MPS według Epsona: po prostu drukuj!
Czy dziesiątki lat po spopularyzowaniu druku w firmach można jeszcze wymyślić coś nowego? Jak pokazuje rosnące zainteresowanie usługami zarządzania drukiem, to jak najbardziej możliwe.

Z usług Managed Print Services (MPS) już teraz korzysta co piąta firma, a co trzecia planuje ich wdrożenie w najbliższym czasie. I trudno się dziwić, skoro narzędzia do monitorowania, kontrolowania i analizowania procesów drukowania pozwalają uzyskać istotne oszczędności, które przekładają się na wzrost przewagi rynkowej. Klienci chcą drukować szybko, wydajnie i tanio, a jednocześnie urządzenia mają być niezawodne i charakteryzować się szeroką funkcjonalnością, która podniesie ogólną efektywność biznesową firmy. Jak to pogodzić? Z pomocą przychodzą takie rozwiązania, jak proponowany przez Epsona coraz popularniejszy model dzierżawy sprzętu z umową serwisową. W takim wypadku rozliczane jest tylko używanie, a nie posiadanie urządzenia.
Bez względu na wielkość oraz charakter firmy, taki abonamentowy model korzystania z urządzeń do druku niesie ze sobą szereg zalet, a przede wszystkim zapewnia wymierne oszczędności. Aby przeprowadzić wdrożenie, nie ma potrzeby zakupu samego sprzętu – jest on wydzierżawiany przez partnera Epsona w ramach długofalowego pełnego kontraktu serwisowego. Użytkownik rozliczany jest wyłącznie za wydrukowaną ilość stron, a w kwestii kosztów eksploatacyjnych związanych z drukiem, po jego stronie leży wyłącznie dbanie o to… by nie skończył się papier. Jednym słowem, klient płaci za stronę wydruku i tylko to powinno go interesować, reszta zaś spoczywa na barkach partnera dostarczającego sprzęt i usługę. Decydująca się na MPS firma otrzymuje usługę szytą na miarę, co zapewnia precyzyjne szacowanie wydatków.
Jak to działa? Partner najpierw przeprowadza analizę jak funkcjonuje dane przedsiębiorstwo oraz kiedy i dlaczego pracownicy drukują dokumenty. Ten etap pozwala wskazać obszary wymagające optymalizacji. W kolejnym kroku proponuje najlepiej pasujące i dobrane rozwiązania, a po dostarczeniu urządzeń zajmuje się kompleksowo ich serwisowaniem, uzupełnianiem materiałów eksploatacyjnych oraz okresowym serwisem i wsparciem technicznym. Umowa gwarantuje po prostu ciągłość pracy urządzeń w najwyższym stopniu ich sprawności, czyli to, czego klient oczekuje.
Poza wygodą i niezawodnością, takie rozwiązanie jest także dobre z punktu widzenia przewidywalności wydatków na utrzymanie zaplecza IT. Rozliczanie transakcji w ramach kosztów operacyjnych pozwala klientowi na optymalizację budżetową. Z kolei dla partnera oznacza to komfort prognozowania przychodów, a dla obu podmiotów długofalowa relacja biznesowa przekłada się na „spokojną głowę” i poczucie bezpieczeństwa.
Umiejętność zaproponowania właściwego rozwiązania zależy oczywiście przede wszystkim od kwalifikacji i doświadczenia integratora. Dlatego Epson cały czas stawia na edukację i wsparcie swoich partnerów handlowych, umożliwiając im oferowanie klientom wartości dodanej w postaci wsparcia eksperckiego. Najważniejsza jest tu dogłębna wiedza o produktach – nie tylko o samych urządzeniach, ale także o systemach zwiększających ich wydajność i funkcjonalność oraz poziom bezpieczeństwa. Co ważne, dołączenie usług MPS do oferty jest dla partnerów szansą na dotarcie do takiego klienta końcowego, który z różnych przyczyn (np. budżetowych) nie zdecydowałby się na kupno sprzętu.
MPS – sposób na optymalizację
Efektem udanego wdrożenia usług do zarządzania drukiem jest zredukowanie niepotrzebnych wydatków i strat związanych z tworzeniem dokumentów, zoptymalizowanie infrastruktury, a nawet zmniejszenie floty urządzeń, co również przekłada się na dodatkowe oszczędności. W przypadku outsourcingu druku, eliminuje się też wydatki na konieczność utrzymywania zasobów zarówno ludzkich, jak i magazynowych, które gwarantują ciągłość dostaw materiałów eksploatacyjnych i utrzymania zapasu urządzeń drukujących na okoliczność wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. Możliwość skalowania środowiska druku w tym modelu w reakcji na rozwój firmy zapewnia klientom większą wydajność i rentowność oraz przewidywalność kosztów.
W kontekście usług MPS trzeba pamiętać, że obejmowane nimi urządzenia wielofunkcyjne to obecnie znacznie więcej niż sprzęt drukujący z dodatkowymi opcjami. Dzięki zaawansowanym narzędziom do skanowania i dystrybucji dokumentów cyfrowych stają się one centrami obiegu informacji i pozwalają skutecznie je współużytkować. Świadome wykorzystanie tych możliwości pozwala – przy użyciu drukarek jako platformy – korzystać z rozwiązań niosących szersze możliwości niż tylko druk.
Wśród przedsiębiorców z roku na rok coraz bardziej rośnie też świadomość potrzeby uszczelniania systemów przed ewentualnymi wyciekami wrażliwych informacji. Odpowiadając na to, Epson od lat dostarcza swoje urządzenia z narzędziami, które poz-walają na odpowiednie zabezpieczenie systemu obiegu informacji. Administratorzy otrzymują pełen zestaw oprogramowania, które umożliwia zarządzenie flotą (także taką, w skład której wchodzą urządzenia innych producentów), przez co minimalizuje ryzyko wycieku informacji oraz kosztownego przestoju sprzętu.
WorkForce Enterprise – pełna integracja z MPS

