Nowy wymiar technologicznych endorfin
Na rynku pojawił się nowy gracz, który ma jeden cel – pokazać, że technologia jest po to, by się (z) nią bawić, na co dzień i od święta. Marka ENDORFY udowadnia, że fani popkultury technologicznej potrzebują jakościowych produktów i źródła pozytywnych emocji.
Łukasza Zdziecha, CEO spółki Cooling
- Skąd decyzja o zmianie strategii z lokalnej na globalną i jak wpłynie to na dalszy rozwój firmy? Decyzja o stworzeniu ENDORFY była dla nas oczywistym następstwem dotychczasowych sukcesów. Wynika ona z pełnej świadomości tego, że jako marka oferujemy produkty reprezentujące wysoką jakość w każdej kategorii. Dużą wagę przykładamy do regularnego wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Wiemy, że myśl, która towarzyszy powstaniu marki ENDORFY, sprosta oczekiwaniom międzynarodowych odbiorców, a radość płynąca z naszej technologii stanie się rozpoznawalna na całym świecie. Wiąże się to, oczywiście, z wyzwaniami biznesowymi i wieloma decyzjami. Jednak historia spółki Cooling pokazuje, że nie boimy się odważnych przedsięwzięć. To one determinują przyszłość, którą chcemy budować razem z naszym stale powiększającym się zespołem.
- Jakie kierunki geograficzne obejmuje planowana ekspansja zagraniczna? Na rynkach zagranicznych pojawiliśmy się stosunkowo niedawno. Widzimy jednak, że nasze produkty w krótkim czasie bardzo dobrze przyjęły się między innymi w Czechach czy Niemczech. Osiągnięte tam wyniki udowadniają, że decyzja o ekspansji zagranicznej była słuszna. Nasze produkty można już znaleźć także w Wielkiej Brytanii, Słowacji, Rumunii, na Węgrzech, w krajach bałtyckich oraz Skandynawii. Czujemy, że to dopiero początek. Dążymy do tego, by zostać marką globalną. I wiem, że możemy ten cel osiągnąć.
- Jaki model biznesowy ma działać na nowych rynkach? Na każdym rynku, na który wchodzimy, przyjęliśmy model „lokalnego” oddziału składającego się z odpowiedniej liczby handlowców oraz specjalistów od marketingu. Staramy się jednak działać elastycznie, ponieważ wszystko zależy od wielkości i nasycenia danego rynku. Zależy nam, by działać z ekspertami sprawnie poruszającymi się na zagranicznych rynkach technologicznych. Dodatkowo współpracujemy bezpośrednio z resellerami oraz znów można znaleźć naszą markę na Amazonie.
Podobne artykuły
Rynek sprzętu gamingowego bez efektu wow!
Sprzedaż sprzętu dla graczy, która po pandemicznych szczytach notuje cykliczne spadki, zaczęła się stabilizować.
Strzelanki na smartfonie
Gry mobilne przebyły długą drogę od Snake’a i Tetrisa, aż po Diablo Immortal. Jednak najlepsze dopiero przed graczami... i resellerami.
Polski rynek pecetów: w poszukiwaniu równowagi
Rozgrzany do czerwoności w czasie pandemii polski rynek PC musiał ostatnio znieść zimny prysznic. Załamanie sprzedaży było nawet blisko 50-procentowe. Producenci spodziewają się odbicia, jednak mniejsi resellerzy nadal borykają się z rosnącymi kosztami i odpływem klientów.