IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Artykuły

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2003-09-29 00:00

Komputerowe stereo

W 2002 roku sprzedano w Polsce ponad pół miliona zestawów głośnikowych. To segment rynku rosnący nie tylko pod względem ilościowym. Klienci coraz częściej wybierają zestawy o możliwościach wykraczających poza tradycyjną stereofonię. Popularność zapewniają im coraz niższe ceny oraz bogactwo zastosowań, takich jak gry 3D czy filmy. Dilerzy chętnie sprzedają głośniki, ponieważ marże sięgają nawet kilkunastu procent.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-09-29 00:00

Bez kabla, ale z głową

W sierpniu w warszawskim URTiP-ie padł rekord: o zezwolenie na używanie urządzeń radiokomunikacyjnych ubiegało się codziennie kilkunastu przedsiębiorców. W pozostałych oddziałach terenowych liczba zgłoszeń była sporo niższa, ale i tak często dwukrotnie większa niż przed rokiem. Dystrybutorzy sprzętu bezprzewodowego tłumaczą ten fakt następująco: resellerzy odkryli sposób na zarabianie pieniędzy.

Autor: Wojciech Sroczyński | Dodano: 2003-09-15 00:00

Dla nielicznych nadzieja w tle

Od lat panuje przekonanie, że na rynku rozwiązań mobilnych zarobić może niewielu. Niestety, w tym roku wiele się nie zmieniło. Na nagły wzrost popularności przyjdzie nam jeszcze poczekać. Pojawiły się już jednak jego pierwsze symptomy...

Autor: Anna Suchta | Dodano: 2003-09-15 00:00

Uczciwość przede wszystkim

CRN Polska rozmawia z Tomaszem Rysiem, dyrektorem generalnym i członkiem zarządu Clico, krakowskiej firmy specjalizującej się w produktach związanych z bezpieczeństwem sieci i systemów komputerowych, o korupcji w branży informatycznej i możliwościach likwidacji tego zjawiska.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-09-15 00:00

Gmino, radź sobie sama!

Już za kilka miesięcy przekonamy się, czy ustawę o dostępie do informacji publicznej będzie można włożyć do szuflady z napisem: prawo dla zasady. Na razie tylko naiwni jeszcze wierzą w to, że administracja zdoła się na tyle szybko zinformatyzować, by spełnić wymogi stawiane przez ustawę. Wszyscy inni mówią: chcieliście może i dobrze, wyszło jak zwykle.

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2003-09-15 00:00

Będzie 150 tysięcy

Popyt na notebooki rośnie w szybkim tempie. W pierwszym półroczu 2003 sprzedano ich 30 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 r. Wzrostem sprzedaży chwalą się prawie wszyscy producenci. Wyjątkiem jest Toshiba. Udziały wieloletniego lidera polskiego rynku komputerów przenośnych systematycznie spadają.

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2003-09-15 00:00

Ministerialne trzy grosze

W tym roku sprzedanych zostanie w Polsce ok. 120 milionów płyt do nagrywarek optycznych. Decyzją Ministerstwa Kultury na producentów i importerów nośników optycznych został nałożony dodatkowy 3-procentowy podatek. To jednocześnie mało i dużo. Mało, bo w praktyce oznacza wzrost ceny płyt o kilka groszy. Dużo, bo marża dystrybutorów osiągana ze sprzedaży tych produktów wynosi kilka procent. Producenci i importerzy mówią jednogłośnie, że za nowy podatek zapłaci klient.

Autor: Redakcja CRN | Dodano: 2003-09-15 00:00

Po miesiącu drożej

Wchodząca w życie w styczniu przyszłego roku ustawa o terminach zapłaty pozwala karać odsetkami przedsiębiorców, którzy narzucają terminy zapłaty dłuższe niż miesiąc. Problem ten dotyczy w pewnym stopniu także branży IT - z oczekiwaniem na pieniądze przez ponad miesiąc trzeba się liczyć np. w przypadku kontraktów z hipermarketami lub przetargów.

Autor: Redakcja CRN | Dodano: 2003-09-15 00:00

Uwaga, dłużnik!

Biura informacji gospodarczej nie zlikwidują zatorów płatniczych. Mogą jednak pomóc przedsiębiorcom bronić się przed nierzetelnymi kontrahentami. We Wrocławiu ruszyło właśnie pierwsze w Polsce tego typu biuro. Znajdują się w nim dane o długach zarówno firm, jak i klientów indywidualnych.

Autor: Redakcja CRN | Dodano: 2003-09-15 00:00

Wystarczy zgłosić

Czy gwarant może odmówić naprawy, tłumacząc, że produkt dotarł do niego po zakończeniu gwarancji? Nie, pod warunkiem, że dowiedział się o wadzie produktu przed wygaśnięciem umowy gwarancyjnej. Co więcej, w skrajnych przypadkach prawo pozwala żądać naprawy gwarancyjnej nawet po tym terminie - trzeba tylko dowieść, że produkt miał wadę w czasie, w którym obowiązywała gwarancja.