Firma Motorola od lat jest aktywna na rynku systemów do obsługi placówek handlowych oraz innych miejsc, gdzie obsługuje się klientów. Właściciele takich systemów mogą zadbać o wyższy komfort odwiedzających ich placówki, co przekłada się na zwiększenie lojalności klientów. Z wydajnych i odpornych na uszkodzenia rozwiązań mogą korzystać pracownicy firm – szczególnie ci, którzy wykonują swoje zadania w trudnych warunkach, gdzie tradycyjny sprzęt się nie sprawdza.

W sprzedaży takich rozwiązań bardzo ważną rolę do odegrania mają partnerzy firmy Motorola, którzy zajmują się instalacją sprzętu oraz są odpowiedzialni za właściwy dobór oprogramowania bądź napisanie własnego. W tych działaniach wspiera ich autoryzowany dystrybutor Motoroli w Polsce – firma RRC Poland.

 

Skanery

Jednostki handlowe, fabryki, czy placówki ochrony zdrowia powinny zainteresować się ofertą skanerów Motoroli. Są to niezawodne urządzenia czytające kody 1D i 2D (wydrukowane lub wyświetlone na ekranie telefonów komórkowych), które są przystosowane do pracy w trudnych warunkach, odporne na zapylenie, upadki itd.

Godną polecenia nowością Motoroli jest bi-optyczny, wielopłaszczyznowy skaner MP6000, który umożliwia odczyt kodów kreskowych 1D i 2D, niezależnie od ich jakości. Modułowa konstrukcja zapewnia instalację dodatkowego skanera dla klientów, służącego do odczytu kodów kreskowych wyświetlanych na ekranach telefonów komórkowych, nadrukowanych na tradycyjnych kartach lojalnościowych, a także na produktach kupowanych pod wpływem impulsu. Możliwa jest również instalacja skanera ręcznego oraz urządzenia do obsługi systemu elektronicznego monitoringu produktów (EAS).

Dla eleganckich placówek handlowych, w których wzornictwo wystroju ma niebagatelne znaczenie, zaprojektowano czytnik kodów DS4800. Unikalny design nie wpływa na jakość pracy i funkcjonalność urządzenia – skaner jest w stanie odczytać każdy wydrukowany na etykiecie lub wyświetlony na ekranie telefonu klienta kod kreskowy (1D lub 2D). Jego wysoka czułość umożliwia rozpoznawanie kodów słabej jakości, nawet uszkodzonych. Zamiast standardowego przycisku skanowania wykorzystano przycisk dotykowy, który jest wygodny i ułatwia korzystanie z urządzenia (wystarczy dotknięcie lub nawet muśnięcie palcem). Opcjonalna podstawka Intellistand umożliwia przełączenie skanera z trybu ręcznego na tryb bezdotykowy, co może przyspieszyć proces skanowania.

 

Systemy identyfikacji

Motorola ma pełną ofertę rozwiązań identyfikacyjnych zgodnych ze standardem RFID. Klienci mają do dyspozycji czytniki, anteny i terminale z czytnikami RFID.

 

Stacjonarne czytniki z nowej serii FX7400 wyróżnia łatwość instalacji, użytkowania i obsługi. Są przeznaczone do użytku w miejscach bezpośredniego kontaktu z klientem, na ograniczonej przestrzeni. Charakteryzują się kompaktową konstrukcją kryjącą zestaw rozwiązań, takich jak automatyczne wykrywanie poszczególnych komponentów systemu i możliwość różnorodnego ich konfigurowania (zależnie od zastosowania), zasilanie przez sieć Ethernet (Power-over-Ethernet, PoE), a także zaawansowane funkcje zabezpieczania transmisji danych. Czytniki RFID z serii FX7400 to także doskonałe rozwiązanie dla magazynów sklepów i hurtowni, gdzie ważna jest szybkość działania i niewielkie wymiary tego urządzenia.

W najnowszym czytniku RFID FX7500 wykorzystano nową, opartą na systemie Linux, architekturę sieci, która integruje narzędzia i interfejsy. Urządzenie jest łatwe w instalacji i proste w zarządzaniu – zarówno w dużych, jak i małych przedsiębiorstwach. Wbudowany port USB z dołączonymi modułami innych producentów zapewnia łatwą łączność z sieciami Wi-Fi i Bluetooth. Tryb autokonfiguracji FX7500 i możliwości hostingowe aplikacji innych producentów sprawiają, że czytnik Motoroli jest dostosowany do pracy w wielu różnych środowiskach aplikacyjnych. Jego elegancka i kompaktowa obudowa sprawia, że urządzenie dobrze prezentuje się w każdym środowisku biznesowym.

