Wiadomo nie od dziś, że wiele firm, zwłaszcza z największego w Polsce sektora małych i średnich przedsiębiorstw, nie ma wykwalifikowanej kadry, która mogłaby zająć się zarządzaniem ich systemami informatycznymi. Rozwiązaniem tego problemu może być współpraca z partnerami, którzy zdalnie będą dbać o to, aby wszystko działało jak należy.

Coraz większe zapotrzebowanie na tego typu ofertę sprawia, że rola dostawcy usług zarządzalnych, czyli Managed Service Provider, staje się dla resellerów jedną z bardziej opłacalnych. Dobrze zaprojektowane usługi zarządzalne generują przewidywalne, oparte na modelu abonamentowym dochody, zapewniając usługodawcom płynność finansową. Czego więc potrzeba, by takie właśnie były?

 

Najważniejsze są narzędzia

Oferta firmy LANDESK idealnie pasuje do modelu MSP. Wchodzące w jej skład rozwiązania do zarządzania unifikują i automatyzują dostarczanie wszystkich zasobów oraz usług potrzebnych użytkownikom w środowiskach przetwarzania mobilnego, w chmurze i na komputerach osobistych. Bez żadnego problemu mogą być stosowane przez Managed Service Providera, który z każdym kolejnym klientem będzie obniżać koszty posiadanej infrastruktury, obsługującej jednocześnie coraz więcej przedsiębiorstw.

Zdalne zarządzanie wszystkimi platformami komputerów osobistych oraz urządzeniami przenośnymi, z których korzysta klient, umożliwi rozwiązanie LANDESK Management Suite. Integruje usługi IT w ramach jednej konsoli zarządzającej. Przyspiesza to dystrybucję oprogramowania, ułatwia zarządzanie licencjami na oprogramowanie, upraszcza udostępnianie systemów operacyjnych.

Ponieważ system informatyczny klienta musi być nie tylko dobrze zarządzany, ale także bezpieczny, oprogramowanie LANDESK Security Suite zapewnia wielowarstwową ochronę punktów końcowych, zabezpieczając dane przed wieloma zagrożeniami, również takimi mutacjami wirusów, do których nie opracowano jeszcze poprawek.

 

Bezpieczny system to oczywiście aktualny system. Wykorzystywanie przez MSP LANDESK Patch Managera sprawia, że dbanie o najnowsze aktualizacje oprogramowania klienta przestanie stanowić wyzwanie. Rozwiązanie to automatycznie ocenia, testuje i instaluje uaktualnienia w całej firmie.

Klienci chcą, by ich przedsiębiorstwa stawały się coraz bardziej mobilne. Oprogramowanie LANDESK Mobility Manager umożliwi MSP zapewnienie zgodnej ze standardami branżowymi kontroli nad urządzeniami mobilnymi obsługiwanej firmy, w tym zdalne lokalizowanie sprzętu, jego blokowanie oraz usuwanie znajdujących się na nim informacji. Pozwala ono również na zarządzanie aplikacjami na urządzeniach przenośnych, które obejmuje mechanizm ich „opakowywania”. Dzięki temu firmowe oprogramowanie i dane są bezpieczne nawet gdy pracownik korzysta z niezarejestrowanych w systemie urządzeń.

Większa mobilność klienta oznacza większe ryzyko utraty cennych danych. Z tego względu usługodawca powinien sięgnąć po rozwiązanie LANDESK LetMobile. Zostało ono zaprojektowane tak, by w pełni chroniło firmowe dane, a użytkownicy mobilnych urządzeń nie odczuwali związanego z tym dyskomfortu.

Klient, który nie radzi sobie ze wsparciem IT (lub nie ma na to środków), chętnie skorzysta z zewnętrznego zarządzania usługami informatycznymi ITSM. Zapewnienie mu I i II linii wsparcia z chmury umożliwi LANDESK Service Desk. Oprogramowanie to oferuje wszystkie funkcje ITSM (zgodnie z dobrymi praktykami ITIL 2011) – w tym zarządzanie incydentami, problemami i zmianami oraz konfiguracją.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.landesk.pl.

Dodatkowe informacje:

Bogdan Lontkowski,

dyrektor regionalny LANDESK na Polskę, Czechy, Słowację i kraje bałtyckie,

bogdan.lontkowski@landesk.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą LANDESK.