NTT System: nie lecimy w kosmos
W dorocznym spotkaniu partnerów NTT System wzięło udział około 60 przedstawicieli resellerów oraz producentów.
Merytoryczną część
spotkania wypełniły prezentacje produktów i rozwiązań dla segmentu
biznesowego: NTT System oraz Intela. Z kolei Microsoft przeprowadził szkolenie
dotyczące używania legalnego oprogramowania w przetargach. Lenovo
przedstawiło ofertę sprzętu przenośnego z linii ThinkPad (w tym
urządzeń Yoga i Helix), a jego przedstawiciel analizował perspektywy
producenta w segmencie klientów biznesowych i indywidualnych.
– Nasze udziały
to ponad 50 proc. polskiego rynku konsumenckiego i 25 proc.
rynku B2B – mówił Maciej
Polak, PC Business Manager w Lenovo. – Udział
w segmencie biznesowym możemy zwiększać dzięki bardzo szerokiemu portfolio
produktowemu oraz narzędziom wspomagającym sprzedaż.
Wspomniane narzędzia to programy wspierające resellerów oraz
umożliwiające bardzo szybkie przygotowywanie ofert przetargowych.
Z kolei Witold Markiewicz, wiceprezes NTT System,
zaprezentował sprzęt komputerowy przeznaczony dla klientów instytucjonalnych:
desktopy, nettopy, komputery All-in-One,
serwery w obudowach typu tower oraz rack.
– Spodziewamy
się, że zainteresowanie rozwiązaniami typu nettop, NUC a przede wszystkim
All-in-One będzie stosunkowo szybko rosło – twierdził Witold Markiewicz. – W naszej ofercie mamy zarówno typowe konstrukcje tego
rodzaju, jak i standardowe desktopy zbudowane na bazie płyty głównej
microATX z zasilaczem o mocy 200 W.
Uczestnicy spotkania mogli zapoznać się także
z innowacjami prezentowanymi przez Intela, takimi jak rozpoznawanie
użytkownika przez skan twarzy, zdalne połączenie sygnałowe z monitorem czy
bezprzewodowe ładowanie komputerów przenośnych.
Ostatnią część dnia
wypełniły nieoficjalne rozmowy przy ognisku z pieczonym dzikiem. Była to
okazja, by podpytać Tadeusza Kurka, prezesa zarządu NTT System,
o popularny ostatnio model rozwoju dystrybutorów IT związany
z poszukiwaniem zagranicznych kontrahentów.
– Z pewnością jest to jedna
z dróg rozszerzania biznesu. Podobnie człowiek poznaje kosmos, choć nie
zna jeszcze dokładnie swojej planety. My koncentrujemy siły przede wszystkim na
rynku krajowym, podpisaliśmy niedawno dwie duże umowy dystrybucyjne
i czeka nas dużo pracy przy ich realizacji – podsumował
Tadeusz Kurek.
Podobne artykuły
Dystrybutorzy liczą na poprawę koniunktury
Dystrybutorzy, ze względu na szereg czynników prowzrostowych, oczekują, że już w pierwszej połowie roku nastąpi wzrost wydatków firm i konsumentów na rozwiązania ICT. Na przeszkodzie może stanąć jedynie trudna do przewidzenia sytuacja międzynarodowa.
Dystrybutorzy nie obawiają się recesji
Zdaniem dystrybutorów trudna sytuacja gospodarcza będzie raczej zwiększać, niż hamować inwestycje w infrastrukturę IT, chociaż najpewniej ucierpi sprzedaż sprzętu.
Programy partnerskie: resellerzy spragnieni wiedzy
Resellerzy podkreślają, że szczególnie cenny w programach partnerskich jest obecnie dostęp do wiedzy. Zwracają przy tym uwagę na niepotrzebne błędy i wpadki, których producenci powinni zdecydowanie unikać.