HP Discover 2013: nowy styl IT
Nasza strategia: dostarczać rozwiązania dla nowego stylu IT – poinformowała szefowa HP, Meg Whitman, na konferencji HP Discover 2013 w Las Vegas. Podczas imprezy sporo mówiono o tym, jakie są oczekiwania klientów biznesowych i jak partnerzy mogą im sprostać.
Nowy styl IT według Meg Whitman łączy urządzenia, usługi,
oprogramowanie, infrastrukturę. Jego filarami są cloud computing, mobilność,
Big Data. Oznacza nie tyle dostarczanie pojedynczych produktów, co systemowych
rozwiązań i usług. Zmniejsza koszty i upraszcza infrastrukturę IT,
jednocześnie zwiększając wydajność.
– O to pytają nasi klienci – skwitowała krótko
szefowa koncernu.
Podczas konferencji często była mowa o tym, jakie są
(i będą w najbliższej przyszłości) oczekiwania klientów biznesowych
(impreza odbywała się pod hasłem „Zróbmy lepsze przedsiębiorstwo. Razem”). To
świadczy o tym, jak ważny dla HP jest obecnie ten segment rynku. Warto
podkreślić, że o produktach konsumenckich mówiono niewiele.
Tego potrzebują firmy
Z wypowiedzi przedstawicieli HP wynika, że klienci biznesowi
chcą rozwiązań, które można łatwo rozbudować lub dostosować do potrzeb danej
organizacji. Oczekują także poprawy wydajności, oszczędności (nie tylko
pieniędzy, ale i miejsca – np. na infrastrukturę serwerową czy
sieciową) oraz zapewnienia odpowiedniej ochrony.
– Bezpieczeństwo to najważniejszy problem dla CEO,
z którymi rozmawialiśmy – poinformował Pradeep Jotwani, Senior Vice
President, LED w dziale PPS (oferuje m.in. komputery i drukarki).
Sami klienci, którzy wypowiadali się na konferencji, byli
zainteresowani m.in. przyspieszeniem wzrostu biznesu i szybszym
wprowadzeniem produktów na rynek dzięki odpowiednim rozwiązaniom IT. Co ważne,
potrzeby przedsiębiorców mają zaspokajać przede wszystkim partnerzy HP. Na
konferencji podkreślano, że firma chce z nimi ściśle współpracować, co
zresztą wiąże się ze strategią koncernu i jego ofertą. Do dostarczania,
wdrażania i obsługi całościowych systemów w „nowym stylu IT”
integratorzy czy resellerzy są po prostu niezbędni.
Nowości w „nowym stylu”
Na HP Discover
zaprezentowano mnóstwo nowości: komputerów, drukarek, rozwiązań storage’owych,
chmurowych, Big Data (by wymienić tylko ważniejsze segmenty) i wiele
różnego rodzaju usług. Przedstawiciele koncernu zapewniali, że rozwiązania HP
mogą obsłużyć przedsiębiorstwo od A do Z – dostarczać wszystko,
co niezbędne w infrastrukturze IT, a szeroka oferta należy do
najważniejszych atutów kanału partnerskiego producenta.
Co ciekawe, na otwarciu konferencji pokazano nie – jak
można było się spodziewać – kolejną generację maszyn PC czy tabletów, lecz
rozwiązanie dla handlu, czyli ElitePad POS Solutions, który powstał na bazie
tabletu ElitePad. Według producenta będzie mobilnym punktem sprzedaży.
Wyposażono go m.in. w skaner kodów kreskowych, czytnik pasków
magnetycznych i dodatkową baterię.
Enrique Lores
senior VP of sales and services w HP
Sprzedaż na rynku PC spada, ale nie dotyczy to wszystkich
produktów. Rośnie popyt na ultrabooki i urządzenia hybrydowe. Jest także duże
zainteresowanie tanimi notebookami, w cenie poniżej 400 – 450 dol. oraz na AiO,
które odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem.
