Wydarzenie kierowane do partnerów biznesowych DAGMA Bezpieczeństwo IT odbyło się w pierwszych dniach kwietnia w Bronisławowie. Oprócz firm współpracujących już z katowicką spółką, przybyło wiele nowych.

– To dowód, że nasza sieć partnerska rozwija się bardzo dynamicznie. Rozmowy zainspirowały nas do nowych pomysłów i wspólnych projektów, także pomiędzy partnerami. Blisko sto osób omawiało wiele różnych tematów – tłumaczy Stanisław Horak, dyrektor handlowy w DAGMA Bezpieczeństwo IT.

Bogaty program obejmował szkolenia dotyczące rozwiązań Barracuda Networks, ESET, Holm Security, Safetica, Sekoia i Stormshield. Podczas panelu otwierającego „Jak Partner z Partnerem”, uczestnicy zapoznali się z narzędziami wspomagającymi sprzedaż produktów z dziedziny cyberbezpieczeństwa, które oferuje dystrybutor.

– Na konkretnych przykładach zilustrowaliśmy, w jaki sposób możemy skutecznie prowadzić klientów przez proces wyboru, wykorzystując nasze rozwiązania i wsparcie – mówi Jarosław Cichecki, Senior Channel Manager w DAGMIE. Najbliższe miesiące będą w tym zakresie kluczowe.

– Przegląd narzędzi, produktów i usług w kontekście implementacji dyrektywy NIS2 w Polsce pokazał nam kolejne pola do współpracy z partnerami – dodaje Paweł Przybylski, Channel Manager w DAGMIE.

Klaudia Michalak, specjalistka ds. sprzedaży w Penta potwierdza, że event pozwala wprowadzić nowych partnerów we współpracę z Dagmą, a w przypadku wieloletnich – podnieść ją na wyższy poziom.

– To czas na nawiązanie nowych relacji i umocnienie dotychczasowych, poznanie nowych produktów i rozszerzenie portfolio usług stosownie do trendów na rynku cyberbezpieczeństwa – mówi Klaudia Michalak.

Przedstawicielka Penty deklaruje wdrożenie trzech nowych rozwiązań z portfolio dystrybutora, aby podnieść poziom bezpieczeństwa w firmach jej klientów. Stały dostęp do inżynierów rozwiązań oraz Product Managerów, który zapewnia spółka, pozwoli na sprawną realizację tych planów.

Temat MSP (zawsze) na czasie

Tradycyjnie już zachęcano partnerów do współpracy w modelu Managed Service Provider. Z rozmów z przedstawicielami Dagmy wynika, że widzą oni skokowy wzrost sprzedaży rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, oferowanych w formie usługi abonamentowej. Partnerów i klientów przekonuje do niej choćby elastyczność, która pozwala zmieniać z dnia na dzień licz-bę chronionych stanowisk.

– Partnerzy powtarzają, że model abonamentowy usprawnił im pracę administracyjną ze względu na to, że mogą samodzielnie generować licencje za pomocą jednej konsoli. Jednocześnie płatności miesięczne za abonament są stałym dochodem, uzyskiwanym w sposób pasywny – mówi Andrzej Wściubiak, Channel Manager w DAGMA Bezpieczeństwo IT.

Dodaje również, że klienci chwalą model abonamentowy za to, że nie muszą ponosić dużego jednorazowego kosztu oraz unikają ryzyka związanego z niewykorzystanymi licencjami. To, rzecz jasna, tylko niektóre z zalet „abonamentów”. Model MSP funkcjonuje już w pełni w przypadku marek ESET oraz Acronis. Można się spodziewać, że do tych dwóch producentów wkrótce dołączą następni.