1. Prowadzenie działań sprzedażowych wyłącznie za pośrednictwem partnerów handlowych (lub przy równoległym prowadzeniu sprzedaży bezpośredniej ograniczenie jej do ściśle określonej grupy klientów lub grupy produktów, tak żeby bezpośrednie działania sprzedażowe nie kolidowały ze sprzedażą przez partnerów).
  2. Procedura rejestracji projektów sprzedażowych przez partnerów. 
  3. Program partnerski rozumiany jako zbiór zasad, dzięki którym partnerzy handlowi Firmy realizując jej cele sprzedażowe, zyskują benefity (premie, rabaty, nagrody itp.), potwierdzając zarazem swoją pozycję w ekosystemie partnerskim Firmy wobec innych partnerów handlowych z wynikającymi z tego korzyściami.
  4. Umożliwienie partnerom handlowym oraz potencjalnym użytkownikom końcowym zapoznania się z produktami w formie: wypożyczenia produktów demo, zakupu produktów demo na specjalnych warunkach cenowych lub udostępnienia showroomu w Polsce, gdzie prezentowane są produkty Firmy (dla producentów oprogramowania: dostępność wersji NFR lub bezpłatnych wersji trial).
  5. Osoba zatrudniona w Firmie (lub z nią współpracująca), której podstawowym obowiązkiem jest współpraca i rozwój ekosystemu partnerów handlowych Firmy (Channel Manager lub inaczej nazwany odpowiednik takiej funkcji).
  6. wsparcie marketingowe dla partnerów handlowych.
  7. Cykliczne (minimum raz do roku) szkolenia produktowi i/lub handlowe (stacjonarne i/lub webinary) dla partnerów handlowych.  
  8. Polskojęzyczne wsparcie dla partnerów handlowych.   
  9. Organizacja co najmniej jednego rocznie wydarzenia dla partnerów handlowych (konferencji, zjazdu) w Polsce lub umożliwienie udziału partnerom z Polski w takim wydarzeniu organizowanym za granicą

Zdobywcy Certyfikatu Channel Master 2025

Jako dowód najwyższej dbałości o wysokie standardy i jakość bieżącej obsługi oraz rozwoju ekosystemu partnerskiego Certyfikat Channel Master 2025 został przyznany 13 producentom.