1. Skomplikowane logowanie
Jako wieloletni użytkownik systemu InTouch chciałbym zwrócić uwagę na wielostopniowe logowanie, które według mnie nie należy do najprostszych na rynku. Czy to konieczne z technicznego punktu widzenia?

Każdy użytkownik, który chce korzystać z systemu e-Commerce Tech Daty, musi wypełnić trzy pola logowania i wpisać do nich:
– numer klienta, który jest nadawany przy podpisywaniu umowy resellera z Tech Datą,
– indywidualny login (imię i nazwisko),
– i sobie tylko znane hasło.
Proces ten różni się więc od standardowego sposobu logowania na tego typu platformach koniecznością wpisania numeru klienta. Wprowadzenie takiego wymogu zostało podyktowane względami bezpieczeństwa.

W ostatnich latach liczba transakcji dokonywanych w sieci znacznie wzrosła. Jednocześnie bardzo istotna stała się kwestia zapewnienia ich bezpieczeństwa. Pamiętajmy o tym, że system e-Commerce Tech Daty umożliwia dokonywanie transakcji na bardzo wysokie kwoty.

Wystarczy zastanowić się, jaka jest różnica między logowaniem się do banku a na pocztę mailową i z czego ona wynika. Jakie byłyby konsekwencje, gdyby te sposoby odwrócić? Piorytetem w transakcjach z partnerami, którzy korzystają z systemu InTouch, jest dla nas jak najlepsze zabezpieczenie kont klientów, a rozbudowany system logowania właśnie temu służy.

 

 

2. Zakres informacji o produkcie – specyfikacje

Moim zdaniem przydałyby się bogatsze opisy produktów. Czy można liczyć na poprawę tego parametru?

Specjaliści od zakupów internetowych zgodnie twierdzą, że dobry i rzetelny opis produktu jest bardzo istotny dla klientów. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom i opisy produktów przygotowujemy w oparciu o globalne rozwiązanie, które sprawdziło się w 16 krajach europejskich i Ameryce Północnej. Znajduje się więc w nich dużo wyczerpujących informacji, szczegółowo określających cechy sprzętu. Co więcej, dane są dostarczane przez CNET/CBS Interactive – szwajcarską firmę, specjalizującą się w przygotowywaniu takich opisów.

Użytkownicy systemu InTouch mogą też korzystać z dodatkowej, bardzo wygodnej funkcji tworzenia zindywidualizowanych ofert dla klientów. Opcja ta jest dostępna w panelu produktu. Po kliknięciu „Stwórz ulotkę PDF” można skomponować zindywidualizowaną informację o produkcie, bazującą na jego opisie. Mamy więc możliwość doboru zdjęcia produktu, wyboru i pokazania tych parametrów, które uznamy za najistotniejsze dla klienta, uzupełnienia ulotki o specyfikację produktu, opis marketingowy, a także możliwość wpisania dowolnej ceny i wklejenia dowolnego logotypu.

 

 

 

 

3. Możliwości wyszukiwania produktów

 

Zamawiam produkty w systemie Tech Daty i chętnie skorzystałbym z funkcji wyszukiwania produktów po ich dowolnych parametrach. Wydaje mi się, że obecnie system wyszukiwania nie wyczerpuje wszystkich możliwości.

 

Sposoby wyszukiwania produktów w systemie InTouch nie odbiegają od działających w innych platformach sprzedażowych. Użytkownicy mają do wyboru cztery sposoby wyszukiwania:

– za pomocą wyszukiwarki,

– poprzez wybór odpowiedniej zakładki z grupami produktów, np. „Komputery” czy „Oprogramowanie”,

– przez „Filtr cech”, w którym można dokładniej określić parametry sprzętu,

– wyszukiwanie rozszerzone (nazwa zakładki „Rozszerz”), które umożliwia bardzo szczegółowe filtrowanie danych.

