Outsourcing sprzedaży się sprawdza
Na początku 2010 r. Belkin powierzył sprzedaż i marketing swoich produktów firmie PowerSales International. Dotychczas reprezentowała ona tylko interesy Creative Labs.
Marcin Kindler, prezes zarządu i założyciel PowerSales International, podkreśla, że jego firma zarządza sprzedażą i promocją produktów Belkina, natomiast logistyką, tzn. rozprowadzaniem towarów tej marki, zajmują się jego dotychczasowi dystrybutorzy w Polsce (AB, ABC Data, NTT System oraz iSource). – Opiekujemy się marką i produktami w imieniu naszego klienta – mówi Marcin Kindler. – Zarządzamy całym procesem handlowym, od bliskiej współpracy z sieciami autoryzowanych dystrybutorów, sieciami retailowym, marketami, halami, mniejszymi sieciami sklepów po utrzymywanie relacji z klientem końcowym.
Według Zdzisława Kaczyka, szefa polskiego przedstawicielstwa Belkina, wynajęcie zewnętrznej firmy do promocji i sprzedaży jest kolejnym krokiem w jej rozwoju. – W pewnym momencie znaleźliśmy się w takim punkcie, że musieliśmy zdecydować, co dalej – wyjaśnia szef Belkina naszym kraju. − W polskim przedstawicielstwie pracują trzy osoby obsługujące kanał resellerski i sieci detaliczne. To za mało, by dotrzeć do wszystkich potencjalnych partnerów. Stąd decyzja o umowie z PowerSales.
Zdzisław Kaczyk tłumaczy, że jego firma ma w ofercie dużo, bo około tysiąca produktów (akcesoria komputerowe, w tym do iPodów, sieciówka). – Ich marchandising wymaga nakładu sił i czasu – podkreśla. Zlecając sprzedaż i promocję innej firmie, Belkin chce rozszerzyć przede wszystkim kanał resellerski. Producent zaczął budowę pozycji rynkowej w Polsce od nawiązania kontaktów głównie z dużymi sieciami detalicznymi. Do 2008 r. kanał detaliczny i resellerski miały mniej więcej równy udział w obrotach Belkina. – Jednak w 2009 r. kanał partnerski stracił nieco na znaczeniu, co było odzwierciedleniem ogólnego trendu w branży – zauważa szef Belkina. Według niego obecnie wyroby tej marki kupuje za pośrednictwem dystrybutorów około 2,5 tys. przedsiębiorstw.
Przedstawiciel Belkina przyznaje, że przed PowerSales stoi duże wyzwanie – popyt na rynku konsumenckim nie jest tak duży jak w okresie koniunktury, między innymi dlatego, że klienci indywidualni nie otrzymują kredytów na zakupy równie łatwo jak jeszcze dwa lata temu. Producent uważa jednak, że potrafi odnaleźć się w obecnej sytuacji i już zapowiada premiery nowych produktów.
WSZYSTKO JEST MOŻLIWE CRN Polska rozmawia z Marcinem Kindlerem, szefem PowerSales International. CRN Polska Do tej pory PowerSales specjalizował się w zarządzaniu sprzedażą produktów Creative Labs. Tymczasem w ofercie Belkina znajdują się m.in. urządzenia sieciowe. Co zadecydowało, że Belkin wybrał właśnie was? CRN Polska Czy PowerSales zamierza pozyskiwać kolejne kontrakty na zarządzanie sprzedażą? Jeśli tak, to jakie produkty wchodzą w grę? |
Podobne artykuły
Puls branży IT
Istotne trendy rynkowe – produktowe, technologiczne, biznesowe – w oparciu o dane pochodzące z renomowanych agencji analitycznych, organizacji branżowych i globalnych mediów, dotyczące przede wszystkim Europy i Polski.
Insourcing: cichy wróg integratorów
Marginalizacja działów IT w firmach oraz instytucjach to mit. Coraz więcej z nich realizuje projekty informatyczne własnymi siłami.
Koszty wymuszą korzystanie z outsourcingu
Chmury obliczeniowe, mimo że możliwość ich pełnego wykorzystania w branży medycznej jest ograniczana przez prawo, już wkrótce mogą stać się jednym z najważniejszych narzędzi IT w placówkach ochrony zdrowia.