Zaanonsowano też szereg nowych usług. Jedną z nich jest
ePrint Enterprise 2.2 umożliwiająca drukowanie z dowolnego miejsca
z pomocą poczty elektronicznej. Wersja biznesowa ma lepsze zabezpieczenia
i opcję szyfrowania danych. Producent wprowadzi na rynek nowe serie
stacjonarnych maszyn dla firm – Elite Serii 800 i Serii 600. Mimo że
nadeszła epoka mobilności, użytkownicy korporacyjni nie zmieniają szybko
przyzwyczajeń.
– Aż 40 proc. naszych klientów wciąż używa
desktopów. Ten rodzaj maszyn będzie tam jeszcze długo – stwierdził Enrique
Lores, Senior VP of Sales and Services w HP.
HP liczy także na dobry
biznes związany z przechodzeniem przedsiębiorstw z systemu Windows XP
na nowsze (w 2014 r. Microsoft kończy wsparcie dla tego systemu).
Według Enrique Loresa około 40 proc. klientów w przedsiębiorstwach
wciąż używa XP, więc dzięki transformacji w nadchodzących miesiącach może
wzrosnąć sprzedaż komputerów.
HP i Google razem
Na konferencji poinformowano o partnerstwie HP
i Google’a. Na rynek wejdzie wspólny produkt dla małych i średnich
firm – HP SMB IT in a Box, które obejmuje pakiet rozwiązań (zatem
zgodnie z ideą nowego stylu IT) – komputerów, drukarek, serwerów
i innych produktów z portfolio HP oraz Google Apps (m.in. Gmail, Docs,
Gchat).
David Donatelli, Executive
VP and General Manager of Enterprise Servers, Storage and Networking
w Enterprise Business podkreślił, że pamięci masowe to bardzo ważny rynek
dla HP, zwłaszcza po przejęciu 3PAR. Według danych przedstawionych przez producenta
przychody z 3PAR StoreServ wzrosły o 82 proc. rok do roku.
Gwiazdą tej części prezentacji był 3PAR StoreServ 7450 – rozwiązanie
storage’owe zoptymalizowane dla pamięci flash, które umożliwia wykonywanie do
554 tys. operacji IOPS z latencją 0,7 ms. HP poinformowało, że
w bieżącym roku przybyło 1,5 tys. nowych klientów StoreServ.
Zdaniem Davida Donatelliego trzy główne trendy
w infrastrukturze IT to dążenie do konwergencji, cloud computing oraz
zainteresowanie „software defined” (zwirtualizowanym) centrum przetwarzania
danych. Według producenta zalety „software defined storage” są oczywiste
– obniża koszty o 61 proc., infrastruktura zajmuje 81 proc.
mniej miejsca, zaś pobór prądu spada o 83 proc.
Producent zaanonsował także portfolio produktów związanych
z Big Data. Jednym z nich jest HAVEn – platforma, wykorzystująca
różne systemy analityczne, w tym Autonomy oraz Vertica. Oferta poszerzyła
się także o usługi doradcze, dotyczące zmian w infrastrukturze.
Podobne artykuły
Monitory: resellerzy przebili retail
Sprzedaż monitorów na polskim rynku zmalała, ale rosnące ceny z nawiązką rekompensują niższe wolumeny. Towarzyszy temu ewolucja tego segmentu rynku.
Marketing poukładany: czym jest strategia
Spotkałem kilka razy startup, który miał gotową aplikację, która się nie sprzedawała, bo… nie wiedzieli, że od lat jest już dostępna taka funkcjonalność w innej aplikacji. Szkoda, że wcześniej nie zadbali o właściwą strategię i taktykę.
Drugie życie domowej drukarki
Jeszcze do niedawna wydawało się, że drukarki podzielą los telefonów stacjonarnych i zaczną znikać z gospodarstw domowych. Wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy sprawiły, że druk w czterech ścianach trzyma się nie tylko mocno, ale coraz lepiej.