MWT Solutions: przyjazny kanał współpracy partnerskiej
Po przeprowadzonej dwa lata temu rewolucji w sieci partnerskiej dystrybutora przyszedł czas na ewolucję, której celem jest stała poprawa komfortu współpracy i możliwości rozwoju.
ManageEngine Partner Summit 2022, piąta edycja spotkania partnerów ManageEngine w Polsce, była okazją do podsumowania ubiegłego roku i przedstawienia planów działania na najbliższą przyszłość. Ważną częścią wydarzenia było nagrodzenie najlepszych partnerów MWT Solutions, wyłącznego dystrybutora ManageEngine w Polsce, posiadającego w swoim portfolio imponujący zestaw narzędzi do zarządzania niemal wszystkimi obszarami IT, takimi jak: sieci, aplikacje, service desk, usługa Active Directory, bezpieczeństwo, desktopy, serwery, urządzenia mobilne.
Nagrodzeni partnerzy:
- Największy projekt: OpTeam
- Najwięcej sprzedanych licencji: PLC Doradztwo Informatyczne
- Najlepszy wynik sprzedaży: TEKERIUM
Teraz czas na samodoskonalenie
Dla polskiego dystrybutora ManageEngine rok poprzedni oraz początek bieżącego to stały proces udoskonalania i usprawniania tego, co wynika ze znaczących zmian wprowadzonych w kanale sprzedaży w roku 2020. Przed zmianami działało w nim blisko 100 partnerów o bardzo różnych poziomach sprzedaży. Dlatego sieć partnerska została przebudowana tak, aby ci, którzy sprzedają najwięcej, mogli liczyć na największe wsparcie dystrybutora, a partnerzy o małej aktywności nie musieli się martwić o narzucone wymagania.
Obecnie, w rezultacie zmian, poprawił się komfort pracy wszystkim, zarówno największym partnerom, jak i firmom, które mają zaledwie jeden czy dwa projekty w roku. Tych mniejszych skutecznie obsługuje dzisiaj niemal 20 działających w modelu subdystrybucji partnerów MWT Solutions o statusie Gold Partner.
Kierunek okazał się słuszny
Początkowe obawy o to, jak wprowadzone w 2020 roku zmiany wpłyną na wyniki sprzedaży, okazały się nieuzasadnione. Już w pierwszym roku sprzedaż licencji wyraźnie się zwiększyła, a zmiany nadal procentują. Inwestycja w wybraną grupę partnerów, którzy bezpośrednio współpracują z dystrybutorem, przyniosła efekt. Porównując wyniki z 2020 i 2021 r. nastąpił wzrost sprzedaży w kanale partnerskim o 39 proc. Wyraźnie wzrosła skuteczność sprzedaży – przy podobnej liczbie ofert w 2020 i 2021 r. liczba zamówień zwiększyła się o 34 proc. Warto też odnotować nie tylko bardzo wysoką, 97-procentową skuteczność odnowień, ale także wyraźny wzrost sprzedaży nowych licencji.
Co ważne, w kanale partnerskim coraz mocniej zaznaczają swoją obecność projekty klasy Enterprise. Jest to efekt zbudowania kompetencji przez partnerów oraz wiary w możliwości produktów ManageEngine. O wzroście dojrzałości partnerów świadczy także odnotowywany u dystrybutora spadek liczby zgłoszeń, jakie trafiają do jego działu zajmującego się wsparciem przedsprzedażowym. Partnerzy stali się bardziej samodzielni i skuteczni, szukając pomocy u dystrybutora głównie wtedy, gdy potrzebna jest bardzo specjalistyczna wiedza z wąskich obszarów specyfiki oferowanego oprogramowania.
Jak zauważają przedstawiciele MWT Solutions, bardzo pozytywnym zjawiskiem jest coraz częstsza współpraca pomiędzy partnerami. W niedużym gronie dobrze działa networking – co również wywiera znaczący wpływ na finalną skuteczność sprzedaży.
Podobne artykuły
Zarządzanie urządzeniami końcowymi: postępująca konsolidacja systemów
Zarządzanie urządzeniami końcowymi staje się nie lada wyzwaniem dla działów IT. To zła wiadomość, natomiast dobra jest taka, że na rynku istnieje cała gama rozwiązań, które umożliwiają uporanie się z tym problemem.
Zarządzanie zasobami IT: coraz więcej przeszkód
Zarządzanie zasobami IT powinno stanowić bardzo ważny filar w procesie cyfrowej trans-formacji. Jednak w praktyce nie zawsze wszystko działa tak, jak powinno.
ITSM w kierunku integracji i specjalizacji
Rosnąca złożoność infrastruktury IT oraz konieczność lepszego zarządzania procesami sprawi, że inwestycje w systemy ITSM i ESM staną się koniecznością, zwłaszcza w dużych organizacjach.