Artykuły
Z komputerem, czy bez?
Każdego roku w Polsce sprzedaż aparatów cyfrowych zwiększa się o 100 proc. Trend ten najprawdopodobniej utrzyma się co najmniej przez 2 - 3 lata. Nic więc dziwnego, że większość dilerów sprzedaje te urządzenia i oczekuje od dystrybutorów wprowadzenia do oferty nowych modeli.
Znowu upadki?
W tym roku znowu zmaleje liczba dystrybutorów, a ci, którzy pozostaną na placu boju, powinni odczuć wzrost popytu w związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej - twierdzą przedstawiciele firm dystrybucyjnych, których pytaliśmy o prognozy na najbliższe miesiące.
To będą piękne dni?
Ponad połowa resellerów sądzi, że ten rok będzie lepszy od poprzedniego, który o dziwo też zebrał sporo dobrych opinii. Pozytywnie oceniło go 47 proc. przedstawicieli 308 firm, które wzięły udział w najnowszej edycji Barometru.
Rynek sprzętu w 2004 r.
W bieżącym roku komputery nieznacznie stanieją. Będzie rósł segment notebooków. Ciągle rosnącym popytem mają się cieszyć komputery C-brandowe. Zanosi się więc na dobry rok dla dilerów.
Desktop na rozstajach
W 2004 roku, po raz pierwszy w historii procesorów, konkurencja między dwoma najważniejszymi producentami będzie dotyczyła nie tylko mocy obliczeniowej, liczonej prędkością zegarów. Będzie ona nadal rosła, ale vendorzy mają swoje, bardzo różniące się, drogi rozwoju.
O serwisie, licencjach, sprzedaży i nie tylko
Otrzymaliśmy bardzo dużo pytań do prawnika - Rafała Chrzanowskiego z Kancelarii Adwokackiej Grzegorz Wlazło. W tym numerze odpowiadamy tylko na część, w następnych będziemy systematycznie publikować kolejne odpowiedzi. Zapraszamy do nadsyłania dalszych pytań.
Wiosna Telekomuny
Od maja 2004 roku Telekomunikacja Polska będzie musiała udostępniać łącza miedziane wszystkim przedsiębiorstwom, które tego zażądają. Tak przynajmniej mówi nowe prawo telekomunikacyjne, które będzie obowiązywało w przyszłym roku. Czy rzeczywiście skorzystają na nim dostawcy Internetu - to się okaże. TP wciąż bowiem będzie miała pieniądze, poparcie polityków i urzędników państwowych. A dysponując takim arsenałem, można zahamować każdą próbę liberalizacji rynku.
Klienci wiedzą coraz więcej
Jeszcze żaden klient nie wytoczył sprzedawcy sprawy, powołując się na przepisy o odpowiedzialności za zgodność towaru z umową - twierdzą przedstawiciele organizacji konsumenckich. Jednak znajomość nowego prawa staje się coraz bardziej powszechna.