Lenovo podzieliło się informacjami dotyczącymi wyników sprzedaży za ostatni rok w Polsce. Tylko w 2020 r. partnerzy firmy kupili o 15 proc. więcej sprzętu biznesowego niż rok wcześniej, w tym o około 50 proc. więcej monitorów. Liczba sprzedanych modeli wspieranych przez AMD – wzrosła z 2 proc. w 2019 r. do 20 proc. w 2020 r. W portfolio urządzeń lidera polskiego rynku technologicznego znajdują się produkty wspierane zarówno przez producenta Intel i AMD, przy czym modele wspierane przez Intela dominują w segmencie produktów biznesowych, a AMD konsumenckich. Szerokie portfolio komputerów upewnia ekspertów Lenovo w przekonaniu, że popyt na polskim rynku pecetów pozostanie na wysokim poziomie także w tym roku.

– Wierzymy w to, że proces transformacji cyfrowej w polskich firmach będzie kontynuowany, a tym samym biznes utrzyma się na poziomie zbliżonym do tego z 2020 r. – mówi Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska.

Lenovo we współpracy z partnerami zamierza w br. zwiększyć udział w sprzedaży urządzeń z segmentów midmarket i enterprise. W 2021 r. można również spodziewać się wprowadzenia rozwiązań w modelu Device-as-a-Service (DaaS) w oparciu o finansowanie w ramach Lenovo Financial Leasing. Podczas konferencji zapowiedziano również wprowadzenie na rynek B2B nowych rozwiązań Motoroli.

Problemy z komponentami

Jak uważa Juliusz Niemotko, biznes komercyjny Lenovo w 2021 r. utrzyma się na wysokim poziomie, porównywalnym z osiągniętym w 2020 roku, z tolerancją do 10 proc. w dół ze względu na możliwość pojawienia się czynników hamujących. Zalicza do nich m.in. problemy z dostępnością sprzętu i komponentów oraz trudności logistyczne. Producent dba więc o to, żeby dostępność sprzętu w dystrybucji była jak największa dla szerokiego grona partnerów, poprzez ograniczanie rezerwacji do minimum.

– Ze sterowania motorówką przeszliśmy na sterowanie tankowcem. Musimy na trzy miesiące  wcześniej wiedzieć, że będziemy skręcać – podkreśla Juliusz Niemotko.

Podejście Ford T

Manager kanału partnerskiego Lenovo radzi resellerom, aby w obecnych warunkach stosować „podejście Ford T”, tzn. takie, w którym klient może wybrać dowolny model pod warunkiem, że zdecyduje się na… ten aktualnie dostępny.

– Na stocku na pewno znajdziecie coś, co spełnia wymagania klienta. Jeśli nie, to możemy się zastanowić, jak zmodyfikować te oczekiwania – przekonuje Juliusz Niemotko.

Większy segment midmarket

Ważna zmiana w polskim oddziale Lenovo dotyczy rynku commercial. Z myślą o nim rozbudowany został dział midmarket, który pracuje bezpośrednio z klientami końcowymi.

– Rozbudowujemy zespół, żeby wspierać naszych klientów na każdym etapie. Obecnie w dystrybucji pracuje 8 osób, w ciągu kolejnych miesięcy pojawią się kolejni przedstawiciele. Traktujemy naszych klientów po partnersku, pomagamy im w rozwoju ich biznesu, dlatego także powiększenie działu midmarket jest kluczową zmianą – podkreśla Juliusz Niemotko.

Wsparcie od pierwszego poziomu

Jednym z elementów szkolenia było omówienie Lenovo PC Partner, czyli wsparcia ekspertów Lenovo, obejmującego cztery poziomy współpracy: Partner, Silver, Gold i Platinum. Jak przypomniał Juliusz Niemotko, również firmy, które dotąd nie współpracowały z Lenovo, mogą skorzystać z rejestracji projektów, promocji, dostępu do całości oferty, mailingów i wsparcia przy postępowaniach przetargowych – wystarczy jedynie rejestracja w programie.

Obowiązkowe szkolenia

Nowością w tym roku są obowiązkowe szkolenia dla partnerów na trzech wyższych poziomach.

– To jest warunek utrzymania statusu partnerskiego. Reseller musi zaliczyć szkolenia i zdać egzaminy – wyjaśnia Juliusz Niemotko.

W tym roku wprowadzono także dodatkowy bonus – „Workstation expert”, obejmujący stacje robocze, jak również laptopy i monitory z serii P. Otrzymanie benefitów wiąże się z koniecznością przedstawienia planów biznesowych na przyszły rok.

Wytrzymałość z wojskową normą

Lenovo stawia na wysoką wytrzymałość i niezawodność swoich urządzeń. Produkty Lenovo są testowane pod kątem zgodności z 12 wymaganiami normy wojskowej. Laptopy te przeszły ponad 200 testów jakościowych, które gwarantują działanie w warunkach ekstremalnych i  wytrzymałość na uderzenia, wibracje, zapylenie, wilgoć, mróz, gorąco. Taki test zaliczyły między innymi wszystkie urządzenia ThinkPad z portfolio na 2021 r.

Lenovo wdrożyło również usługę o nazwie „Keep your drive”. Rozwiązanie umożliwia użytkownikowi na samodzielne usuwanie zapisanych danych na dysku twardym na wypadek konieczności wymiany tego elementu w komputerze. Ciekawym rozwiązaniem z zakresu bezpieczeństwajest również blurowanie ekranu w momencie, kiedy niepowołana osoba patrzy na nasz ekran za naszymi plecami oraz fizyczna przesłona kamery ThinkShutter, która zapewnia 100% prywatności.