 

Punkty dostępowe

Dla firm coraz większe znaczenie ma możliwość udostępnienia sygnału sieci bezprzewodowej, a jednocześnie zagwarantowanie jej bezpieczeństwa, stabilności i wydajności. Motorola oferuje komponenty do budowy sieci bezprzewodowych najwyższej jakości, z wieloma innowacyjnymi funkcjami, takimi jak obsługa standardu 802.11ac, możliwość tworzenia sieci kratowych (mesh), współpraca z wirtualnymi kontrolerami i systemami lokalizacji w czasie rzeczywistym (RTLS). W tak stworzonych sieciach może pracować od kilku do kilku tysięcy urządzeń.

Punkt dostępowy AP 8232 zapewnia zwiększenie przepustowości sieci, co umożliwia korzystanie z coraz większej liczby urządzeń przenośnych oraz umożliwia działanie coraz bardziej złożonych aplikacji mobilnych. System 3×3 MIMO gwarantuje maksymalną przepustowość do obsługi praktycznie wszystkich aplikacji korporacyjnych, w tym również głosowych i wideo. AP 8232 ma wbudowany moduł radiowy Wi-Fi 802.11ac piątej generacji zapewniający transfer danych z szybkością 1,3 Gb/s (do czterech razy większy niż w standardzie 802.11n), a także moduł 802.11n, który gwarantuje kompatybilność wsteczną z praktycznie każdym urządzeniem przenośnym.

AP 8232 wyposażono w wiele zaawansowanych funkcji. Zapewnia zasilanie dołączonych urządzeń przez protokół Power-over-Ethernet. Dzięki możliwości równoważenia obciążenia, kontroli roamingu i skalowaniu szybkości transferu zwiększona została niezawodność sieci bezprzewodowej, co gwarantuje stabilną pracę krytycznych aplikacji. Modułowa konstrukcja umożliwia korzystanie z wielu dodatkowych funkcji przez moduły „plug and play” dołączane do portów USB (kamery, czujniki dymu itp.).

 

W portfolio producenta są także punkty dostępowe do instalacji na zewnątrz pomieszczeń. Model AP 8163 działa w standardzie 802.11n i jest przeznaczony dla osób, które pracują w terenie. Urządzenie ma wzmocnioną konstrukcję chroniącą przez trudnymi warunkami atmosferycznymi, oraz zwiększony zasięg sygnału, co eliminuje konieczność stosowania repeaterów bądź dodatkowych punktów dostępowych.

 

Terminale mobilne

Motorola oferuje całą gamę urządzeń mobilnych z systemami Windows Mobile i Google Android. Tradycyjne smartfony, tablety i laptopy są niewystarczająco wytrzymałe i funkcjonalne w przypadku codziennego użytkowania w przedsiębiorstwie. Dlatego firmy powinny zwrócić uwagę na specjalne przystosowane do pracy w trudnych warunkach urządzenia, w których wykorzystano także najnowsze osiągnięcia technologiczne w celu wyeliminowania ewentualnych przerw w działaniu.

Komputer dotykowy TC55 z systemem Android daje pracownikom terenowym zdalny dostęp do zasobów firmowych w czasie rzeczywistym. Dane do komputera TC55 można wprowadzać palcem (także wtedy, gdy użytkownik używa rękawic) lub korzystając z rysika. Pojemnościowy ekran dotykowy WVGA o przekątnej 4,3 cala działa doskonale nawet wtedy, gdy jest mokry. Dzięki zintegrowanemu skanerowi kodów kreskowych 1D, opcjonalnemu skanerowi pierścieniowemu 1D/2D z Bluetooth, aparatowi 8 MP i obsłudze standardu NFC użytkownicy TC55 mogą rejestrować dane praktycznie każdego rodzaju. Dwa głośniki umieszczone z przodu urządzenia mają moc cztery razy większą niż te, w które wyposażone są popularne smartfony, a krystalicznie czysty dźwięk podczas połączeń zapewniają dwa mikrofony oraz system redukcji szumów.

Komputer charakteryzuje się wysoką wytrzymałością — jest odporny na upadki, wstrząsy, zapylenie oraz zalanie. Spełnia normę szczelności IP67, a jego wyświetlacz wykonano ze szkła Corning Gorilla Glass 2. Dzięki temu czas bezawaryjnej pracy urządzenia określono na minimum trzy lata. Użytkownicy TC55 mogą z niego korzystać w ramach sieci komórkowych 4G, lokalnych sieci bezprzewodowych 802.11a/b/g/n oraz używając protokołu Bluetooth 4.0.

