Nie tylko korporacje mają duże potrzeby komunikacyjne. Także właścicielom mniejszych firm zależy na maksymalnym zwiększaniu produktywności pracowników  i na oszczędnościach związanych z wdrożeniem systemu telekonferencyjnego. Chociaż małe podmioty nie dysponują takimi budżetami jak większe, wcale nie muszą rezygnować z niezawodnych i zaawansowanych rozwiązań komunikacyjnych, które – wydawałoby się – cenowo są poza ich zasięgiem. Mogą bowiem skorzystać z oferty produktów do komunikacji audio i wideo, które nie są drogie, a gwarantują wysoką jakość i funkcjonalność. Dostawcą rozwiązań dostosowanych do oczekiwań i możliwości MŚP jest Grandstream, a dystrybutorem tej marki na polskim rynku – Impet Computers.

 

SIP i inne protokoły

Innowacyjne systemy audio- i wideokonferencyjne cieszą się coraz większym zainteresowaniem małych i średnich firm. W ofercie Grandstream znajdują się funkcjonalne i elastyczne rozwiązania spełniające oczekiwania komunikacyjne różnego typu klientów biznesowych. Ponieważ wybrane urządzenia są wyposażone w system operacyjny Android, zapewniają pełny dostęp do aplikacji ze sklepu Google Play, m.in. popularnych narzędzi do firmowej komunikacji, takich jak Skype, Google Hangouts itp.

Klientom, którzy chcą mieć zagwarantowaną wysoką jakość komunikacji audio w swoich salach konferencyjnych i biurach, można zaoferować telefon konferencyjny GAC2500, wyposażony w pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 4,3 cala. Urządzenie zapewnia transmisję z jakością dźwięku HD i prowadzenie siedmiostronnej konferencji głosowej. GAC2500 współpracuje z większością urządzeń zgodnych ze standardem SIP innych producentów oraz wiodącymi platformami SIP/NGN/IMS.

Stworzenie elastycznego systemu do wideokonferencji zapewnia firmom mostek GVC3200 (na zdjęciu). Bazuje on na protokole SIP i współpracuje z platformą chmurową IPVideoTalk Pro firmy Grandstream, która umożliwia prowadzenie konferencji wideo w trybie Plug and Play i łączenie się z systemami wideo-
konferencyjnymi SIP innych dostawców. Może więc zostać wykorzystana do rozszerzenia innej platformy wdrożonej wcześniej w firmie. Grandstream GVC3200 ma wbudowaną szerokokątną kamerę z 12-krotnym zoomem optycznym oraz innowacyjną funkcję MCU (zgłoszony patent), obsługującą nawet dziewięciokierunkowe połączenia z możliwością lokalnego łączenia SIP z innymi protokołami. Dla firmy o mniejszych potrzebach dobrym rozwiązaniem jest mostek wideokonferencyjny GVC3202, który umożliwia zestawienie trzech połączeń i ma 9-krotny zoom optyczny.

 

Doskonałym dopełnieniem systemu konferencyjnego Grandstream jest darmowa aplikacja Grandstream Wave zapewniająca użytkownikom nawiązywanie i odbieranie połączeń głosowych i wideo poprzez konta SIP na dowolnym urządzeniu z systemem Android i iOS. Może być zintegrowana z sześcioma kontami SIP, można też z niej prowadzić sześciokierunkowe konferencje głosowe. Darmowa aplikacja ma zaawansowane funkcje telefoniczne VoIP: przekazywanie połączeń, dzielone połączenia telefoniczne, nagrywanie rozmów, integracja książki telefonicznej LDAP, konfigurowanie przycisków szybkiego wybierania (BLF) i wiele innych. Dzięki niej użytkownicy smartfonów mają dostęp do swoich linii SIP i nie muszą korzystać z płatnej transmisji danych oferowanej przez operatorów telekomunikacyjnych.

 

Bez ukrytych kosztów

Klienci zawsze szukają oszczędności. Dlatego rekomendując sprzęt dla firm, resellerzy powinni zwrócić uwagę nie tylko na cenę rozwiązania, ale także na koszty związane z korzystaniem z niego. Takie cechy jak elastyczność, zgodność z innymi urządzeniami, łatwość użycia, a także możliwość zastosowania wielu aplikacji decydują o mniejszym całkowitym koszcie użytkowania systemu komunikacyjnego bazującego na urządzeniach Grandstream.

Rozwiązania tej firmy są od razu gotowe do wdrożenia i nie wymagają opłat licencyjnych. Ponieważ są wyposażone w tryb autokonfiguracji, bardzo łatwo je zainstalować i użytkować. Nie jest potrzebna do tego ani specjalistyczna wiedza, ani kosztowna profesjonalna pomoc. O przewadze produktów Grandstream decydują także warunki gwarancyjne i sprawny serwis, pomocny w przypadku jakichkolwiek awarii lub problemów.

 

Dodatkowe informacje:

Andrzej Tulicki,
Product Manager Grandstream, Impet Computers,
andrzej.t@grandstream.pl

 

Artykuł powstał we współpracy z firmami Grandstream i Impet Computers.