Producent w ten sposób stawia na odświeżenie relacji z resellerami, zdając sobie sprawę, że to dzięki nim od lat skutecznie funkcjonuje na rynku. W nowej formule programu partnerskiego zmienia się dostępność, funkcjonalność, a nawet strona graficzna portalu internetowego. W rezultacie obecni i przyszli partnerzy firmy znajdą w jednym miejscu wszystkie potrzebne im informacje i materiały.

Program w nowej odsłonie jest bardzo elastyczny i dostosowany zarówno do właśnie pozyskanych partnerów, jak i takich, z którymi firmę łączy wieloletnia współpraca. APC oferuje kilka poziomów partnerstwa – w zależności od zakresu kooperacji i kilku dodatkowych wymagań, w tym dotyczących szkoleń.

Poziom podstawowy to partnerzy zarejestrowani. Wystarczy, aby firma zgłosiła swój akces, czyli zarejestrowała się na stronie programu. Daje jej to prawo do śledzenia informacji dotyczących rozwoju oferty, zmian produktowych, wszelkich aktywności związanych z marką APC oraz informacji o promocjach. Partner zarejestrowany może też liczyć na dostęp do niezbędnej dokumentacji, jak również korzystać z selektora produktów.

Kolejne poziomy partnerstwa wiążą się ze spełnieniem dodatkowych wymagań. W przypadku poziomu Select oznacza to odbycie cyklu szkoleń online. Ich celem jest pokazanie określonych rozwiązań i zwiększenie zakresu kompetencji firmy partnerskiej. Natomiast Premiere to najwyższy poziom, związany ze sprzedażą najpopularniejszych na rynku produktów, na przykład rozwiązań jednofazowych i oferowanych do nich akcesoriów. Osiągnięcie tego poziomu wiąże się z koniecznością wskazania jednej osoby w firmie, która zostanie opiekunem marki APC. Taka osoba musi przejść szkolenie handlowe i zdobyć kompetencje techniczne.

Oczywiście szkolenia różnią się w zależności od zakresu działalności partnera, np. SOHO czy secure power. Poza certyfikatem Premiere partner zdobywa też certyfikaty z modułów dotyczących jego specjalizacji. W trakcie udziału w programie kompetencje mogą być systematycznie poszerzane o kolejne obszary. Dodatkowo partner Premiere może uzyskać, w uzgodnieniu z APC, fundusze z budżetu marketingowego na swoją działalność, na przykład na gadżety marketingowe lub promocje dla swoich klientów. Podstawą do partycypowania w budżecie marketingowym jest ocena poprzedniego roku działalności i uzyskanie obrotów związanych ze sprzętem APC o wartości minimum 75 tys. euro. Partnerzy z tego poziomu będą mieli też dostęp do atrakcyjnych promocji cenowych, przewidzianych tylko dla nich i organizowanych przez dystrybutorów producenta.

Firmy współpracujące z APC mogą też zbierać punkty w ramach grup partnerstwa za wypracowane obroty. Ci z najwyższego poziomu będą mogli sami rejestrować projekty, osiągając automatycznie określone poziomy rabatu na konkretne grupy produktowe.

Urszula Fijałkowska

dyrektor sprzedaży, APC

Oferujemy jeszcze jeden poziom partnerstwa – Elite – zarezerwowany głównie dla integratorów koncentrujących się na projektowaniu i budowie data center. Taka firma musi spełnić wszystkie wymogi dla poziomu Premiere, w tym osiągnąć minimalny poziom obrotów. Dodatkową korzyścią jest uzyskanie dostępu do centrum projektowego APC – Designer. Partner może w nim zaprojektować serwerownię z wykorzystaniem rozwiązań naszej firmy. To bardzo funkcjonalne narzędzie, zawierające zestaw wszystkich niezbędnych elementów do kompleksowego wyposażenia centrum danych. Jest ono dostępne także dla partnerów z poziomu Premiere.