ale także na rynkach europejskich i światowych.

Do sukcesu rynkowego firmy Cooling w kilku różnych obszarach przyczynia się w dużym stopniu, poza jakością produktów i polityką cenową, przede wszystkim rozumienie potrzeb klientów i elastyczność w reagowaniu na ich oczekiwania. Dla określonych grup klientów ważna jest jakość za rozsądne pieniądze, dla innych kluczowy okaże się serwis i dobry kontakt z producentem, a jeszcze inni docenią dostępność produktów w największych sklepach w Polsce. Cooling także w tym przypadku nie idzie na zbędne kompromisy.

Nadchodzi nowe

W obliczu bardzo dynamicznej sytuacji na rynku akcesoriów oraz komponentów do budowy PC, każde działanie spółki Cooling ma na celu ugruntowanie poczucia bezpieczeństwa u kontrahentów rodzimego producenta – zapewniają przedstawiciele firmy. Dodają, że bliska współpraca z resellerami oraz szeroko zakrojone działania intensyfikujące sprzedaż przyczyniają się do dalszego wzrostu udziałów w poszczególnych kategoriach produktowych.

Jeśli chodzi o kolejne lata, to polski producent spore nadzieje pokłada w ostatnich nowościach, które powinny przyczynić się do zwiększenia udziałów rynkowych w poszczególnych kategoriach produktowych. Co ciekawe, zapowiada dalszy rozwój strategii w kierunku, który stanowi na razie jego tajemnicę handlową.

– Największe wydarzenie w historii naszej marki jest jeszcze przed nami. Na chwilę obecną niestety nie mogę powiedzieć, o co chodzi. Chcę tylko zaznaczyć, że w październiku będzie się wokół nas sporo działo – zapowiada Łukasz Zdziech, CEO spółki Cooling.

Trzy pytania do… Trzy pytania do…  

Jacka Serwańskiego, dyrektora marketingu spółki Cooling

 

 

 

  1. Jak wygląda obecnie dalszy rozwój waszego kanału partnerskiego? Cały czas trwa jego rozwój. W tym roku podpisaliśmy porozumienie z Media Saturn Holding Polska i nie wykluczamy możliwości pojawienia się naszych produktów w innych sieciach sklepów wielkopowierzchniowych oraz w dyskontach. W przypadku pozostałych resellerów z branży IT współpracujemy już z całą rynkową czołówką, co nie zmienia faktu, że chcemy rozwijać sieć sprzedaży w innych obszarach. Jednym z nich są sieci meblowe, do których planujemy wprowadzenie naszych foteli gamingowych oraz biurek.
  2. Jakie są kluczowe zalety współpracy z waszą firmą, na które warto zwrócić uwagę potencjalnym partnerom? Sporą zaletą jest umiejscowienie naszej siedziby w kraju, co pozwala na skrócenie większości procesów sprzedażowych i logistycznych. Co jest bardzo ważne, biorąc chociażby pod uwagę, że realizacja reklamacji w systemie door-to-door to spore odciążenie dla naszych partnertów. Generalnie, w kontaktach z resellerami stawiamy na elastyczność i prostotę. Dostępność produktów na miejscu i bezpośredni charakter sprzedaży powoduje, że stanowimy dla nich idealny wybór.
  3. Na które z waszych najnowszych produktów warto zwrócić szczególną uwagę i dlaczego? Pod względem akcesoriów, czyli mowa tu o marce SPC Gear, mamy przede wszystkim słuchawki VIRO. Ta seria jest z nami już od jakiegoś czasu, jednak regularnie pojawia się w nowych odsłonach. Poza podstawowym zestawem słuchawkowym VIRO mamy wersję Plus z zewnętrzną kartą dźwiękową i całkowicie biały model, czyli Onyx White. Do tego dochodzi między innymi portfolio klawiatur, myszek i mikrofonów. Z kolei jeśli mówimy o komponentach, to SilentiumPC może się pochwalić przełomowymi w swojej kategorii wentylatorami Fluctus. Naszym inżynierom udało się osiągnąć kompromis między maksymalną wydajnością a cichą pracą. Warto nadmienić, że ten produkt stanowił wcześniej integralną część naszych chłodzeń procesora Fera, gdzie sprawdzał się na tyle dobrze, że postanowiliśmy wypuścić go do sprzedaży jako osobny artykuł.