Dwie ostatnie metody umożliwiają wyszukiwanie  produktów po kilku parametrach. W wersji podstawowej („Filtr cech”) jest to od 8 do 11 parametrów. W filtrze zaawansowanym – od 12 do 19 cech. Dokładna liczba jest zależna od kategorii produktowej.

Warto też zwrócić uwagę, że na stronie dostępna jest bardzo wygodna, dodatkowa opcja „Moje wyszukiwanie”. Jeśli przechodzimy jakąś ścieżkę wyszukiwania wyjątkowo często lub po prostu chcemy mieć możliwość powrotu do wyników w przyszłości, wystarczy przygotować szablon i zapisać go. Dzięki temu jednym kliknięciem można wrócić do zdefiniowanego wyszukiwania i jego wyników.

 

 

4. Szybkość działania

W mojej ocenie system jest dość wolny. Czy Tech Data planuje jakieś prace w celu jego przyspieszenia?

Wiemy, jak istotna dla użytkowników jest szybkość działania strony, dlatego stale monitorujmy wszystkie niezbędne parametry. Statystyki zewnętrznego, niezależnego systemu pokazują, że czas wyszukiwania na stronie wynosi 3 sekundy. Z kolei samo logowanie trwa poniżej 1 sekundy. Ponadto nasi specjaliści stale czuwają nad optymalizacją kodu strony.

Należy pamiętać, że na szybkość działania strony ma wpływ stan sprzętu i używana przeglądarka. Sugerujemy ciągłą aktualizację oraz czyszczenie cache’u, a także oszczędne gospodarowanie dodatkami do przeglądarek, które mogą wpływać na szybkość ładowania się strony.

 

Szkolenia z obsługi InTouch

Użytkownikom, którzy dopiero rozpoczęli współpracę z Tech Data lub po prostu nie czują się wystarczająco pewnie przy korzystaniu z systemu, oferujemy darmowe szkolenia, pomocne przy wdrażaniu się w InTouch.

 

 

5. Ergonomia i intuicyjność

Uważam, że InTouch nie jest systemem, na którym się wygodnie pracuje. Jest mało przejrzysty, trudno się nim posługiwać i jest mało intuicyjny.

System e-Commerce Tech Daty to – mówiąc obrazowo – prawdziwy „kombajn informacyjny”. Łączy bardzo wiele funkcji: od finansowych przez sprzedażowe aż do marketingowych. Ideą, która towarzyszyła twórcom strony, była chęć przygotowania kompleksowej platformy. Wszystko to dla wygody klientów, którzy mają możliwość załatwiania wielu spraw w tym jednym miejscu.

Podążamy za światowymi trendami rozwoju sprzedaży w sieci, dlatego chcemy, by nasza strona bardziej przypominała stronę sklepu internetowego. Tym samym odchodzimy od modelu B2B, który jest być może znacznie prostszy, jednak nie zapewnia tak bogatej palety funkcji. A że nowa wersja systemu jest dostępna od niedawna, dlatego wszystkim chętnym klientom oferujemy darmowe szkolenia.

Priorytetami są dla nas:

– zapewnienie bezpieczeństwa kont użytkowników,

– rozbudowana wyszukiwarka, która daje duże możliwości filtrowania,

– szybkość działania strony, która znacznie wpływa na poprawę komfortu pracy użytkowników.

A jeśli chodzi o intuicyjność, to jak wspominaliśmy, jeśli ktoś przywykł do mocno uproszczonych systemów, może potrzebować trochę czasu na przyzwyczajenie. Jeśli jednak korzysta, choćby prywatnie, z internetowych platform zakupowych, to w naszym systemie e-Commerce InTouch będzie się czuł jak ryba w wodzie.

 

Tech Data jest otwarta na dialog, dlatego rozpoczęliśmy dyskusję z resellerami na łamach CRN Polska. Zachęcamy do dalszego zadawania pytań i zgłaszania uwag.