Największa konferencja Microsoftu dla polskich partnerów po raz kolejny odbyła się w łódzkim hotelu Vienna House Andel’s. Również tematyka nie odbiegała zbytnio od ubiegłorocznego spotkania. Microsoft konsekwentnie realizuje strategię „Mobile first, cloud first”, stawiając na pierwszym miejscu rozwój usług chmurowych. 

Łódzkie spotkanie zainaugurowało wystąpienie Marka Loughrana, dyrektora generalnego Microsoftu w Polsce. Świeżo upieczony szef polskiego oddziału, pełni tę funkcję od 1 kwietnia 2017 roku, zwrócił uwagę na  rosnące zainteresowanie wśród firm działających w Polsce usługami chmurowymi.

Na koniec 2017 roku polski oddział Microsoftu planuje osiągnąć przychód w wysokości 250 mln dolarów, w tym 60 mln dolarów pochodzić będzie ze sprzedaży usług chmurowych. W kolejnych latach firma planuje zwiększać udział w tym segmencie rynku. Przewidujemy, że na koniec 2019 roku firma wygeneruje obrót w wysokości 360 mln dolarów, w tym 200 mln dolarów stanowić będą wpływy uzyskane z cloud computingu – mówił Mark Loughran.

Z kolei Simon Ainslie, Chief Operating Officer Microsoft Eastern Europe, wspomniał o potencjale, jaki niesie za sobą cyfrowa transformacja.

– Zmiany związane z przejściem do nowego cyfrowego świata otwierają ogromne możliwości przed firmami działającymi w branży IT. W 1995 roku naszym celem było dostarczenie oprogramowania Windows do każdego komputera PC. W tym przypadku wielkość całkowitego rynku docelowego była szacowana 115 mln dolarów.  Dla porównania w przypadku cyfrowej transformacja wynosi ona  21 mld dolarów – tłumaczył Simon Ainslie.

 

Podczas spotkania z ust menedżerów Microsoftu kilkakrotnie padały deklaracje, że firma zamierza kontynuować swoją chmurową ekspansję wspólnie z partnerami. Jednym z czynników ułatwiających współpracę ma być podział resellerów na cztery kategorie: ISV (Independent Software), Integratorzy systemów, Managed Services – firmy świadczące usługi ciągłe, oraz Channels (firmy zajmujące się odsprzedażą usług).  Podział ma charakter umowny, bowiem wielu partnerów działa w dwóch, a nawet trzech wymienionych obszarach. Niemniej o zakwalifikowaniu do odpowiedniej grupy decyduje wysokość uzyskanych przychodów.  

Producent wprowadził istotną zmianę w postaci zwiększenia liczby tzw. partnerów zarządzanych – z 25 do ponad 200 firm.

– To oznacza, że dużo większa liczba firm uzyska opiekę ze strony menedżera Microsoftu, który będzie koncentrował się na budowaniu przyszłych rozwiązań tworzonych wokół aplikacji oraz ich dalszego rozwoju – wyjaśniał Przemysław Szuder,  dyrektor segmentu klientów kluczowych, małych i średnich firm oraz partnerów w Microsoft Polska.

Koncern z Redmond spodziewa się, że najszybciej rosnąć będą pod względem liczebności i uzyskiwanych przychodów partnerzy z grupy ISV tworzący rozwiązania bazujące na własności intelektualnej. 

Przemysław Szuder wspomniał także o kłopotach pojawiających się podczas realizacji projektów. Jedną z największych barier hamujących rozwój usług stanowi brak wykwalifikowanego personelu, problem  dotyczy zarówno klientów, jak i integratorów. 

– Nasi partnerzy posiadają około 400 certyfikowanych specjalistów Microsoft Azure. To za mało, żeby zaspokoić popyt klientów, potrzebujemy co najmniej 2 tysięcy fachowców – przyznał  Przemysław Szuder.

Nie bez przyczyny jednym z priorytetów Microsoftu  jest podnoszenie kwalifikacji partnerów, którzy będą w stanie obsługiwać ambitne i złożone projekty. Firma uruchomiła nowe programy do certyfikacji, planuje też realizować niestandardowe wdrożenia wspólnie z integratorami posiadającymi rozbudowane zespoły developerskie.

 

Nagrodzeni partnerzy

 

Kategoria

Firma

2017 Partner of the Year

Office 365

APN Promise

2017 Partner of the Year

Microsoft Azure

COMPAREX

Poland

2017 Partner of the Year

Microsoft Dynamics NAV

EIP

2017 Partner of the Year

Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement

Intersys Group

2017 Partner of the Year

Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations

Bonair

2017 Best New Partnership

Synerise

2017 Country Partner of the Year

Sagra Technology

2017 Partner of the Year

SMB

Senetic

2017 Partner of the Year

Commercial and OEM Distributor

AB

2017 Partner of the Year

Office OEM

Onex Group

2017 Partner of the Year

Windows OEM

Cezar .

2017 Partner of the Year

Devices with Windows PRO

Alsen