Trzy pytania do… Trzy pytania do…  

Łukasza Zdziecha, CEO spółki Cooling

 

 

 

  1. Skąd decyzja o zmianie strategii z lokalnej na globalną i jak wpłynie to na dalszy rozwój firmy?  Decyzja o stworzeniu ENDORFY była dla nas oczywistym następstwem dotychczasowych sukcesów. Wynika ona z pełnej świadomości tego, że jako marka oferujemy produkty reprezentujące wysoką jakość w każdej kategorii. Dużą wagę przykładamy do regularnego wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Wiemy, że myśl, która towarzyszy powstaniu marki ENDORFY, sprosta oczekiwaniom międzynarodowych odbiorców, a radość płynąca z naszej technologii stanie się rozpoznawalna na całym świecie. Wiąże się to, oczywiście, z wyzwaniami biznesowymi i wieloma decyzjami. Jednak historia spółki Cooling pokazuje, że nie boimy się odważnych przedsięwzięć. To one determinują przyszłość, którą chcemy budować razem z naszym stale powiększającym się zespołem.
  2. Jakie kierunki geograficzne obejmuje planowana ekspansja zagraniczna?  Na rynkach zagranicznych pojawiliśmy się stosunkowo niedawno. Widzimy jednak, że nasze produkty w krótkim czasie bardzo dobrze przyjęły się między innymi w Czechach czy Niemczech. Osiągnięte tam wyniki udowadniają, że decyzja o ekspansji zagranicznej była słuszna. Nasze produkty można już znaleźć także w Wielkiej Brytanii, Słowacji, Rumunii, na Węgrzech, w krajach bałtyckich oraz Skandynawii. Czujemy, że to dopiero początek. Dążymy do tego, by zostać marką globalną. I wiem, że możemy ten cel osiągnąć.
  3. Jaki model biznesowy ma działać na nowych rynkach?  Na każdym rynku, na który wchodzimy, przyjęliśmy model „lokalnego” oddziału składającego się z odpowiedniej liczby handlowców oraz specjalistów od marketingu. Staramy się jednak działać elastycznie, ponieważ wszystko zależy od wielkości i nasycenia danego rynku. Zależy nam, by działać z ekspertami sprawnie poruszającymi się na zagranicznych rynkach technologicznych. Dodatkowo współpracujemy bezpośrednio z resellerami oraz znów można znaleźć naszą markę na Amazonie.