Nowy styl IT według Meg Whitman łączy urządzenia, usługi,
oprogramowanie, infrastrukturę. Jego filarami są cloud computing, mobilność,
Big Data. Oznacza nie tyle dostarczanie pojedynczych produktów, co systemowych
rozwiązań i usług. Zmniejsza koszty i upraszcza infrastrukturę IT,
jednocześnie zwiększając wydajność.

– O to pytają nasi klienci – skwitowała krótko
szefowa koncernu.

Podczas konferencji często była mowa o tym, jakie są
(i będą w najbliższej przyszłości) oczekiwania klientów biznesowych
(impreza odbywała się pod hasłem „Zróbmy lepsze przedsiębiorstwo. Razem”). To
świadczy o tym, jak ważny dla HP jest obecnie ten segment rynku. Warto
podkreślić, że o produktach konsumenckich mówiono niewiele.

 

Tego potrzebują firmy

Z wypowiedzi przedstawicieli HP wynika, że klienci biznesowi
chcą rozwiązań, które można łatwo rozbudować lub dostosować do potrzeb danej
organizacji. Oczekują także poprawy wydajności, oszczędności (nie tylko
pieniędzy, ale i miejsca – np. na infrastrukturę serwerową czy
sieciową) oraz zapewnienia odpowiedniej ochrony.

– Bezpieczeństwo to najważniejszy problem dla CEO,
z którymi rozmawialiśmy –
poinformował Pradeep Jotwani, Senior Vice
President, LED w dziale PPS (oferuje m.in. komputery i drukarki).

Sami klienci, którzy wypowiadali się na konferencji, byli
zainteresowani m.in. przyspieszeniem wzrostu biznesu i szybszym
wprowadzeniem produktów na rynek dzięki odpowiednim rozwiązaniom IT. Co ważne,
potrzeby przedsiębiorców mają zaspokajać przede wszystkim partnerzy HP. Na
konferencji podkreślano, że firma chce z nimi ściśle współpracować, co
zresztą wiąże się ze strategią koncernu i jego ofertą. Do dostarczania,
wdrażania i obsługi całościowych systemów w „nowym stylu IT”
integratorzy czy resellerzy są po prostu niezbędni.

 

Nowości  w „nowym stylu”

Na HP Discover
zaprezentowano mnóstwo nowości: komputerów, drukarek, rozwiązań storage’owych,
chmurowych, Big Data (by wymienić tylko ważniejsze segmenty) i wiele
różnego rodzaju usług. Przedstawiciele koncernu zapewniali, że rozwiązania HP
mogą obsłużyć przedsiębiorstwo od A do Z – dostarczać wszystko,
co niezbędne w infrastrukturze IT, a szeroka oferta należy do
najważniejszych atutów kanału partnerskiego producenta.

Co ciekawe, na otwarciu konferencji pokazano nie – jak
można było się spodziewać – kolejną generację maszyn PC czy tabletów, lecz
rozwiązanie dla handlu, czyli ElitePad POS Solutions, który powstał na bazie
tabletu ElitePad. Według producenta będzie mobilnym punktem sprzedaży.
Wyposażono go m.in. w skaner kodów kreskowych, czytnik pasków
magnetycznych i dodatkową baterię.

 


Enrique Lores

senior VP of sales and services w HP

Sprzedaż na rynku PC spada, ale nie dotyczy to wszystkich
produktów. Rośnie popyt na ultrabooki i urządzenia hybrydowe. Jest także duże
zainteresowanie tanimi notebookami, w cenie poniżej 400 – 450 dol. oraz na AiO,
które odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem.

Zaanonsowano też szereg nowych usług. Jedną z nich jest
ePrint Enterprise 2.2 umożliwiająca drukowanie z dowolnego miejsca
z pomocą poczty elektronicznej. Wersja biznesowa ma lepsze zabezpieczenia
i opcję szyfrowania danych. Producent wprowadzi na rynek nowe serie
stacjonarnych maszyn dla firm – Elite Serii 800 i Serii 600. Mimo że
nadeszła epoka mobilności, użytkownicy korporacyjni nie zmieniają szybko
przyzwyczajeń.

– Aż 40 proc. naszych klientów wciąż używa
desktopów. Ten rodzaj maszyn będzie tam jeszcze długo –
stwierdził Enrique
Lores, Senior VP of Sales and Services w HP.

HP liczy także na dobry
biznes związany z przechodzeniem przedsiębiorstw z systemu Windows XP
na nowsze (w 2014 r. Microsoft kończy wsparcie dla tego systemu).
Według Enrique Loresa około 40 proc. klientów w przedsiębiorstwach
wciąż używa XP, więc dzięki transformacji w nadchodzących miesiącach może
wzrosnąć sprzedaż komputerów.

 

HP i Google razem

Na konferencji poinformowano o partnerstwie HP
i Google’a. Na rynek wejdzie wspólny produkt dla małych i średnich
firm – HP SMB IT in a Box, które obejmuje pakiet rozwiązań (zatem
zgodnie z ideą nowego stylu IT) – komputerów, drukarek, serwerów
i innych produktów z portfolio HP oraz Google Apps (m.in. Gmail, Docs,
Gchat).

David Donatelli, Executive
VP and General Manager of Enterprise Servers, Storage and Networking
w Enterprise Business podkreślił, że pamięci masowe to bardzo ważny rynek
dla HP, zwłaszcza po przejęciu 3PAR. Według danych przedstawionych przez producenta
przychody z 3PAR StoreServ wzrosły o 82 proc. rok do roku.
Gwiazdą tej części prezentacji był 3PAR StoreServ 7450 – rozwiązanie
storage’owe zoptymalizowane dla pamięci flash, które umożliwia wykonywanie do
554 tys. operacji IOPS z latencją 0,7 ms. HP poinformowało, że
w bieżącym roku przybyło 1,5 tys. nowych klientów StoreServ.

Zdaniem Davida Donatelliego trzy główne trendy
w infrastrukturze IT to dążenie do konwergencji, cloud computing oraz
zainteresowanie „software defined” (zwirtualizowanym) centrum przetwarzania
danych. Według producenta zalety „software defined storage” są oczywiste
– obniża koszty o 61 proc., infrastruktura zajmuje 81 proc.
mniej miejsca, zaś pobór prądu spada o 83 proc.

Producent zaanonsował także portfolio produktów związanych
z Big Data. Jednym z nich jest HAVEn – platforma, wykorzystująca
różne systemy analityczne, w tym Autonomy oraz Vertica. Oferta poszerzyła
się także o usługi doradcze, dotyczące zmian w infrastrukturze.