Program HP Business
Partner obejmuje obecnie komputery, monitory, drukarki i materiały
eksploatacyjne. Duży udział w jego realizacji mają wszyscy autoryzowani
dystrybutorzy HP – AB, ABC Data, Tech Data (oferują pełne portfolio
produktowe), Action (PC, monitory) oraz Praxis (materiały eksploatacyjne).
W ciągu 1,5 roku do programu przystąpiło około 4 tys. firm
– w większości są to drobni resellerzy. I dobrze, bo
o takich właśnie chodziło producentowi.

– Chcieliśmy bardziej
otworzyć się na rozwijające się firmy resellerskie i zaoferować partnerom
solidne wsparcie, nie tylko finansowe – 
wyjaśnia Wioleta Lesińska, SBSO Country Manager w HP.
– Stworzyliśmy dla nich jedno miejsce kontaktu, w którym uzyskają
odpowiedź na każde pytanie.

Przedstawicielka wytwórcy
dodaje, że plany dotyczące nowego programu zostały przekroczone (gdy ruszał, w
zakładano, że obejmie około 3 tys. firm).

 

Punkty już od pierwszej
sprzedaży

Partner, który przystąpi do programu, może korzystać
z licznych profitów. Podstawowym jest długoterminowy lojalnościowy program
HP +Club. Zgodnie z założeniem punkty są naliczane już od pierwszego
produktu zakupionego u autoryzowanego dystrybutora.

– To główny filar programu, jeśli chodzi
o finansowanie partnera w długim terminie –
informuje
przedstawicielka HP.

Każdy zarejestrowany
reseller może obecnie korzystać z promocji oraz cen specjalnych. Te
ostatnie są rozpatrywane indywidualnie i przyznawane na wybrane kategorie
produktowe.

W przypadku wprowadzania nowych produktów partnerzy
mogą liczyć na bardzo korzystne upusty (dotyczą wyposażenia sali
demonstracyjnej resellera). Wytwórca stworzył także ofertę darmowych szkoleń –
w formie webinariów – oraz materiałów marketingowych. Dla uczestników programu organizowane są
ponadto konkursy sprzedażowe, w których m.in. można wygrać wyjazdy na
egzotyczne wycieczki. Ostatnio nagrodzeni wzięli udział w wyprawie na
Wyspę Wielkanocną. Wśród nich byli przedstawiciele firm współpracujących
z HP z poziomu HP Business Partner.

Zdaniem dystrybutora

• Cezary Głowala, kierownik działu materiałów eksploatacyjnych
w Tech Dacie

Program HP Business
Partner zwiększył lojalność klientów, jeśli chodzi o zakupy
w autoryzowanym kanale dystrybucyjnym. Partnerzy, widząc korzyści
z kupowania u nas, rzadziej podejmują ryzyko współpracy ze sprzedawcą
bez autoryzacji. Ważne jest, że wdrożono rozwiązania, które pomogły handlowcom
przekonać partnerów. Na przykład, że dystrybutor może w imieniu resellera
kontaktować się z producentem w określonych sprawach. Udział
w HP Business Partner przyniósł także wymierne korzyści Tech Dacie: w
niektórych obszarach (jak SMB czy Corporate) widać u nas stabilizację
sprzedaży, a nawet niewielki trend wzrostowy. Wcześniej obserwowaliśmy
większe wahania obrotów. Program poprawił także wizerunek HP wśród mniejszych
resellerów.

 
Więcej niż bonusy

Program HP Business Partner to jednak nie tylko korzyści
finansowe i podróże.

– Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na bardzo solidne
zaplecze techniczne programu –
podkreśla Wioleta Lesińska.

HP daje partnerom dostęp
do sprzętu demo (w zależności od tego, czy urządzenia są na stanie)
i możliwość skorzystania z laboratorium HP. Partner może
zaprezentować potencjalnemu użytkownikowi, jak działa sprzęt, a ponadto
otrzyma wsparcie opiekuna w centrum telefonicznym. Dotychczas do
dyspozycji resellerów było czterech fachowców – od 1 lutego 2014 jest ich
sześciu. To niejedyna tegoroczna nowość.

– Właśnie rozpoczynamy wspólny projekt z jednym
z dystrybutorów –
informuje Wioleta Lesińska.

Zdradza,
że resellerów będą odwiedzać przedstawiciele producenta i dystrybutora.
Szczegółowe informacje zainteresowani partnerzy HP mogą uzyskać indywidualnie,
pisząc na adres pl.hppartner@hp.com.

To nie koniec katalogu
korzyści. W ramach programu startuje kolejna impreza samochodowa pod
hasłem „Większa moc drukowania”. Resellerzy za sprzedaż materiałów
eksploatacyjnych w multipakach po raz kolejny mają szansę wziąć udział
w wyścigach na jednym z torów w Polsce.

W pierwszej
i drugiej edycji tej imprezy partnerzy testowali m.in. Ferrari
Californię, Mitsubishi Evo oraz mieli okazję przejechać się z mistrzem
driftu Pawłem Trelą. Jak zapowiada producent, w tegorocznej imprezie także nie
zabraknie adrenaliny.

Trwa również cykliczna promocja: za zakup dwóch produktów PC
resellerzy otrzymują HP Pocket Playlist. HP zorganizowało dla swoich partnerów
New Product Training – szkolenie, podczas którego pokazywane są nowe
produkty. NPT jest organizowane cyklicznie wraz z pojawianiem się
kolejnych nowości w ofercie wytwórcy.

Zdaniem partnera

• Mariusz Sobecki, właściciel Emso, Warszawa

Udział w programie HP Business Partner ułatwił mi
współpracę z producentem. Ponieważ HP jest znane na całym świecie,
posiadanie statusu partnerskiego dodaje mojej firmie prestiżu i niesie za
sobą same korzyści. Obecnie jestem już partnerem o statusie Gold. Ten
poziom osiągnąłem w ciągu roku, poprzez stałe zwiększanie obrotów
w ramach programu. Dla rozwoju naszego biznesu duże znaczenie ma wsparcie
handlowe oraz marketingowe, które umożliwiło poszerzenie naszej bazy klientów,
a także korzystanie z bonusów sprzedażowych. W efekcie udział
w HP Business Partner przyczynił się do wzrostu naszych zysków. Dla mnie
ważną korzyścią jest także udział w programach, gdzie nagrodami są m.in.
wycieczki, takie jak ubiegłoroczny wyjazd do Irlandii.

Jeśli chcesz, żeby odwiedził cię
przedstawiciel HP i dystrybutora, napisz:

pl.hppartner@hp.com.

Artykuł powstał we współpracy z HP Polska.