Microsoft konsekwentnie realizuje strategię „Mobile first, cloud first”. W pierwszym kwartale roku finansowego 2017 koncern odnotował 116 procentowy wzrost obrotów w chmurze Azure. Natomiast przychody ze sprzedaży całego segmentu usług chmurowych wzrosły o 8 procent w ujęciu rocznym, osiągając 6,38 mld dol. Najnowsze wyniki finansowe Microsoftu wywindowały kurs akcji do poziomu 60 dol. To najwyższy poziom od 1999 r. Czy dobre wyniki przełożą się na korzyści dla partnerów? Ludzie z Microsoftu zapewniają, że resellerzy oraz integratorzy zostaną beneficjentami pod warunkiem, że spełnią kilka podstawowych warunków.

Karol Wituszyński, dyrektor ds. rozwoju organizacji partnerskich w Microsoft Polska, przedstawił podczas łódzkiego spotkania dane, z których wynika, że rozwiązania chmurowe Microsoftu osiągają 19 proc. wyższą marżę aniżeli rozwiązania konkurencji.  Niemniej, aby czerpać przyzwoite profity ze sprzedaży rozwiązań Microsoftu, trzeba pożegnać się z popularnymi modelami biznesowymi.

Oczywiście można cały  czas  opierać się na sprzedaży transakcyjnej, ale to biznes przynoszący 1-3 proc. marży. Nieco lepiej wygląda sytuacja w przypadku oferowania produktu z wartością dodaną. Tutaj możemy liczyć na marże rzędu 1020 proc. Namawiam partnerów, aby sięgnęli po najnowsze modele biznesowe, takie jak stworzenie indywidualnej oferty w oparciu o model usługowy, a także wykreowanie własnej wartości intelektualnej bazującej na modelu subskrypcyjnym Wówczas można liczyć na marże w wysokości 35 proc. – przekonywał Karol Wituszyński. 

Microsoft chce, aby partnerzy na bazie platformy Azure budowali własną ofertę. Nie jest to łatwe zadanie, bowiem wymaga odpowiednich kompetencji. Firmy muszą dysponować odpowiedni zespołem wdrożeniowym, ale także wykwalifikowanymi handlowcami, którzy będą potrafili sprzedawać rozwiązania. Partnerzy idący z duchem czasu powinni poszukiwać także dobrych specjalistów od analizy danych, architektów projektujących środowisko chmury, ekspertów od bezpieczeństwa i kreatywnych twórców aplikacji. 

Menedżerowie Microsoftu wskazali również cztery obszary, które  przyniosą zyski w nieodległej przyszłości. Są to: aplikacje, tematy związane z komunikacją głosową, analiza danych oraz bezpieczeństwo. 

Budowa zaufania 

Choć chmura publiczna cieszy się rosnącą popularnością, wciąż istnieją firmy obawiające się o bezpieczeństwo danych przechowywanych na zewnętrznych serwerach usługodawców. Dlatego Microsoft podjął szereg działań, mających na celu  poprawę swoje reputacji.

– W ostatnim czasie udało się nam nadrobić zaległości w obszarze bezpieczeństwa. Jeszcze kilka lat temu krążyły na nasz temat różne dowcipy, chociażby osławiony niebieski ekran. Obecnie przywiązujemy ogromną wagę do bezpieczeństwa danych oraz informacji. Z jednej strony tworzymy adresowane rozwiązania i systemy bezpieczeństwa, zaś z drugiej, integrujemy zabezpieczenia występujące u naszych klientów – mówił  Przemysław Szuder, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions w Microsoft Polska.

Microsoft, chyba jako jedyna firma na świecie, może pochwalić się  50 globalnymi i lokalnymi certyfikatami odnośnie przetwarzania, przechowywania  i analizy danych.  Koncern posiada ponad 100 centrów danych w 34 krajach.

Praktycznie co tydzień powstaje nowe centrum danych. Nie zamykamy się na inne technologie,  jesteśmy otwarci na uruchamianie aplikacji tworzonych w dowolnych technologiach zarówno komercyjnych, jak i open source. Robimy naprawdę wiele, aby klienci zaufali naszej chmurze publicznej – tłumaczył Eugeniusz Licznarowski, Business Development Manager w Microsoft Polska.

 

Najlepsi z najlepszych 

Tegoroczny zjazd polskich partnerów Microsoftu był doskonałą okazją do wręczenia nagród dla najlepszych firm. Wyróżnienia otrzymali:

 

016 Partner of the Year – Dynamics NAV

IT.integro

2016 Partner of the Year – Dynamics AX

XPLUS

2016 Partner of the Year – Dynamics CRM

Netwise

2016 Partner of the Year – SMB

Onex Group

2016 Partner of the Year – Distributor

AB

2016 Country Partner of the Year

Onex Group

2016 Partner of the Year – Applications

Sagra Technology

2016 Best New Partnership

Edge Technology