Trening ekstremalny
CRN Polska rozmawia z Dariuszem Dąbskim, prezesem zarządu Fujitsu Siemens Computers, o judo, urwanym tłumiku w samochodzie, wykorzystywaniu słabości konkurentów i polskich przywarach.
CRN Polska rozmawia z Dariuszem Dąbskim, prezesem zarządu Fujitsu Siemens Computers, o judo, urwanym tłumiku w samochodzie, wykorzystywaniu słabości konkurentów i polskich przywarach.
Pierwszy kwartał 2004 roku niemal połowa resellerów zalicza do udanych - wynika z najnowszego Barometru CRN Polska, w którym wzięło udział ponad 420 przedsiębiorców. Przeciwnego zdania jest co czwarty.
W polskim oddziale Asbisu zaczął działać system dystrybucji przez Internet - it4profit. Począwszy od marca, wszyscy partnerzy warszawskiej firmy mogą robić dzięki temu zakupy w trybie online. W pierwszym miesiącu działania systemu zarejestrowało się w nim ponad 300 resellerów.
Przedstawiamy drugą część Forum CRN Polska poświęconego serwisom. Na pytania odpowiadają przedstawiciele producentów i dystrybutorów.
Na rynku dysków miniony rok pozornie nie różnił się od innych. Sprzedano ok. 10 proc. urządzeń więcej niż w 2002 r., liderem tego segmentu rynku był Seagate, wzrastała pojemność dysków, a ceny spadały. Nic więc nowego? Bynajmniej. Choć Seagate pozostał liderem, jego udział był mniejszy niż rok wcześniej. Pojemność napędów rosła, ale nie tak szybko, jak w poprzednich latach, a ich ceny spadały wolniej...
W 2003 roku popyt na rynku monochromatycznych drukarek laserowych wzrósł o około 30 proc. Przyczynił się do tego przede wszystkim spadek cen urządzeń. Najtańsze biało-czarne laserówki można kupić już za kilkaset złotych.
W marcu resellerzy najczęściej oddawali do reklamacji dyski twarde, napędy optyczne i płyty główne. Na rozpatrzenie reklamacji czekali zwykle dość długo: od dwóch do czterech tygodni. Mimo to, są zadowoleni, otrzymywali bowiem zazwyczaj na wymianę nowe produkty. Takie wnioski można wyciągnąć z naszego nowego badania opinii resellerów o serwisach.
Prezentujemy Państwu kolejne odpowiedzi prawnika na pytania czytelników. Jak zwykle, dotyczą problemów z serwisem, praw licencyjnych oraz podatków. Tym razem poruszamy kwestie różnic między rękojmią a gwarancją, instalowania systemu operacyjnego, dostarczonego przez klienta, rejestracji transakcji internetowych za pomocą kasy fiskalnej oraz testowania zareklamowanego sprzętu. Na pytania odpowiada Rafał Chrzanowski, prawnik z Kancelarii Adwokackiej Grzegorz Wlazło.
System naliczania punktów, uporządkowana lista specjalizacji oraz połączenie wszystkich programów partnerskich w jeden - takie zmiany swoim kontrahentom zaserwował w tym roku Microsoft.