Outsourcing sprzedaży się sprawdza
Na początku 2010 r. Belkin powierzył sprzedaż i marketing swoich produktów firmie PowerSales International. Dotychczas reprezentowała ona tylko interesy Creative Labs.

Marcin Kindler, prezes zarządu i założyciel PowerSales International, podkreśla, że jego firma zarządza sprzedażą i promocją produktów Belkina, natomiast logistyką, tzn. rozprowadzaniem towarów tej marki, zajmują się jego dotychczasowi dystrybutorzy w Polsce (AB, ABC Data, NTT System oraz iSource). – Opiekujemy się marką i produktami w imieniu naszego klienta – mówi Marcin Kindler. – Zarządzamy całym procesem handlowym, od bliskiej współpracy z sieciami autoryzowanych dystrybutorów, sieciami retailowym, marketami, halami, mniejszymi sieciami sklepów po utrzymywanie relacji z klientem końcowym.
Według Zdzisława Kaczyka, szefa polskiego przedstawicielstwa Belkina, wynajęcie zewnętrznej firmy do promocji i sprzedaży jest kolejnym krokiem w jej rozwoju. – W pewnym momencie znaleźliśmy się w takim punkcie, że musieliśmy zdecydować, co dalej – wyjaśnia szef Belkina naszym kraju. − W polskim przedstawicielstwie pracują trzy osoby obsługujące kanał resellerski i sieci detaliczne. To za mało, by dotrzeć do wszystkich potencjalnych partnerów. Stąd decyzja o umowie z PowerSales.
Zdzisław Kaczyk tłumaczy, że jego firma ma w ofercie dużo, bo około tysiąca produktów (akcesoria komputerowe, w tym do iPodów, sieciówka). – Ich marchandising wymaga nakładu sił i czasu – podkreśla. Zlecając sprzedaż i promocję innej firmie, Belkin chce rozszerzyć przede wszystkim kanał resellerski. Producent zaczął budowę pozycji rynkowej w Polsce od nawiązania kontaktów głównie z dużymi sieciami detalicznymi. Do 2008 r. kanał detaliczny i resellerski miały mniej więcej równy udział w obrotach Belkina. – Jednak w 2009 r. kanał partnerski stracił nieco na znaczeniu, co było odzwierciedleniem ogólnego trendu w branży – zauważa szef Belkina. Według niego obecnie wyroby tej marki kupuje za pośrednictwem dystrybutorów około 2,5 tys. przedsiębiorstw.
Przedstawiciel Belkina przyznaje, że przed PowerSales stoi duże wyzwanie – popyt na rynku konsumenckim nie jest tak duży jak w okresie koniunktury, między innymi dlatego, że klienci indywidualni nie otrzymują kredytów na zakupy równie łatwo jak jeszcze dwa lata temu. Producent uważa jednak, że potrafi odnaleźć się w obecnej sytuacji i już zapowiada premiery nowych produktów.
WSZYSTKO JEST MOŻLIWE CRN Polska rozmawia z Marcinem Kindlerem, szefem PowerSales International. CRN Polska Czy PowerSales zamierza pozyskiwać kolejne kontrakty na zarządzanie sprzedażą? Jeśli tak, to jakie produkty wchodzą w grę? |
Podobne artykuły
Insourcing: cichy wróg integratorów
Marginalizacja działów IT w firmach oraz instytucjach to mit. Coraz więcej z nich realizuje projekty informatyczne własnymi siłami.
Koszty wymuszą korzystanie z outsourcingu
Chmury obliczeniowe, mimo że możliwość ich pełnego wykorzystania w branży medycznej jest ograniczana przez prawo, już wkrótce mogą stać się jednym z najważniejszych narzędzi IT w placówkach ochrony zdrowia.
Zyski dzięki kompleksowej ofercie
Zarządzanie pamięciami masowymi w firmowym centrum danych jest wyjątkowo trudne. Dlatego wielu administratorów wręcz marzy o tym, aby odbywało się to na zasadzie outsourcingu. Najpopularniejszą usługą w tym zakresie jest obecnie backup.