Monitory NEC do systemów Retail Signage
Systemy Retail Signage są powszechnie stosowane nie tylko w dużych sklepach sieciowych, ale coraz częściej w mniejszych, a nawet pojedynczych punktach sprzedaży. Błyskawiczna, dająca się łatwo odczytać informacja stwarza możliwość bycia zauważonym. Do zalet cyfrowych nośników reklamowych nie trzeba już nikogo przekonywać. Niestety, do stosowania jedynie tych profesjonalnych i przystosowanych do wielogodzinnej pracy w ciężkich warunkach – już tak.
Wraz z lawinowym wzrostem popytu na nośniki Digital Signage pojawił się problem dotyczący stosowania w instalacjach reklamowych telewizorów przypominających wyglądem zaawansowane monitory. Użytkownicy końcowi, a nawet sami integratorzy nie dostrzegają zagrożeń, jakie mogą wynikać z zastosowania tego typu urządzeń w długoterminowej, stałej eksploatacji. Pomijając już oczywiste problemy jakościowe oraz szybkie zużycie telewizora, bardzo często na szwank narażona może być również reputacja integratora jako profesjonalnego partnera.
Na rynku istnieją rozwiązania, które – mimo że zawierają profesjonalne podzespoły projektowane do wielogodzinnej pracy w ciężkich warunkach – mają bardzo atrakcyjną cenę oraz nieporównywalnie niższy współczynnik TCO niż telewizory. Bardzo dobrym przykładem jest seria profesjonalnych, wielkoformatowych monitorów NEC MultiSync C. Są one dostępne w wielkościach najbardziej popularnych w segmencie monitorów do reklamy cyfrowej (43, 50 i 55 cali). Co kluczowe, doskonale sprawdzają się w pracy 24 h/7. Dzięki zastosowaniu paneli wykonanych w technologii VA monitory odporne są na zjawisko retencji obrazu (utrwalenia) oraz charakteryzują się bardzo głęboką natywną czernią. Dodatkowo ich panele pokryte są powłoką antyrefleksyjną o współczynniku HAZE 44 proc., co gwarantuje czytelność wyświetlanych treści nawet w jasnych pomieszczeniach. Monitory mogą być instalowane zarówno w pionie, jak i poziomie, a także jako stół, co znacznie poszerza paletę ich zastosowań. Dzięki wąskiej ramce ekranu oraz możliwości zdemontowania logo producenta urządzenia te doskonale wtapiają się w otoczenie i nie odciągają uwagi od wyświetlanych treści.
Monitory NEC z serii C zapewniają sterowanie wszystkimi parametrami wyświetlacza za pomocą sieci LAN przez gniazdo RJ-45. Dla mniejszych instalacji NEC przewidział wbudowany media player, który pozwala na wyświetlanie treści audio oraz wideo z możliwością prostego zarządzania przez sieć. W przypadku bardziej rozbudowanych systemów DS ze specjalistycznym oprogramowaniem monitory zapewniają możliwość podłączenia media playera przez jedno z trzech złączy HDMI lub Display Port i VGA. Dodatkowo sam player można zainstalować z tyłu monitora za pomocną przeznaczonych do tego otworów montażowych i zasilać przez gniazdo USB 2 A. Seria NEC MultiSync C została również wyposażona w solidne głośniki. Wszystkie monitory można zintegrować z technologią dotykową lub szybą pancerną zabezpieczającą ekran w miejscach, gdzie jest on szczególnie narażony na uszkodzenie.
Dodatkowe informacje:
Bartlomiej.Pluciennik@nec-displays-pl.com
Przemyslaw.Siemaszko@nec-displays-pl.com
Jacek.Smak@nec-displays-pl.com
Rafal.Wojcik@nec-displays-pl.com
Andrzej.Habrat@nec-displays-pl.com
Podobne artykuły
Digital Signage: na rynku zaczyna się dziać
Branża Digital Signage wychodzi z lockdownów mocno poobijana, ale nie bez szans na mocne odbicie.
Digital signage: zaraza nie zatrzymała rozwoju
Pandemia mocno dała się we znaki dostawcom digital signage, ale nie zabiła ich kreatywności.
Projektory, czyli światło w tunelu
Branża projektorów weszła w obecny rok po jednym z najgorszych dla siebie okresów w Polsce. Niestety, w dłuższej perspektywie analitycy spodziewają się dalszego, choć powolnego spadku sprzedaży. Bieżący rok natomiast ma być lepszy niż poprzedni.