Jeszcze niedawno praca była wykonywana głównie w biurze, w otoczeniu bezpiecznym dla sprzętu. To się zmieniło i nietrudno sobie wyobrazić, jakim wypadkom może ulec laptop, jeśli pracujemy z domu albo wykonujemy swoje zawodowe obowiązki chociażby z pociągu. Nieszczęścia się zdarzają, a standardowe gwarancje nie obejmują uszkodzeń strukturalnych laptopa, np. upuszczenia czy zalania, w trakcie przepięć elektrycznych albo mechanicznego uszkodzenia ekranu. A ryzyko, że ze sprzętem stanie się coś nieoczekiwanego, jest spore: dane serwisowe Lenovo pokazują, że nawet 25 proc. użytkowników zgłasza awarie sprzętu, które nie są objęte gwarancją.

W jaki sposób zapewnić sobie spokój i sprawić, by inwestycja w sprzęt komputerowy była chroniona przed nieoczekiwanymi problemami wynikającymi z napraw pozagwarancyjnych i związanymi z nimi dużymi wydatkami? Dobrą odpowiedź na to pytanie ma Lenovo, które na atrakcyjnych warunkach oferuje usługę Accidental Damage Protection, znacząco ograniczającą koszty i ułatwiającą procedurę napraw pozagwarancyjnych. W porównaniu do pełnego kosztu, usługa Lenovo ADP pozwala zaoszczędzić nawet do 80 proc. kwot, które trzeba byłoby wydać na naprawę przypadkowych uszkodzeń.

Zakres ochrony Lenovo ADP

Usługa zabezpiecza przed następstwami przypadkowych zdarzeń: upuszczeniem, zalaniem, obiciem oraz uszkodzeniami strukturalnymi, do których dochodzi w zwykłych warunkach pracy lub w drodze. Dochodzą do tego skutki przepięć elektrycznych oraz uszkodzenia ekranu LCD. Do takich zdarzeń można zaliczyć sytuację, kiedy wysiadając z taksówki w pośpiechu, komputer wypadnie nam z ręki i rozleje się wyświetlacz. Kolejny przykład to przepięcie w czasie burzy albo będące wynikiem zakłóceń, które mogą spowodować znaczne uszkodzenie komponentów komputera. Zdarza się też po prostu, że kawa wylewa się na klawiaturę, a stopień uszkodzeń sprzętu jest nieznany. W tego typu sytuacjach komputer może zostać zakwalifikowany do napraw w ramach usługi ADP, a w ramach gwarancji On-Site naprawa odbędzie się w firmowej siedzibie użytkownika.

Poziomy ochrony Lenovo ADP

Standardowa usługa Accidental Damage Protection zapewnia możliwość skorzystania z wielu napraw przypadkowych uszkodzeń, a w niektórych przypadkach jednorazową wymianę urządzenia. Przewidywalna z góry inwestycja pozwala firmom uniknąć nieplanowanych kosztów, ograniczyć przestoje oraz precyzyjnie budżetować koszty serwisu floty urządzeń.

Należy zwrócić uwagę także na ofertę skierowaną do organizacji, które dysponują bardziej ograniczonym budżetem (jak chociażby szkoły), ewentualnie z przyczyn obiektywnych rzadziej dochodzi w nich do uszkodzeń sprzętu. Ta ekonomiczna alternatywa to Accidental Damage Protection One, która – w odróżnieniu od standardowej wersji Lenovo ADP (zapewniającej wiele napraw w ciągu roku) – obejmuje jedną naprawę w okresie ubezpieczenia.

Uzupełnieniem usług ADP i ADP One jest możliwość rozszerzenia ochrony do gwarancji międzynarodowej, która zwiększa zakres ubezpieczenia w przypadku klientów często podróżujących za granicę.

Jak skorzystać z Lenovo Accidental Damage Protection? Aktualnie u Partnerów Biznesowych Lenovo znajduje się wiele atrakcyjnych ofert na komputery Lenovo ThinkPad (seria X1, T, P, L, E) dla użytkowników korporacyjnych i instytucjonalnych oraz na objęcie ich ochroną za pomocą programu Lenovo ADP, ADP One czy innych usług serwisowych. Co istotne, usługę ADP można dokupić do 90 dni po zakupie sprzętu. Więcej informacji u Partnerów Biznesowych Lenovo.

Korzyści jakie daje firmom usługa Lenovo ADP  
  • Po pierwsze, ze zgłoszeń serwisowych Lenovo wynika, że usługa Accidental Damage Protection może oszczędzić średnio 28 proc. wydatków w porównaniu z typowym kosztem naprawy. Jeśli przy pojedynczym urządzeniu wydatki na zlikwidowanie skutków przypadkowego uszkodzenia mogą wynieść nawet kilka tysięcy złotych, to nietrudno sobie wyobrazić, ile wyniosą w przypadku floty laptopów (w której – jak statystyki pokazują – nawet co czwarte urządzenie ulegnie losowemu wypadkowi w ciągu pierwszych 3 lat użytkowania).
  • Po drugie, w ramach ochrony ADP naprawiany sprzęt jest poddawany dokładnemu przeglądowi technicznemu. Wyposażone w kompleksowe narzędzia diagnostyczne autoryzowane serwisy Lenovo są w stanie zidentyfikować wszystkie ukryte uszkodzenia i rozwiązać każdy problem ze sprzętem. To bardzo istotne, ponieważ przykładowo wszystkie skutki zalania sprzętu mogą się objawiać jeszcze długo po naprawie wykonanej w mniej profesjonalnym serwisie.
  • Po trzecie, dzięki wykupionej usłudze Lenovo ADP działy IT nie muszą kupować i przechowywać części zamiennych do naprawy uszkodzonych komputerów.