Lenovo: New Products Training
Kluczowym punktem konferencji partnerskiej Lenovo było przedstawienie licznie przybyłym resellerom nowych urządzeń z serii ThinkServers. Producent nie omieszkał pochwalić się udziałami w światowym i krajowym rynku pecetów.
W ciągu ostatnich pięciu, sześciu lat Lenovo dramatycznie
– zdaniem Andrzeja Sowińskiego, szefa polskiego oddziału – zwiększyło
swoje udziały w światowym rynku. W całym 2013 r. według IDC
wyniosły one 18,5 proc. Z najnowszych danych firmy analitycznej
wynika, że w ostatnim kwartale br., zamkniętym z końcem września,
Lenovo w skali światowej uzyskało już 19,9 proc. światowego rynku.
– Również w Polsce przez ostatnie pięć kwartałów
nasze udziały wynosiły dużo ponad 20 proc. – pochwalił się Andrzej
Sowiński. – W kwartale, który zakończył się kilkanaście dni temu, udało
nam się sprzedać dużo ponad 200 tys. pecetów (z około 750 tys.
według danych IDC). To oznacza, że nasz udział w polskim rynku po raz
pierwszy przekroczył 30 proc. Ja sam stawiałem na dwadzieścia dziewięć…
Resellerzy i integratorzy usłyszeli, że przytoczone
wyniki zostały osiągnięte dzięki współpracy z nimi. Szef polskiego biura
Lenovo zwrócił poza tym uwagę partnerów na dwa ważne przejęcia ogłoszone wiosną
bieżącego roku. Mowa o akwizycji działu Motorola Mobile oraz przejęciu
działu serwerów intelowych IBM-u. Andrzej Sowiński uświadomił partnerom, że
przejęcie oznacza nie tylko wzbogacenie oferty produktowej o serwery
intelowskie o różnej architekturze, ale również dołączenie do zespołu
Lenovo doświadczonych osób z IBM-u. Lenovo ma współpracować z Big
Blue w zakresie produktów i technologii, które w strukturach
IBM-u pozostają, a więc rozwiązań storage’owych i klastrowych.
TiO, czyli hybrydowe AiO
To już trzeci kwartał, jak
dział SMB Lenovo zajmuje się również stacjonarnymi pecetami konsumenckimi.
W bieżącym kwartale producent wprowadził ofertę rozwiązań konsumenckich
– według Łukasza Rutkowskiego, business development managera Lenovo
– nieco zubożonych w stosunku do serii ThinkCentre. Są to
zarówno urządzenia AiO, jak i desktopowe. Owo „zubożenie” dotyczy
najczęściej mniejszej liczby złączy bądź zastosowanych w tej grupie
produktów technologii Intela poprzedniej generacji. Wprowadzono je z myślą
o klientach, którzy poszukują maszyn w niższej cenie niż te, które
wchodzą w skład oferty ThinkCentre. Łukasz Rutkowski sporo czasu poświęcił
TiO (ThinkCentre Tiny-in-One), a więc miniaturowej, hybrydowej wersji
peceta o rozłączanej konstrukcji. Składa się ona z 23-calowego
monitora Full HD i dowolnego komputera ThinkCentre Tiny PC.
Z partnerami Lenovo spotkał się także Robert Adamski,
Business Development Manager Intela. Jego wystąpienie dotyczyło procesorów Xeon
E5 v3 oraz układów do tabletów i laptopów.
Podobne artykuły
Top Partners Award: święto partnerów Lenovo!
Na dorocznej gali Lenovo uhonorowano wybitnych partnerów biznesowych producenta i podsumowano bardzo dobre wyniki uzyskane w 2023 r.
XVI Regaty Lenovo: żeglarskie święto branży IT
W XVI Regatach Lenovo frekwencja była rekordowa. W wydarzeniu uczestniczyło blisko tysiąc osób z branży, a w samych zawodach rywalizowało ponad 80 załóg. Doskonałej atmosferze sprzyjało wiele atrakcji, okazji do spotkań i wspólna zabawa.
Lenovo podbija rynek pamięci masowych
Rekordowa sprzedaż pamięci masowych przez firmę Lenovo jest wynikiem konsekwentnego realizowania strategii nieustannego rozwoju ich funkcjonalności.