W bieżącym roku w dziale EBG zaszły spore zmiany. Po
pierwsze na jego czele stanął Jarosław Słowiński, dyrektor zakupów AB. Poza tym
do jego zespołu dołączyli nowi inżynierowie, których zadaniem jest wspieranie
mniejszych partnerów w realizacji bardziej złożonych projektów. Na
uwagę zasługuje także utworzenie zespołu odpowiedzialnego za rozwiązania HP,
który jest prowadzony przez Wojciecha Mayera. Do oferty EBG trafiły
w ostatnich miesiącach produkty takich marek jak: Delta Energy, ZTE,
AT&T Cabling Systems  czy VMware
(w wersji OEM dla sprzętu HP oraz Dell). Efektem podpisania umowy
z VMware’em było dodanie do oferty Centrum Kompetencyjnego Optimus
poświęconych tej marce warsztatów.

Podczas
konferencji Patrycja Gawarecka, dyrektor ds. sprzedaży (na zdjęciu obok),
podkreślała, że dystrybutor widzi duży potencjał w segmencie Digital
Signage, dlatego resellerzy mogą spodziewać się dalszego rozwoju oferty działu
EBG w tym właśnie kierunku. Niebawem na stronie internetowej AB.pl ma
pojawić się internetowy konfigurator rozwiązań DS. Szefowa sprzedaży AB
zwracała też uwagę na rozwój sieci franczyzowej Optimusa, do której przystąpiło
na razie ok. 60 partnerów z całej Polski. Więcej informacji na ten
temat można znaleźć na nowej stronie internetowej: www.optimus.pl.


Najważniejszą zaletą nowej strony jest możliwość wymiany zasobów wewnątrz
sieci. Poszczególni franczyzobiorcy mogą wzajemnie korzystać z banku
kompetencji w zaawansowanych projektach informatycznych
– podkreślał
Tomasz Rzepecki, Business Unit Manager marki Optimus. – Dodatkowo każdy
partner może wymieniać się informacjami na wewnętrznym forum i zapisywać się
przez system na szkolenia. Klienci z kolei zrealizują przez stronę
zamówienia u wskazanego partnera.

W
konferencji wzięli udział producenci współpracujący z działem EBG. HP
przekonywało do serwerów Proliant Gen9, Samsung omawiał przyszłość druku laserowego
w kontekście mobilności oraz chmury, zaś Microsoft namawiał do szukania
zarobku dzięki zakończeniu wsparcia dla Windows Server 2003 R2. Zdaniem
dostawcy resellerzy powinni wziąć pod uwagę, że w Polsce działa obecnie co
najmniej kilkadziesiąt tysięcy systemów, których użytkownicy stracą wsparcie
Microsoftu 14 lipca 2015 r. Już teraz jednak należy ich namawiać do
przejścia na Windows Server 2012 R2 lub platformę Azure, bo właśnie
w listopadzie i grudniu zapadają decyzje o wielkości budżetów
przeznaczonych na przyszłoroczne wydatki firmowe.

Jednym z kontrahentów
EBG jest Emerson Network Power, którego przedstawiciele zapowiadają
rozszerzenie portfolio zasilaczy UPS i szaf typu rack z przeznaczeniem dla
kanału dystrybucyjnego. Skutkuje to m.in. wprowadzeniem zasilacza itON. Kolejną
nowością tej marki omawianą podczas Akademii Integracji był modułowy zasilacz
APS (5 – 20 kVA). W ofercie EBG pojawiły się także, we wrześniu
br., nowe szafy rackowe Knurr InstaRack (marka, której właścicielem jest
Emerson).

Zupełnie nowym – i nieco zaskakującym
– vendorem w portfolio AB jest AT&T Cabling Systems. Systemy
legendarnej amerykańskiej marki kierowane są do wszystkich użytkowników oraz
instalatorów sieci LAN i centrów przetwarzania danych. Dostawca oferuje
produkty dla wszystkich segmentów okablowania (miedź, włókna światłowodowe,
centrum danych, szafy rackowe, okablowanie zewnętrzne).

AT&T Cabling Systems zapewnia lokalne
wsparcie sprzedaży i produktów przez jedynego w Polsce dystrybutora
(AB), jak również wsparcie techniczne przy szkoleniach i instalacjach.
Wszystkie systemy tej marki mają wieczystą gwarancję AT
&T Millennium
Lifetime, o ile instalacja została wykonana i przetestowana
przez naszych certyfikowanych partnerów
– podkreśla Alicja Kukla-Kowalska,
AT&T Cabling Brand Manager w Enterprise Business Group AB.

Uczestnicy Akademii Integracji odbyli kurs latania
w największym w Polsce tunelu aerodynamicznym (na zdjęciu powyżej)
oraz uczyli się latać samolotem i helikopterem na profesjonalnych
symulatorach.