N-sight RMM to chmurowe narzędzie kategorii Remote Monitoring and Management, które umożliwia dostawcom usług IT zdalne monitorowanie i zarządzanie infrastrukturą IT klientów – siecią oraz wszystkimi podłączonymi do niej urządzeniami, takimi jak serwery, komputery, drukarki, routery, przełączniki, punkty dostępowe i inne. Rozwiązanie to umożliwia kontrolowanie stanu praktycznie każdego rodzaju sprzętu, diagnozowanie problemów, wykrywanie zagrożeń i ułatwia prowadzenie niezbędnych napraw.

Korzystający z N-sight RMM dostawcy usług mogą zarządzać aktualizacjami oprogramowania, monitorować zainstalowane wersje aplikacji, generować raporty o wykorzystaniu zasobów i analizować wydajność infrastruktury IT. Narzędzie to pozwala też na zdalne instalowanie i usuwanie oprogramowania, konfigurowanie ustawień systemowych oraz zarządzanie hasłami. N-sight RMM wyposażono również w funkcje ochronne, w tym monitorowanie i analizowanie logów, zarządzanie aplikacjami antywirusowymi oraz aktualizowanie oprogramowania zabezpieczającego.

Kolejnym interesującym chmurowym narzędziem firmy N-able, dzięki któremu dostawcy usług IT mogą zoptymalizować pracę, zaoszczędzić czas oraz zwiększyć efektywność swojej działalności, jest MSP Manager. Oprogramowanie to pozwala na skuteczne zarządzanie wszystkimi aspektami biznesowymi firmy dostarczającej usługi IT, takimi jak obsługa klientów, śledzenie zleceń i projektów, zarządzanie umowami i fakturami, a także monitorowanie czasu pracy i kosztów. Narzędzie to oferuje również integrację z systemami księgowymi, dzięki czemu można skutecznie zarządzać finansami firmy.

MSP Manager pozwala na generowanie raportów i analizę finansową, dzięki czemu dostawcy usług IT mogą monitorować swoją rentowność. Ważną cechą tego narzędzia jest obecność wielu funkcji automatyzujących takie zadania jak automatyczne generowanie faktur, przypisywanie zleceń do pracowników lub powiadamianie o zamknięciu danego zlecenia. MSP Manager zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa danych dzięki zastosowaniu protokołów szyfrowania i certyfikacji SSL.

Zdalny dostęp do pulpitu urządzeń klientów umożliwia natomiast udostępniona przez N‑able usługa Take Control. Ułatwia ono monitorowanie sprzętu, prowadzenie zdalnych napraw i aktualizacji oprogramowania. Dostępne są też funkcje przesyłania plików oraz czat. Wszystkie przesyłane informacje są zabezpieczane poprzez ich szyfrowanie.

Działanie wszystkich powyższych narzędzi może zostać zintegrowane w ramach platformy N-Sight RMM. Jest to narzędzie zapewniające dostawcom usług IT zdalne zarządzanie wieloma klientami jednocześnie, co pozwala zaoszczędzić czas oraz zwiększyć efektywność pracy.

Producent przygotował także wersję on-premises, przeznaczoną dla większych środowisk – N-central RMM. Umożliwia ona szybkie reagowanie na awarie i problemy dzięki ciągłemu monitoringowi sieci i urządzeń. Ułatwia wykrywanie i usuwanie zagrożeń, kontrolowanie dostępności serwerów i aplikacji oraz ich wydajności. Narzędzie to ma też rozbudowany mechanizm zarządzania aktualizacjami oprogramowania na zdalnych urządzeniach, a także umożliwia wykonywanie backupu znajdujących się na nich danych. Swoją funkcjonalnością może obejmować również wirtualne maszyny. Zapewniono w nim też mechanizm integrujący z innymi narzędziami i systemami, takimi jak PSA (Personal Services Automation), CRM (Customer Relationship Management) czy helpdesk.

Wyłącznym dystrybutorem rozwiązań N-able w Polsce jest lubelska firma ed&r Polska.

  

10 zagadnień ułatwiających ocenę przydatności rozwiązania RMM

1. Widzialność – Czy proces skanowania sieci jest zautomatyzowany? Czy dostarczane są informacje na temat maszyn wirtualnych? Czy zespół IT jest informowany o wydarzeniach wymagających natychmiastowej uwagi?

2. Automatyzacja – Czy wykonywanie typowych zadań jest automatyzowane?

3. Zarządzanie urządzeniami – Czy możliwe jest zarządzanie urządzeniami z systemami Windows, macOS, Linux, iOS i Android? Jak szybko identyfikowane są nowe, niemonitorowane urządzenia, gdy zostaną podłączone do zarządzanej sieci?

4. Automatyczne zarządzanie aktualizacjami – Czy możliwe jest automatyczne łatanie systemów operacyjnych i oprogramowania innych firm?

5. Raportowanie – Czy możliwe jest generowanie i pobieranie indywidualnych raportów dla poszczególnych klientów?

6. Śledzenie czasu i fakturowanie – Czy możliwe jest śledzenie postępu wykonywanych zadań oraz granularne rozliczanie klientów?

7. Szybki, bezpieczny, zdalny dostęp – Czy zapewnione jest szyfrowane połączenie w ramach zdalnej sesji we wszystkich głównych przeglądarkach?

8. Skalowalność – Czy model cenowy przystosowany jest dla klientów różnej wielkości?

9. Integracja – Z jakimi zewnętrznymi narzędziami można zintegrować dane rozwiązanie?

10. Wsparcie – W jakim zakresie producent angażuje się w komunikację z użytkownikami, zapewnia wsparcie i słucha uwag klientów?

  

Kontakt dla partnerów:
Jakub Sieńko, dyrektor handlowy, ed&r Polska, jsienko@edr.pl