Czas na coś naprawdę małego!
Rynek palmtopów można opisać trzema 'naj': najmniejszy rynek najmniejszych komputerów, który rozwija się najbardziej dynamicznie. Przyrost sprzedaży palmtopów w 2000 roku w stosunku do roku 1999 wyniósł blisko 100 proc.
Rynek palmtopów można opisać trzema 'naj': najmniejszy rynek najmniejszych komputerów, który rozwija się najbardziej dynamicznie. Przyrost sprzedaży palmtopów w 2000 roku w stosunku do roku 1999 wyniósł blisko 100 proc.
Palmtop jest na tyle użyteczny, na ile użyteczne jest jego oprogramowanie. Analogia do komputerów stacjonarnych jest aż nadto wyraźna. Palmtopy zaczynają przypominać prostsze wersje komputerów stacjonarnych (przynajmniej tych sprzed kilku lat) - mają edytory tekstów, arkusze kalkulacyjne, przeglądarki internetowe, narzędzia do tworzenia stron WWW (Psion), słowniki, gry, można na nich słuchać plików dźwiękowych MP3 i tworzyć aplikacje w Visual Basicu (Win CE).
W 2000 roku sprzedano w Polsce 78 tys. notebooków (według IDC). Jest to jedyny segment w branży IT, który odnotował tak znaczący wzrost - o około 50 proc. w porównaniu z rokiem 1999 (wyjątek stanowią palmtopy, których sprzedaż wzrosła o 100 proc.). Polski rynek komputerów przenośnych zdominowała Toshiba - zdobyła w nim 46-procentowy udział.
Sprzedaż komputerów stacjonarnych na polskim rynku wyniosła w 2000 r. około 645 tys. sztuk wynika z danych IDC. To wzrost zaledwie o 5,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego (ok. 610 tys.). Największy wzrost sprzedaży w 2000 r. zanotowały Fujitsu Siemens, IBM oraz Compaq. W gronie przegranych znalazły się między innymi: Dell, Acer, jak również polska Baza.
Na rynku zasilaczy awaryjnych w Polsce już od dawna istnieje wyraźny podział na urządzenia o małych i dużych mocach. Większość producentów skwapliwie skupiła się na tym drugim segmencie oraz klientach korporacyjnych. Nic nie wskazuje na to, by trend ten miał się zmienić. Zasilacze o mniejszych mocach stanowią jednak dosyć duży procent sprzedaży - trafiają głównie do sektora MSP. Użytkownicy domowi wciąż są dla sprzedawców UPS-ów źródłem niewielkiego zysku.
CRN Polska rozmawia z Marcinem Kindlerem, Regional Manager Eastern Europe Creative Labs, uhonorowanym przez redakcję CRN Polska tytułem PRIT 2000. Uzasadnienie nominacji: za konsekwentną promocję marki i osiągnięcie czołowej pozycji w rynku multimediów.
CRN Polska rozmawia z Markiem Janasem, prezesem zarządu DNS, uhonorowanym przez czytelników CRN Polska tytułem PRIT 2000. Uzasadnienie nominacji: za wymierne efekty działania e-inkubatora.
CRN Polska rozmawia z Andrzejem Gradzim, prezesem Internet Partners, uhonorowanym przez redakcję CRN Polska tytułem PRIT 2000. Uzasadnienie nominacji: za czołową pozycję ISP oraz istotny wkład w rozwój usług i wysoką jakość oferowanych usług.
CRN Polska rozmawia z Tomaszem Sielickim, prezesem ComputerLandu, uhonorowanym tytułem PRIT 2000 przez redakcję CRN Polska. Uzasadnienie nominacji: za najwyższą jakość wdrożeń, wkład w rozwój aplikacji internetowych oraz kreowanie rynku bankowości internetowej.
Już po raz trzeci redakcja CRN Polska przyznała tytuły Postać Rynku IT. Trudno uznać za przypadek, że znaleźli się wśród nich przedstawiciele rynków: integracji, ISP oraz urządzeń cyfrowej rozrywki domowej. Nagrody przyznawane osobom, których działalność wywiera istotny wpływ na kształt polskiego rynku IT z założenia muszą odzwierciedlać panujące na tym rynku tendencje i kierunki jego rozwoju. Do takich właśnie, uznanych powszechnie za najbardziej perspektywiczne należą: integracja, Internet oraz domowa rozrywka.