IT zmierza w stronę usług
Pojawienie się modeli IaaS, PaaS i SaaS zwiększyło możliwości integratorów jako dostawców w tworzeniu i dostarczaniu zaawansowanych usług. W efekcie także użytkownicy końcowi zyskali więcej opcji i rozwiązań.
Modele usługowe i konsumpcyjne umożliwiają korzystanie z zaawansowanych technologii, najnowszego oraz zawsze aktualnego oprogramowania.
Zdaniem specjalisty
Stawiając na usługi chmurowe, integrator powinien przy wyborze operatora centrów danych zwrócić uwagę na to, czy oferowane jest indywidualne podejście do współpracy, na przykład pod względem skalowania infrastruktury, rezerwacji dodatkowej mocy czy dostępu do wielu operatorów telekomunikacyjnych. Ważne są też kwestie związane z umową, a więc czas jej trwania czy też możliwość częściowego rozwiązania w sytuacjach kryzysowych. Niezwykle istotne jest bezpieczeństwo infrastruktury – począwszy od systemów chłodzenia, poprzez zabezpieczenia przeciwpożarowe i rozwiązania efektywności energetycznej, aż po źródła dostaw energii. A także fakt, czy informacje krytyczne dla danej jednostki są przechowywane w kraju pochodzenia lub na terenie Europy.
Korzystając z infrastruktury w formie usługi użytkownicy nie będą zaskoczeni brakiem możliwości obsłużenia nieoczekiwanych pików produkcyjnych czy potrzebnych ad-hoc dodatkowych zasobów. Sprzęt, który stanowi usługę jest „skrojony” przy uwzględnieniu kilkuletniej projekcji rozwoju zapotrzebowania. Przy czym w każdej chwili zasoby mogą być też dodatkowo rozbudowane. Usługa zyskuje uznanie integratorów, ponieważ może być kolokowana w dowolnym miejscu w Polsce i użytkowana przez wielu klientów jednocześnie. Rozwiązanie samo monitoruje użytkowanie zasobów i rozlicza je na bazie rozbudowanych mechanizmów bilingowych.
Elastyczne rozwiązanie kompletnego centrum danych w modelu usługowym łączy ze sobą tradycyjny model instalacji sprzętu we własnym centrum danych, jak też usługi wsparcia producenta i nowoczesne oprogramowanie do wirtualizacji z jednoczesnym zastosowaniem elastycznego modelu finansowego. Dzięki takiemu podejściu klienci mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań, mając pełną kontrolę nad swoimi danymi, bez udostępniania ich podmiotom trzecim, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego, wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Rozwiązanie jest skalowalne pod konkretne potrzeby danej firmy, towarzyszy mu także pełne wsparcie konsultingowe i techniczne.
Chodzi o stworzenie takiego ekosystemu IT, który będzie bazował na najlepszych rozwiązaniach technicznych, a także niezależnie od miejsca przetwarzania pozwoli na uzyskanie korzyści wynikających z zalet chmury publicznej. Będzie elastyczny, prosty i wygodny pod kątem finansowania, a jednocześnie umożliwi spełnienie wymagań prawnych dotyczących lokalizacji danych. Dla klienta oznacza to elastyczne realizowanie celów biznesowych, oszczędności wynikające z modelu „płać za to co wykorzystujesz” i bezpieczeństwo danych. Z kolei integratorzy, dzięki długotrwałej relacji i utrzymaniu stałych cen w czasie trwania kontraktu, są w stanie z sukcesem planować swój biznes.
- ‹ Poprzednia strona
- 1
- …
- 3
- 4
Podobne artykuły
Polskie centra danych potrzebują więcej mocy
Na konferencji Data Center Nation w Warszawie ponad 70 prelegentów przedstawiało najważniejsze trendy, innowacje i wyzwania dla branży. Dużo miejsca poświęcono tematom związanym z energią.
Channel Manager staje się zaufanym doradcą partnera
Obecnie rolą Channel Managera jest zapewnienie partnerom kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie portfolio produktowego, ale też w prowadzeniu działalności biznesowej. Przy czym kluczowym elementem zarządzania kanałem sprzedaży jest efektywna komunikacja z uczestnikami rynku.
Coraz mniej kompromisów
Dostawcy pamięci masowych dla klientów korporacyjnych uporali się z wieloma wyzwaniami, które pojawiły się na ich drodze. To jednak nie koniec „podróży”.