Oprogramowanie z certyfikatem

Stacje robocze Lenovo posiadają certyfikacje pochodzącą od niezależnych dostawców oprogramowania z branż medycznej, finansowej, kreatywnej czy rozrywkowej. Każde z nich jest odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wykorzystania przez klientów różnych sektorów, co jest możliwe dzięki Lenovo Performance Tuner – autorskiego rozwiązania Lenovo.

Lenovo Premier Support

Oprócz prezentacji produktów, ważnym elementem spotkania było omówienie  Lenovo Premier Support. Jest to rozszerzenie usługi serwisowej i zapewnia wszechstronne wsparcie dla sprzętu wraz z oprogramowaniem (OEM), priorytetyzację dostępności części wraz z naprawą w domu lub biurze klienta.

Co więcej, usługa ta, to także zaawansowana pomoc techniczna – świadczona całodobowo oraz jeden punkt kontaktowy do zarządzania sprawą usterki od początku do końca bez konieczności przełączania się przez infolinię. Dzięki 3-letniej usłudze Premier Support, dedykowanej do wybranych produktów już w standardzie, klienci otrzymują wsparcie zarówno pod kątem sprzętu, jak i oprogramowania.

Think Edge – nowe możliwości przetwarzania brzegowego

Ponadto, podczas New Product Training odbyły prezentacje najnowszych urządzeń dla biznesu. Tomasz Szewczak Commercial Notebooks 4P Manager i Łukasz Rutkowski DT / WKST / VIS 4P Category Manager omówili ofertę notebooków, komputerów stacjonarnych, stacji roboczych z portfolio ThinkPad i monitorów z serii ThinkVision.

Oprócz nowych produktów zaprezentowana została również nowa oferta rozwiązań – Lenovo Think Edge, zaprojektowana na potrzeby przetwarzania brzegowego. Startowe portfolio to trzy modele, mogące pracować przez 24 godziny na dobę w środowisku przemysłowym i służyć na przykład jako urządzenia infrastruktury IoT, zbierające dane z urządzeń i czujników.

Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager & Solution Evangelist w Lenovo, jako obszary zastosowań maszyn Think Edge wskazywał takie sektory jak przemysł, produkcja, ochrona zdrowia i smart city. Wśród „scenariuszy”, na jakie zdaniem Adama Dyszkiewicza warto zwrócić uwagę oferując Think Edge, są projekty obejmujące rugged PC, tzw. cienkich klientów, Digital Signage, bramy dostępowe, konsolidację przepływów pracy, analitykę w czasie rzeczywistym i wymagania przetwarzania brzegowego dotyczące AI.

Za pomocą rozwiązań Lenovo Think Edge możliwy jest monitoring kondycji maszyn, dzięki któremu przewidujemy ewentualne usterki, a tym samym zmniejszamy ryzyko związane z nieprzewidzianą awarią. Do innych zastosowań urządzeń z rodziny Think Edge Adam Dyszkiewicz zaliczył również monitorowanie sklepów pod kątem wykrywania kradzieży czy nadzór nad płynnością zamówień i rotacją towaru na półkach.

Rozwiązania Lenovo Think Edge posiadają certyfikaty Azure, AWS i ThingLogix (bezdotykowy pomiar temperatury). Zgodnie z zapowiedziami podczas konferencji, rozwiązań tego typu ma być coraz więcej. Co istotne, partnerzy mogą zamówić do rozwiązań Lenovo własne logo OEM i oferować wraz z nimi dodatkowe usługi. Dostępne dla nich są urządzenia i licencje demo oraz wsparcie zespołu Lenovo.

Lenovo do zdalnej współpracy

Według danych Gartnera do 2024 r. liczba spotkań biznesowych face to face spadnie do 25 proc. wobec 60 proc. przed pandemią, stąd korzystanie z narzędzi do współpracy zdalnej już jest i będzie koniecznością w biznesie. Z myślą o zdalnej współpracy powstała linia produktów ThinkSmart, które pozwalają uwolnić komputer od obciążeń w ramach telekonferencji.  Należą do nich urządzenia takie jak ThinkSmart View, który może pracować podłączony do PC lub samodzielnie, wyposażony jest w 8-calowy ekran  i funkcje znane z ThinkPadów – jak blurowanie ekranu czy możliwość fizycznego wyłączenia mikrofonu.

Sercem meeting roomu może być ThinkSmart Hub – urządzenie wykorzystujące Microsoft Teams lub Zoom, przeznaczone do dowolnej wielkości sali spotkań. Hub ma 10-calowy, obrotowy ekran dotykowy i 4 dookólne mikrofony.

Portfolio Lenovo powiększyło się  o urządzenia, takie jak Tiny (ThinkCenter) oraz ThinkSmart Bar, które można podłączyć przez USB lub Bluetooth, czy też kamerka, która posiada funkcję podążania za prezenterem w trakcie prezentacji. Co istotne, do zarządzania portfolio Lenovo służy ThinkSmart Manager – chmurowe narzędzie, którym można posługiwać się za pomocą smartfona.

Prezentacje ze spotkania, webinary o wybranych kategoriach produktów i rozwiązań oraz filmy instruktażowe dotyczące globalnego portalu dla Partnerów Lenovo Partner HUB dostępne są do pobrania na stronie lenovopolska.pl/npt/.