W środowisko usług zarządzania drukiem idealnie wpisują się urządzenia z rodziny Epson WorkForce Enterprise. Niezawodność sprawdzonej technologii głowic PrecisionCore, drukujących w niewymagającej użycia ciepła, autorskiej technologii Heat-Free, gwarantuje olbrzymie oszczędności. Wynikają one z niskich kosztów druku, ale także ze zmniejszenia liczby koniecznych interwencji serwisowych. Te atramentowe urządzenia, w przeciwieństwie do drukarek laserowych, pozbawione są podzespołów wymagających częstej wymiany, takich jak bębny, grzałki i tonery. Dzięki uproszczonej budowie oraz obecności pojemnych zasobników na tusz korzystanie z nich ogranicza czynności serwisowe do minimum.
Zastosowany tu zaawansowany system wymiany pojemników z atramentem zapewnia wysoką wydajność drukowania, co pozwala na znaczące zmniejszenie kosztów związanych z obsługą serwisową i logistyką. Urządzenia WorkForce Enteprise zmniejszają negatywny wpływ na środowisko związany z logistyką i recyklingiem, gdyż generują nawet 96 proc. mniej odpadów i zużywają do 83 proc. mniej energii elektrycznej (w porównaniu z analogicznymi drukarkami laserowymi i kopiarkami).
Warto także wspomnieć, że używane w rodzinie WorkForce Pro tusze DURABrite i UltraDURABrite zapewniają bardzo wysoką wydajność, co przekłada się na niski koszt druku w przeliczeniu na jedną stronę. Dzięki tym atramentom Epsona wydruki znacznie lepiej znoszą upływ czasu, gdyż zachowują najwyższe parametry przez wiele lat. Jest to idealne rozwiązanie do archiwizowania dokumentów zgodnie z przepisami prawa.
Dodatkowo można korzystać z wielu rozwiązań usprawniających przepływ pracy, które pomagają zwiększyć rentowność firmy. Epson Open Platform, Epson Print Admin, Document Capture Pro i Epson Device Admin to zaawansowane funkcje, dzięki którym urządzenie z rodziny WorkForce Enterprise będzie czymś więcej niż tylko zwykłą drukarką i skanerem. W połączeniu z zaletami modeli z serii Enterprise, usługi zarządzania drukiem to doskonałe rozwiązanie, pozwalające na połączenie przewidywalności wydatków i rozłożenia ich w czasie, ze stabilnym, a jednocześnie bezpiecznym przebiegiem procesów obiegu dokumentów.

Dodatkowe informacje: Krzysztof Janiec, MPS Specialist, Epson, krzysztof.janiec@epson.pl
Podobne artykuły
Małe firmy łatwym celem
Odpowiedzialność za powodzenie cyberataków w dużym stopniu jest rozproszona pomiędzy pracowników, działy IT, a także zarządy firm. Najczęściej praprzyczyną bywa nieskuteczna komunikacja pomiędzy tymi grupami. To idealna okazja dla firm partnerskich, aby ucywilizować u swoich klientów podejście do bezpieczeństwa.
Heat-Free, MPS, DURABrite, czyli… Epson bez tajemnic
Czy powtarzane na każdym szkoleniu dla handlowców hasło, że klient ma zawsze rację, broni się na współczesnym rynku druku? Czego naprawdę oczekują klienci? Jak nowoczesne technologie zmieniają podejście do zakupu oraz korzystania ze sprzętu do drukowania?
Nowe technologie, te same potrzeby
Epson to producent, który stawia na długowieczność swoich produktów, minimalizację ich wpływu na środowisko, jak też bezawaryjną pracę „w tle” i szerokie portfolio. Dzięki temu na przykład modele UST projektorów tej marki należą w ostatnich latach do najczęściej wybieranych przez polskie placówki edukacyjne. Więcej na temat możliwości drukarek i projektorów Epson zamieszczamy w pytaniach i odpowiedziach. Mogą stanowić znakomitą podstawę do rozmów z potencjalnymi klientami.