W wyniku pandemii zapotrzebowanie na automatyzację procesów biznesowych – a tym samym aplikacje, które ją umożliwiają – drastycznie wzrosło. Firmy zdały sobie sprawę, jak istotna jest umiejętność zwinnego reagowania na zmieniające się realia rynku i zdolność do skutecznego korygowania obranego kursu. Oczywistym stało się też, że nie jest to możliwe bez wsparcia odpowiednich technologii informatycznych.

Gdy okazało się, że aplikacji potrzebujemy nie tylko więcej – ale i chcemy je mieć szybciej – uwaga zarówno firm, jak i integratorów systemów IT, skupiła się na platformach klasy low-code. Pozwalają one budować szyte na miarę aplikacje biznesowe bez potrzeby kodowania. Potwierdzeniem tego trendu są prognozy analityków Gartnera, według których wzrost rynku platform low-code wyniesie blisko 30 proc. rok do roku, a do roku 2024 aż 75 proc. dużych organizacji będzie używać co najmniej czterech rozwiązań tej klasy. To nie jest przypadek.

Low-code na radarze integratorów

Platformy low-code stanowią doskonałą propozycję dla integratorów systemów informatycznych, ponieważ pozwalają im dostarczać aplikacje idealnie dopasowane do potrzeb klientów wielokrotnie szybciej i taniej, niż tradycyjnymi metodami. Gwarantują przy tym znacznie większą elastyczność, którą doceniają klienci. Nie ma przy tym znaczenia branża czy wielkość firmy – aplikacje tworzone w technologii low-code skutecznie automatyzują procesy w każdym przedsiębiorstwie. Dzięki rozwiązaniom tej klasy integratorzy mogą tymi samymi zespołami dostarczać większą liczbę rozwiązań dla swoich klientów i realnie wspierać ich w realizacji cyfrowej transformacji.

– Sieć partnerską rozwijamy już od ponad 10 lat i obecnie naszą platformę na całym świecie wdraża już kilkudziesięciu integratorów. Najczęściej wymienianą przez partnerów korzyścią z włączenia platformy do portfolio jest zwiększenie ilości realizowanych usług, przy jednoczesnym pogłębieniu więzi z klientem. Ich rola ewoluuje z dostawcy IT do strategicznego partnera biznesowego, a klienci nagradzają tak zbudowane zaufanie kolejnymi zleceniami. W efekcie, w samym tylko ubiegłym roku, nasi partnerzy zwiększyli swoje zespoły low-code średnio dwuipółkrotnie – podkreśla Łukasz Wróbel, wiceprezes WEBCON.

16 lat rozwoju

WEBCON tworzy swoją platformę low-code – WEBCON BPS – od 16 lat. To największy producent tej klasy rozwiązań na polskim rynku. Od kilku lat krakowska firma konsekwentnie realizuje strategię ekspansji międzynarodowej, budując kanał partnerski i zdobywając klientów w Europie, obu Amerykach oraz Afryce. Wśród klientów WEBCON znajdują się dziś takie firmy, jak: Siemens Finance, Mitsubishi Electric, Tauron, LPP, Intersport, Nowy Styl, Warbud, Pratt & Whitney Canada czy MAN. Od wielu lat polski producent współpracuje również z analitykami branży IT, prezentując im kolejne wersje tworzonego nad Wisłą rozwiązania. Niespełna dwa miesiące temu, jako pierwszy polski dostawca, WEBCON pojawił się w raporcie agencji Forrester pt. „Now Tech: Digital Process Automation, Q4 2021”, plasując się w gronie wiodących globalnych dostawców technologii do digitalizacji procesów biznesowych.

– Platformę WEBCON BPS tworzymy już od ponad piętnastu lat, zapisując w jej kodzie doświadczenie zdobyte w setkach projektów digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych zrealizowanych w polskich i globalnych organizacjach. Dziś jesteśmy szczególnie dumni, że pieczołowicie wypracowaną wartość naszej platformy dostrzegają analitycy globalnego rynku IT. Pojawienie się WEBCON BPS w raporcie Forrestera to ważny krok, który pomoże zwiększyć rozpoznawalność i wiarygodność WEBCON w oczach naszych potencjalnych klientów i partnerów z całego świata – podsumowuje Łukasz Wróbel.

Kontakt dla integratorów: Jakub Romankiewicz, Partner Channel Manager, tel. 602 607 486, www.webcon.com/zostan-partnerem