iiyama Kaizen: nowa formuła na nowe czasy
iiyama od lat cieszy się zaufaniem polskich użytkowników i utrzymuje w pierwszej trójce sprzedaży monitorów w naszym kraju. Za sukcesem firmy stoją nie tylko udane produkty, charakteryzujące się najlepszym stosunkiem ceny do jakości, ale i unikatowy w skali Europy program korzyści dla autoryzowanych partnerów.
Program iiyama Kaizen działa już od 2002 roku, zapewniając partnerom nieprzerwane wsparcie, ale w myśl tej japońskiej filozofii i on potrzebuje zmian, a trudno wyobrazić sobie lepszą okazję niż przypadające w przyszłym roku 20-lecie. Formuła programu zostanie odświeżona z myślą o nowych trendach biznesowych, którym podlegają partnerzy japońskiego producenta. Przede wszystkim chce on w ten sposób zadbać o interesy resellerów, którzy koncentrowali się przez lata na sprzedaży w sklepach stacjonarnych, a obecnie działają również (lub tylko) w modelu B2B. iiyama przygotuje również zmiany dla partnerów AV oraz integratorów IT, którzy poza monitorami desktopowymi, sprzedają monitory wielkoformatowe i monitory dotykowe. Produkty z kategorii Professional Displays stanowią w tej chwili około 35 proc. biznesu tej marki w Polsce. Obszar jest więc na tyle duży, że konieczna staje się potrzeba dostosowania korzyści wynikających z uczestnictwa w Kaizen również dla partnerów z obu powyższych grup.
To, co nie ulegnie zmianie, to zasady przystępowania do iiyama Kaizen. Program jest nadal dostępny dla każdego partnera tej marki w Polsce. Osiągnięcie wyższego statusu partnerstwa wynika zaś wyłącznie z efektów współpracy i nawet nowi mniejsi partnerzy mogą w perspektywie roku zdobyć najwyższy status partnerstwa GOLD. Autoryzacja w programie i możliwość osiągania wyższych statusów daje im możliwość generowania większej marży na produktach oraz dodatkowego zwrotu na działania marketingowe, które pozwolą zwiększyć sprzedaż. Dla przedstawicieli producenta najważniejszy jest z kolei jak najlepszy kontakt z partnerami.
Partnerów iiyama ucieszy na pewno, że nadal będzie świadczone wsparcie serwisowe w ramach flagowego produktu programu Kaizen, czyli Gwarancji Zero Martwych Pikseli. Pomaga to resellerom zadbać o dobre relacje z ich klientami. W ten sposób użytkownik końcowy ma możliwość wymiany na produkt wolny od nieprawidłowo pracujących pikseli w przeciągu 30 dni od daty zakupu (dotyczy monitorów desktop), a sprzedawca będący członkiem Kaizen zyskuje bezpieczeństwo – zarówno w przypadku zwrotu monitora bezpośrednio u sprzedawcy, jak również za pośrednictwem autoryzowanego serwisu.
Specjaliści iiyama o programie Kaizen
Podobnie jak w technologii, w modelu biznesowym kierujemy się japońską filozofią. Nasz program partnerski Kaizen opiera się na koncepcji zarządzania, która stała się podstawą sukcesu gospodarczego Japonii. Jej istotą jest stopniowa poprawa, nieustanne doskonalenie wszystkich aspektów działalności – właściwego podejścia do klienta, badania sukcesu innych, gromadzenia i analizowania informacji, kreatywnego podejścia do marketingu.
Ostatnie lata pokazały nam, że po długim czasie działania nasz program wymaga dostosowania do zmian zachodzących na rynku. Zmienia się profil działania naszych klientów, zmienia się profil rynku. Duża część sprzedaży detalicznej przenosi się do Internetu. Partnerzy, którzy do tej pory prowadzili sklepy stacjonarne nadal z nami zostali, przenieśli jednak dużą część swojej pracy w obszar B2B. Dla tych partnerów w 2022 roku ogłosimy zmiany w programie, które pozwolą na to, żeby dalej mogli bezpiecznie w nim funkcjonować.
Bez wątpienia sukcesem naszego programu jest to, że jego uczestnicy zostają z nami na wiele lat. Nasze produkty sprzedają się z powodzeniem w największych sieciach handlowych. Prowadzone w ramach programu Kaizen działania marketingowe zwiększają zdecydowanie nasze zasięgi i pozwalają na dołączenie do programu mniejszym firmom partnerskim.
Dodatkowe informacje: r.tomaszewski@iiyama.com, m.magiera@iiyama.com
Podobne artykuły
Wideokonferencje: czas na indywidualne rozwiązania
Powszechna praca zdalna i hybrydowa „rozpędziła” rynek rozwiązań do wideokonferencji. Nieuchronne wzrosty sprzedaży może hamować brak standaryzacji i interoperacyjności między poszczególnymi platformami.
Chmura i usługi w programach partnerskich
Model usługowy wymusza zmianę benefitów, szkoleń, modelu rozliczeniowego, a nawet statusów partnerskich. Co ważne, w ramach nowego podejścia, producenci oczekują od integratorów większej samodzielności.
Digital Signage: mała stabilizacja
W pierwszej połowie roku popyt na rozwiązania Digital Signage nieznacznie zwolnił. To oznaka, że rynek ten się nasyca i trudno oczekiwać wyraźnych wzrostów, jak to bywało w poprzednich latach.