Dzięki Pantum Chiny stały
się czwartym na świecie krajem – po Stanach Zjednoczonych, Japonii
i Korei Południowej – produkującym urządzenia drukujące (nie licząc
modeli 3D). Marka należy do grupy Seine, jednego z największych światowych
dostawców materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Inwestorem strategicznym
jest Legend Holding, właściciel Lenovo Group – największego światowego
producenta komputerów.

Firma ma ambicje, aby
osiągnąć w segmencie druku to co Lenovo w branży IT. Drukarki
z logo Pantum działają już z powodzeniem od 2011 r. w 35
krajach na całym świecie, w niektórych detronizując HP i tym samym
osiągając pozycję lidera. W bieżącym roku zarówno polscy resellerzy, jak
też ich klienci będą mogli się przekonać, czy i dlaczego warto postawić na
nową markę.

 

Dobry stosunek jakości do ceny

Pantum na tle konkurencji wyróżnia się za sprawą najbardziej
solidnych i niezawodnych drukarek w swoich klasach, a także
atrakcyjności cenowej sprzętu i jego późniejszej eksploatacji
– zapewniają specjaliści Black Pointa. Podkreślają, że resellerzy, którzy
do tej pory mieli problem z konkurencyjnością cenową przy sprzedaży
drukarek, znajdą dzięki Pantum optymalne rozwiązanie. Będą w stanie
zaoferować klientom tańszy sprzęt niż konkurencja, zarabiając przy tym większe
pieniądze.

Piotr Drzewiecki

menedżer marketingu w Black Point

Rynek
drukarek jest bardzo trudny, różnice w poziomach cen uniemożliwiają
robienie biznesu sporej grupie zainteresowanych nim resellerów. Chcemy więc,
aby każdy z nich był w stanie sprzedać drukarkę Pantum w cenie
konkurencyjnej względem innych urządzeń, uzyskując jednocześnie atrakcyjną
marżę. Kolejna sprawa to sprzedaż materiałów eksploatacyjnych – obecnie
znalezienie klienta na drukarkę nie gwarantuje, że sprzedawca będzie dostarczał
mu również tonery, a to przecież istota tego biznesu. W przypadku
Pantum chcemy, aby sprzedając drukarkę, reseller miał większą pewność, że
pójdzie za tym również sprzedaż tonerów. Istotne korzyści uzyskują również klienci:
Pantum charakteryzuje się najlepszymi parametrami drukarek w swoich
klasach. Wystarczy spojrzeć na podstawowy model w ofercie P2500 W,
który ma wydajność 20 tys. stron miesięcznie (urządzenia konkurencyjne
w tej grupie – od 5 do 10 tys.) Produkty Pantum wyróżniają się także,
jeśli chodzi o szybkość czy czas wydruku pierwszej strony. Co
najważniejsze, koszt wydruku jednej strony za pomocą urządzeń marki Pantum jest
najniższy w przypadku zastosowania oryginalnych materiałów producenta (tak
wynika z porównania cen detalicznych na polskim rynku w sierpniu
2015 r.).

 

– Nie bez znaczenia pozostaje
fakt, że sprzedawca, przekonując klienta do wyboru drukarki Pantum, ma większą
szansę na kontynuację sprzedaży tonerów temu odbiorcy niż w przypadku
innych marek drukarkowych
– twierdzi Piotr Drzewiecki, menedżer
Black Pointa.

Dystrybutor deklaruje również pełne wsparcie dla partnerów,
którzy zdecydują się zaoferować drukarki Pantum w przetargach.

 

Trzy serie mono

Oferta producenta jest prosta i składa się obecnie
z trzech serii urządzeń laserowych monochromatycznych. Model P2500 to
kompaktowa drukarka do domu i małego biura, z Wi-Fi
w standardzie. Z kolei P3500 jest biznesową drukarką sieciową dla
firm potrzebujących dużej liczby wydruków, z automatycznym drukiem
dwustronnym. I wreszcie M6500 to urządzenie wielofunkcyjne dla
użytkowników oczekujących szeregu różnych funkcji, jak: drukowanie, kopiowanie,
skanowanie i faksowanie. Pantum stale pracuje nad rozwojem swojej oferty.
Na bieżąco będą pojawiać się kolejne modele, m.in. już w przyszłym roku
zostanie zaprezentowana nowa linia kolorowych drukarek laserowych.

Black Point nie ukrywa, że zdecydował się na dystrybucję
drukarek Pantum z uwagi na świetny w ich przypadku stosunek jakości do
ceny, co jest szczególnie ważne na takim rynku jak polski. Są one również
niezwykle konkurencyjne ze względu na duże dopuszczalne obciążenia (istotne
przy umowach MPS) oraz bardzo niską awaryjność, co potwierdziły restrykcyjne
testy obciążeniowe. Kompaktowa drukarka P2500 W generuje aż do 20 tys.
stron miesięcznie, a to oznacza – według dystrybutora – że
konkurencja jest przynajmniej o połowę gorsza.

Informacji na temat
zakupu i wsparcia sprzedaży drukarek Pantum udziela

Piotr Drzewiecki,

tel. 601 143 512,
e-mail: pantum@blackpoint.pl.