Przedstawiciele branży
spotkali się w centrum biznesowo-konferencyjnym hotelu Haston. Celem
Poland IT Meeting było nawiązanie i zacieśnienie kontaktów, zarówno
z partnerami w kraju, jak i z zagranicy. Z tego
powodu, zamiast klasycznych prezentacji, najważniejszym punktem programu były
indywidualne spotkania uczestników. Przy pomocy odpowiedniej aplikacji każdy
mógł ułożyć sobie kalendarz spotkań.

Do stolicy Dolnego Śląska przyjechali przedstawiciele
różnych biznesów IT: producenci, dystrybutorzy, brokerzy oraz integratorzy
(m.in. Action, Comarch, Incom, Manta, Eptimo, Infonet-Projekt, Veracomp). Poza
przedstawicielami firm z Polski pojawili się biznesmeni z innych
europejskich krajów, jak Dania, Holandia, Niemcy, Rumunia czy Wielka Brytania.
Rozmowy dotyczyły handlu typowym sprzętem IT, a także miały na celu
nawiązanie ewentualnej współpracy przy realizacji wdrożeń bazujących na
zaawansowanych produktach i usługach. Przykładem jest TBCS IT, niemiecki
dostawca sprzętu sieciowego HP, który po kilku latach współpracy
z wrocławskim integratorem MGM Systems szuka teraz kolejnych partnerów
w Polsce.

Wydarzenie zostało przez uczestników – rozmówców CRN
Polska – ocenione pozytywnie. Ich zdaniem formuła krótkich, konkretnych
spotkań z kilkoma różnymi przedstawicielami branży dobrze się sprawdziła.
W ciągu dwóch dni każdy uczestnik mógł odbyć nawet kilkadziesiąt rozmów,
co znacząco zwiększa prawdopodobieństwo zwrotu z inwestycji (koszt udziału
w Poland IT Meeting wynosił 499 euro).

– Otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii od partnerów,
zarówno z Polski, jak i zagranicy. Jestem przekonany, że uczestnicy
wydarzenia nawiązali mnóstwo owocnych relacji, które przełożą się na ich
sytuację biznesową
– mówi Rafał Wójcicki z agencji GutPR, która
zorganizowała wydarzenie.

Dzięki pozytywnemu przyjęciu pierwszej konferencji
w przyszłym roku najpewniej będzie okazja do spotkania z jeszcze
większą liczbą ludzi z branży – organizator spodziewa się co najmniej
200 uczestników.

– Naszym celem jest, aby Poland IT Meeting stał się
największą imprezą tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej
– deklaruje
Rafał Wójcicki.

Ponieważ hasło wydarzenia
brzmiało: „Business with pleasure”, kolejną okazję do zawarcia
i zacieśnienia znajomości stanowiła uroczysta kolacja, po której część
uczestników odwiedziła jeden z wrocławskich klubów muzycznych. Była także
możliwość dłuższej rozmowy podczas spaceru po historycznej części Wrocławia.