Alternatywnym modelem komputera mobilnego jest MC45 wyposażony w system operacyjny Windows Handheld 6.5.3. To przystępne cenowo urządzenie, dzięki któremu pracownicy mogą na miejscu, w czasie rzeczywistym otrzymywać informacje potrzebne do właściwego wykonania zadania. MC45 został skonstruowany do pracy w terenie, jest odporny na upadki, uderzenia, rozlane ciecze, kurz, wibracje i skoki temperatury otoczenia, które często się zdarzają, gdy pracownicy wychodzą z klimatyzowanego pojazdu na zewnątrz. Wbudowany moduł skanujący odczytuje kody kreskowe zarówno z niewielkiej odległości, jak i z daleka (do 4,5 m), nawet gdy są zabrudzone, uszkodzone lub niewyraźnie wydrukowane. Pracownicy zachowują łączność z firmą w drodze i poza biurem dzięki transmisji komórkowej HSDPA GSM 3,5G oraz Wi-Fi 802.11a/b/g. Mogą też korzystać z modułu GPS nawet w zabudowanych obszarach miejskich, wśród bujnej roślinności lub wewnątrz budynków.

Samoobsługa

W placówkach handlowych i innych firmach często zachodzi potrzeba zapewnienia klientom możliwości samodzielnego wykonywania pewnych czynności – sprawdzenia ceny towaru, interakcji z elektronicznym przewodnikiem itp. Motorola oferuje wiele ciekawych rozwiązań, które mogą zaspokoić potrzeby tego typu placówek.

 

System MK500 Micro Kiosk to przystępne cenowo rozwiązanie, które skłoni klientów do regularnego powracania na zakupy do wybranego sklepu. Urządzenie ma niewielkie rozmiary i łatwo daje się zainstalować w alejce sklepowej lub na półce. MK500 umożliwia kupującym dostęp do danych o produktach. Klient może zeskanować kod kreskowy produktu lub po prostu odszukać towar za pomocą ekranu dotykowego, a uzyska wiele różnych informacji, w tym np. cenę i informację o dostępności. Co więcej, po przeciągnięciu swojej karty lojalnościowej przez czytnik otrzyma spersonalizowaną ofertę specjalną lub informację o zniżkach dla osób często robiących zakupy w danym sklepie. Łatwiejszy jest również odbiór osobisty zakupów zamówionych online, ponieważ klienci nie muszą czekać w kolejce. Wystarczy, że wstukają numer zamówienia do MK500, a urządzenie samo powiadomi odpowiedniego pracownika.

Sprzęt jest przydatny również dla personelu. Dzięki temu, że klienci mają łatwy dostęp do najświeższych informacji o produktach, sprzedawcy nie muszą ciągle odpowiadać na te same pytania. Mogą zatem skupić się na wykonywaniu innych prac, np. uzupełnianiu towarów na półkach czy dokonywaniu zamówień. Za pośrednictwem MK500 personel ma dostęp do aplikacji sklepowych i może efektywniej zarządzać zadaniami (np. na bieżąco zaznaczając wykonane). Po przeciągnięciu pod czytnikiem urządzenia swojego identyfikatora i wprowadzeniu kodu PIN (który stanowi dodatkowe zabezpieczenie), pracownicy zyskują dostęp do bogatej bazy informacji. Mogą m.in. przejrzeć katalog adresowy firmy lub skontaktować się z przełożonym bądź specjalistą od danego produktu.

Ciekawym rozwiązaniem jest też CC5000 – nowy model kiosku, który pozwala stworzyć elektronicznego asystenta klienta wspierającego go w ramach procesu samoobsługowego. Tego typu interaktywna platforma może zostać skonfigurowana tak, aby klient mógł wyszukiwać informacje, dokonywać zakupu, otrzymywać oferty specjalne i uzyskać odpowiedź na swoje pytanie po natychmiastowym połączeniu z odpowiednią osobą. Urządzenie można instalować w sklepach lub w hotelach, a dzięki niemu klienci będą obsługiwani w sposób, który najbardziej im odpowiada, co zwiększa ich lojalność i, oczywiście, sprzedaż. Dla kiosku CC5000 dostępne są ekrany o rozmiarach 15, 22 lub 27 cali. Zintegrowana kamera o rozdzielczości 8 megapikseli rejestruje wyraźny i ostry obraz, w żywych kolorach. Urządzenie jest zgodne ze wszystkimi standardami wymaganymi do prowadzenia wideokonferencji.

Klienci placówek handlowych mogą także korzystać z bezprzewodowych przenośnych komputerów sklepowych MC17. Dzięki nim zyskują możliwość sprawdzania cen w trakcie zakupów, wyszukiwania artykułów dodatkowych, korzystania ze spersonalizowanych promocji, tworzenia list prezentów oraz wykonywania innych czynności – wszystko to za pomocą kilku przycisków. To wielofunkcyjne urządzenie ułatwia sprzedawcom udzielanie natychmiastowych odpowiedzi na pytania klientów. Może być wykorzystane do usprawnienia zarządzania zapasami – od uzupełniania towaru na półkach poczynając, a na obniżkach kończąc – i pozwala uniknąć błędów w tym zakresie.

Dodatkowe informacje:

 

Michał Grzybowski,

Business Unit Manager,

Motorola Solutions, RRC Poland,

michal.grzybowski@rrc.pl

Artykuł powstał we współpracy z firmami Motorola Solutions i RRC Poland.