Ingram Micro 2018: pod znakiem auto ID i komunikacji
Tematyka tegorocznej konferencji Ingram Micro obejmowała zagadnienia związane z auto ID oraz komunikacją biznesową. Partnerzy dystrybutora mieli okazję zapoznać się z nowinkami technologicznymi oraz najbliższami planami producentów.
Ingram Micro zaprosił swoich partnerów na początku października do hotelu Pałac i Folwark Łochów. Goście mogli uczestniczyć w sesjach poświęconych rozwiązaniom auto ID oraz systemom telekomunikacyjnym, obejrzeć produkty w strefie demo, a także umawiać się za pośrednictwem aplikacji na 15 minutowe spotkania z wybranymi osobami.
Najliczniejszą widownię zgromadziły wystąpienia przedstawicieli Zebra Technologies oraz Honeywell. Obie firmy odgrywają pierwszoplanową rolę na rynku auto ID. Piotr Klepczarek, dyrektor regionalny na obszar Europy Centralnej w Zebra Technologies, zaznaczył, że 95 proc. sprzedaży w EMEA realizują partnerzy, zaś w naszej części kontynentu – 100 proc. Ubiegłoroczne przychody producenta w Europie wzrosły o 20 proc. Natomiast uwzględniając grupę resellerów posiadających całe portfolio produktów Zebra Technologies sprzedaż wzrosła o 34 proc. Piotr Klepczarek wspomniał też o zakupie kanadyjskiej firmy Xplore Technologies. Przejęcie tego producenta pozwoliło rozszerzyć ofertę o tablety i komputery przenośne przeznaczone do pracy w trudnych warunkach. Z kolei Jacek Żukowski, dyrektor sprzedaży na obszar Europy Centralnej w Zebra Technologies, wskazał na Internet Rzeczy jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju branży auto ID.
– Wcześniej mieliśmy do czynienia z pojedynczymi wdrożenia, jednak w ostatnim czasie technologia ta bardzo mocno się rozpowszechniła. – mówił Żukowski
Duże nadzieje z Internetem Rzeczy pokłada również Honeywell.
– Już od kilku lat tworzymy rozwiązania bazujące na Internecie Rzeczy dla branży przemysłowej. Jesteśmy jednym z największych na świecie producentów różnorakich sensorów, w tym wykorzystywanych w silnikach odrzutowych. Internet Rzeczy jest czymś co chcemy promować i dostarczać na rynek. – mówił Mariusz Jaworski, Solution Architect EEM w Honeywell.
Firma stara się wyprzedzać konkurencję, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty. Jednym z takich przykładów jest mobilny skaner bez baterii. Inny nietuzinkowy produkt to skaner wearable, wyposażony w ekran i dwa przyciski, komunikujący się z otoczeniem poprzez WiFi. Honeywell udostępnia opcje rękawicy, na której instaluje się skaner (zamiast mocowania na dwa palce). Mariusz Jaworski zwrócił też uwagę na specyficzne preferencje użytkowników terminali przemysłowych. O ile w tradycyjnych zastosowaniach królują ekrany dotykowe, o tyle w specjalnych warunkach lepiej sprawdza się tradycyjna sprzętowa klawiatura,
Nowy wymiar komunikacji
W obecnych czasach niewielu pracowników spędza osiem godzin przy firmowym biurku. Część pracuje w domu, jeszcze inni odwiedzają klientów lub odbywają podróże służbowe. Nowy sposób pracy stawia wysokie wymagania wobec dostawców rozwiązań do firmowej komunikacji. Producenci radzą sobie całkiem nieźle, o czym można było się przekonać podczas sesji poświęconych produktom Avaya oraz Unify. Dariusz Bogusz, Solution Architect w Unify, opowiadał o cyfrowym stanowisku pracy. Według Unify powinno ono spełniać kilka warunków. W nowoczesnym środowisku pracownik może wykonywać zadania w dowolnym czasie i miejscu. Natomiast narzędzia kolaboracji, z których korzysta, muszą być zintegrowane z procesami biznesowymi. Ponadto wszelkie potrzeby związane z komunikacją powinny być realizowane za pośrednictwem pojedynczej aplikacji o przyjaznym interfejsie.
– Produktem spełniającym powyższe warunki jest Circuit. To cyfrowe stanowisko pracy na dziś i jutro. – przekonywał Dariusz Bogusz. Platforma Unify usprawnia pracę zespołów łącząc bezpieczeństwo, portal społecznościowy, głos, wideo, współdzielenie ekranu i plików.
Swoją wizję nowoczesnej komunikacji przedstawiła także Avaya. W dobie rosnącej popularności wirtualnych spotkań ciekawym rozwiązaniem wydaje się być Avaya Equinox Meetings Online. Oprogramowanie umożliwia realizację wideokonferencji i współpracuje z systemami IP Office oraz Aura. Avaya oferuje produkt w wersji tradycyjnej – działa w lokalizacji klienta, hybrydowej lub w chmurze publicznej.
– Na szczególną uwagę zasługuje wersja hybrydowa. Partner może zainstalować u klienta system IP Office, który będzie wykonywał mniej zaawansowane zadania, zaś trudniejsze w realizacji usługi, takie jak wideo czy praca grupowa oferować w modelu chmurowym. – tłumaczył Grzegorz Pieńkosz, inżynier wsparcia sprzedaży w firmie Avaya.
Oczywiście partnerzy mają pełną dowolność w zakresie oferowania i sposobu sprzedaży produktu. Avaya Equinox Meetings Online zwiększa pole manewru w zakresie dostarczania rozwiązań producenta, np. poprzez sprzedaż łączoną z terminali bądź systemami teleinformatycznymi IP Office. Natomiast model subskrypcyjny pozwala zacieśniać relacje z klientem.
Podobne artykuły
Wideokonferencje: czas na indywidualne rozwiązania
Powszechna praca zdalna i hybrydowa „rozpędziła” rynek rozwiązań do wideokonferencji. Nieuchronne wzrosty sprzedaży może hamować brak standaryzacji i interoperacyjności między poszczególnymi platformami.
Rubrik: ransomware nam niestraszny
Rubrik zaprojektował rozwiązanie do backupu z funkcją gwarantującą ochronę zabezpieczanych danych przed zewnętrznymi zagrożeniami.
Gangi ransomware rozdają karty
Cyberprzestępcy przeszli do ofensywy, a nierzadko można odnieść wrażenie, że wykazują się większą kreatywnością i determinacją niż przedstawiciele „jasnej strony mocy”.