Pod koniec marca 2011 r.,
w warszawskim teatrze Capitol, IBM zorganizował spotkanie, podczas którego
wręczono statuetki Wiktorii najlepszym partnerom. Tytuły Partnera
i Dystrybutora Roku 2010 oraz trzy nagrody specjalne przyznano łącznie 12
firmom. Kto otrzymał wyróżnienia? Na tytuł Partnera Roku 2010 zapracowały
następujące firmy: MADU (największa sprzedaż IBM Run Rate), Softnet (IBM System
x Express Seller), Asseco Poland (IBM Power Systems), Andra (IBM System
Storage), Upos System (systemy kasowe IBM). Partnerami Roku 2010 w innych
kategoriach produktowych zostali: Netline Group (największa sprzedaż
oprogramowania IBM, a także w ramach projektów wolumenowych
dotyczących oprogramowania IBM), Decsoft (największy wzrost sprzedaży oprogramowania
IBM), Avnet (największe obroty z IBM), RRC (największa sprzedaż IBM System
x Express Seller). Producent uznał, że tytuł Partnera Roku 2010 należy się
również firmom: Comarch (za największą sprzedaż rozwiązań IBM dla rynku MSP),
Pentegy (Starter Solution). Dwie nagrody specjalne trafiły w ręce
przedstawiciela firmy Qumak-Sekom (za największe sukcesy w przenoszeniu
klientów na platformę sprzętową producenta i zwycięstwo w rankingu
pracowników IBM, którzy wybierali najpopularniejszego partnera handlowego).
Trzecia nagroda specjalna została przyznana firmie SAP Polska za projekt
migracji na platformę IBM DB2.

Galę otworzyła Anna Sieńko, dyrektor
generalna IBM w Polsce. – 100-lecie IBM to szczególny czas dla nas,
pracowników firmy –
mówiła. – W ciągu 100 lat istnienia IBM
opracował wiele technik i innowacji, które wpłynęły na dzisiejszy obraz
świata, a nawet na sposób, w jaki ludzie poznawali galaktyki.
Historia podboju kosmosu, podobnie jak współpraca IBM z partnerami,
nierozerwalnie wiąże się z rozwojem technik obliczeniowych
i przemysłu komputerowego.
Anna Sieńko przypomniała, że
w operacji lądowania człowieka na Księżycu w 1969 r.
wykorzystano komputery IBM. Stwierdziła również, że do kroków milowych
w rozwoju koncernu zalicza się między innymi wynalezienie dyskietki,
opracowanie kodu kreskowego i popularnego spell-checkera. – Rok,
w którym świętujemy stulecie firmy, jest jednocześnie rokiem,
w którym obchodzimy dwudziestolecie polskiego oddziału IBM
– dodała.

Z kolei Magdalena Kubińska-Markiewka, dyrektor Organizacji
Partnerskiej IBM w Polsce, przedstawiła strategiczne kierunki współpracy
IBM z partnerami handlowymi oraz zaprezentowała Virtual Desktop –
najnowsze rozwiązanie IBM z rodziny produktów Smart Business,
przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Umożliwia ono dostęp
do komputerów firmowych w dowolnym miejscu i czasie za pomocą
tabletów, netbooków, laptopów lub komputerów typu cienki klient.

Producent podczas gali przeprowadził konkurs dla partnerów, który
polegał na wymyśleniu hasła pasującego do obchodów stulecia firmy IBM. Nagrodą
był trening na symulatorach lotu w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej
w Warszawie dla pięciu partnerów. Imprezę poprowadzili Beata Sadowska
i Marcin Prokop. Na scenę teatru Capitol zaprosili konstruktorów łazików
przeznaczonych do badania Marsa, a także Mirosława Hermaszewskiego,
pierwszego i jedynego do tej pory Polaka, który poleciał w kosmos.