Umożliwiająca współpracę zespołową usługa Teams przez dwa lata obecności na rynku zyskała dużą popularność. Według danych Microsoftu w lipcu 2019 r. codziennie korzystało z niej 13 mln użytkowników, a przynajmniej raz w tygodniu – 19 mln. Dzięki temu rośnie szansa sprzedaży rozwiązań peryferyjnych, które zapewniają współpracę z tą platformą i gwarantują zwiększenie efektywności jej wykorzystania.

Do tego coraz więcej firm postrzega telefony stacjonarne jak relikt przeszłości. Wygoda rozmowy przez nie oraz relatywnie wysoka jakość połączeń, mimo że wciąż doceniane, przegrały z wielofunkcyjnością smartfonów, którymi można się posługiwać w każdym miejscu i czasie. Zauważając te trendy, firma Poly wprowadziła do oferty rozwiązanie łączące zalety obu tych grup produktów.

Zestaw Elara 60 opracowano z myślą o wymagających pracownikach, których głównym narzędziem jest smartfon z systemem Android lub iOS. Ułatwia on korzystanie z telefonu komórkowego dzięki podstawce do bezprzewodowego ładowania (jest też tradycyjna ładowarka), zewnętrznej klawiaturze numerycznej, dodatkowemu wyświetlaczowi i modułowi głośnomówiącemu. Umożliwia też przewodowe i bezprzewodowe podłączenie wybranych modeli słuchawek Poly z rodziny Voyager oraz Blackwire, które zapewniają szerokopasmowy dźwięk stereo i mikrofon z redukcją hałasu w otoczeniu.

Zalety zestawu Elara 60

• Przewodowe i bezprzewodowe ładowanie telefonu
• Integracja z dostępnym opcjonalnie zestawem słuchawkowym i obsługa jego zaawansowanych funkcji
• Przycisk inicjujący pracę z aplikacją Microsoft Teams
• Konstrukcja ułatwiająca podgląd ekranu telefonu
• Wbudowany zestaw głośnomówiący
• Przesyłanie dźwięku ze smartfona
• Blokada linką antykradzieżową Kensington
• Możliwość zmian konfiguracji zestawu

Rozwiązanie umożliwia wykorzystanie zestawu słuchawkowego do kontynuowania rozmowy rozpoczętej bezpośrednio z telefonu komórkowego. Po połączeniu obu urządzeń następuje automatyczna synchronizacja przez Bluetooth. Gdy pracownik nie korzysta z funkcji komunikacyjnych zestawu Elara 60, może przesyłać do słuchawek muzykę zapisaną w telefonie lub udostępnianą przez serwisy streamingowe.

Elara 60 jest idealna dla firm, które do wewnętrznej komunikacji między pracownikami używają usługi Microsoft Teams, a do pozostałej komunikacji telefonów komórkowych. Rozwiązanie wyświetla informacje o przychodzącym połączeniu, niezależnie od tego, czy realizowane jest przez sieć komórkową, czy przez aplikację Teams. Urządzenie wyposażono również w przycisk asystenta usługi Teams – uruchamia on aplikację w telefonie i umożliwia zarządzanie wybranymi funkcjami (takimi jak dźwięk, wideo, komunikator, konferencje web) z klawiatury zestawu.

Dostarczona z zestawem aplikacja ułatwia zmianę konfiguracji oraz aktualizację firmware’u. Administratorzy IT w firmach mogą dodatkowo nabyć oprogramowanie Plantronics Manager Pro, które zapewnia podgląd statystyk wykorzystania urządzeń zestawu Elara 60 i zdalną aktualizację. Ułatwieniem dla nich jest też fakt, że poprawna praca zestawu nie wymaga praktycznie żadnej ingerencji ze strony działu IT. Nie trzeba zapewniać jego łączności z firmową siecią ani podejmować dodatkowych działań w celu integracji z innymi usługami działającymi w przedsiębiorstwie. Jedynym wymogiem jest upewnienie się, że pracownicy mogą korzystać z technologii Bluetooth w swoich smartfonach.
Zestaw Elara 60 będzie dostępny w wielu wersjach w ofercie Veracompu.

Dodatkowe informacje: Iwona Żmudzka, Product Manager, Veracomp, iwona.zmudzka@veracomp.pl