Polska daleko od szosy
CRN Polska rozmawia z Kevinem Wenem, prezesem D-Link Europe, Klausem Dieterem Hesse, wiceprezesem D-Linka na Europę Środkową i Wschodnią, oraz Romanem Napierałą, dyrektorem polskiego biura D-Linka.
CRN Polska rozmawia z Kevinem Wenem, prezesem D-Link Europe, Klausem Dieterem Hesse, wiceprezesem D-Linka na Europę Środkową i Wschodnią, oraz Romanem Napierałą, dyrektorem polskiego biura D-Linka.
Dwa miesiące temu MSM rozpoczął sprzedaż linuksowej wersji oprogramowania RaksSQL. Do tej pory do klientów trafiło około dwudziestu serwerowych licencji. Dystrybutorzy oprogramowania szacują, że większość została sprzedana bezpośrednio przez producenta. Partnerzy na razie o produkcie słyszeli niewiele, ale... chcą go sprzedawać.
Małe i średnie firmy we wrześniu, październiku i listopadzie kupią niewiele więcej sprzętu i oprogramowania niż we wcześniejszych trzech miesiącach - wynika z czwartego już badania wskaźnika MSI, przeprowadzonego przez Szkołę Główną Handlową.
W trzecim kwartale zdecydowanie wzrosły wymagania kupujących pecety. W porównaniu z początkiem roku wybierali dużo szybsze procesory, pojemniejsze dyski i wydajniejsze karty graficzne. Częściej decydowali się też na nagrywarkę DVD, markowe pamięci i 17-calowe monitory LCD.
Na rynku dysków nastąpiły w tym roku duże zmiany. Szybciej rosną pojemności, wolniej zmieniają się ceny. Wieloletni lider, Seagate, spadł na trzecie miejsce, ustępując pola Samsungowi i WD. Ponadto w sprzedaży pojawiły się nowe produkty - dyski zewnętrzne.
CRN Polska rozmawia z Huibertem Boreelem, general managerem Freecom Technologies.
Niełatwo rozgryźć mechanizmy rządzące recyklingowym biznesem. Pewne jest jedno - idzie o duże pieniądze, a chętnych do ich podziału jest wielu. Najwięcej kontrowersji budzi działalność organizacji odzysku, które obracają setkami milionów złotych rocznie.
Lexmark do tej pory wymienił kilkadziesiąt z kilkuset wadliwych drukarek laserowych, sprzedanych w Polsce od maja do sierpnia. Resellerzy powinni kierować pechowych nabywców bezpośrednio do producenta.
Macierze to nie świeże bułeczki, nie ustawia się po nie kolejka klientów. Pierwsza połowa 2004 roku była jednak na rynku rozwiązań zewnętrznych i wewnętrznych bardzo udana. Polskie firmy kupiły więcej, a sprzęt staniał.
Producenci oprogramowania do backupu twierdzą, że na sprzedaży ich wyrobów można zarobić, i to dużo. Co prawda marże spadły, wzrosła liczba firm, które sprzedają aplikacje, ale wciąż jest to atrakcyjna część rynku. Optymizmowi producentów przeczą wyniki naszej ankiety, z sierpnia 2004 roku.