HP: ambitna strategia dla Polski
HP coraz więcej inwestuje na polskim rynku, trzecim co do wielkości w regionie CEE. Celem jest zwiększenie dotarcia ze wszystkimi produktami z szerokiego portfolio tego producenta do małych i średnich firm.
Amerykański producent wie, że tego celu właściwie nie da się osiągnąć bez wzmocnienia współpracy z dotychczasowymi partnerami i pozyskania kolejnych. W samych strukturach HP trwają więc prace nad zwiększeniem zespołu sprzedażowego, aby zapewnić jeszcze lepsze wsparcie kanałowi sprzedaży, który ma się powiększać o kolejnych partnerów. Rozbudowano też sieć dystrybucji: do obecnych trzech dystrybutorów – AB, Also i TD Synnex – dołączył kolejny, którym jest Ingram Micro.
– Skoro chcemy zwiększyć liczbę resellerów, to muszą oni mieć komfort współpracy z HP, a to oznacza, że musieliśmy rozszerzyć sieć dystrybucji. Ingram Micro jest naszym globalnym dystrybutorem, który do tej pory oferował w Polsce materiały eksploatacyjne oraz rozwiązania do tele- i wideokonferencji firmy Poly. Integrując Poly w naszych strukturach, po przejęciu tego właśnie producenta, powierzamy teraz Ingramowi do sprzedaży pełne portfolio HP – mówi Paweł Miszkiewicz, Channel Manager w HP.
Takie wzmocnienie nowego dystrybutora ma nie tylko umożliwić HP pozyskanie kolejnych partnerów do sprzedaży szerokiej gamy rozwiązań klientom z sektora MŚP. Stwarza ono przy tym szansę na wcielenie w szeregi resellerów tych firm, które, już wcześniej współpracując z Ingramem, oferowały systemy Poly. Ponadto szerszy kanał dystrybucyjny stanowi lepsze wsparcie dla dotychczasowych resellerów i integratorów rozwiązań HP.
– To dla nich dodatkowe źródło zakupów, a więc i zwiększone linie kredytowe. Ponadto partnerzy będą mieli okazję skorzystać z wiedzy i doświadczeń Ingrama związanych z Poly – mówi Paweł Miszkiewicz, podkreślając przy tym wysokie standardy obsługi partnerów przez Ingram Micro.
Rozwój współpracy z HP jest ważnym krokiem w działaniach Ingram Micro na polskim rynku. Aby zapewnić najwyższy poziom obsługi dla naszych klientów, utworzyliśmy nowy, pięcioosobowy zespół, dedykowany produktom HP. Nasi resellerzy mogą liczyć na pomoc w pełnym procesie sprzedaży, od ofertowania po wsparcie posprzedażowe. Ważnym elementem współpracy z resellerami jest wykorzystanie naszej platformy e-commerce, z której korzysta zdecydowana większość naszych klientów. W niedługim czasie planujemy wdrożenie w Polsce innowacyjnej platformy– Xvantage, która zapewni partnerom zupełnie nowe doświadczenia w zakresie współpracy z nami, dzięki wykorzystaniu wbudowanych mechanizmów sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Dodam, że rozszerzenie współpracy z HP ma szczególne znaczenie w kontekście rozwiązań Poly. Dysponujemy wieloletnim doświadczeniem w ich sprzedaży, a nawiązanie współpracy w ramach pełnej oferty HP pozwala stworzyć komplementarną ofertę dla obecnych i nowych partnerów.
Wspomniane doświadczenie Ingrama w dziedzinie Poly jest o tyle ważne, że jest to marka stosunkowo mało znana w segmencie MŚP. Poly przez lata koncentrowało się na odbiorcach końcowych w części enterprise, podczas gdy w świadomości klientów z małych i średnich przedsiębiorstw zadomowiły się marki zdecydowanie bardziej konsumenckie.
– Oferujemy naszym partnerom treningi wiedzy na temat produktów Poly, aby śmielej szli z nimi do klientów końcowych. Organizujemy także znaczną liczbę eventów, zarówno dla resellerów, jak i użytkowników. Robimy je razem z partnerami, bądź dostają oni specjalne fundusze na ich organizację. Na takich eventach rozwiązania Poly muszą być pokazywane jako część naszego portfolio – wyjaśnia Paweł Miszkiewicz.
Dodaje, że na rynku panują bardzo dogodne warunki do tego, aby partnerzy mocniej zaangażowali się w sprzedaż mniejszych systemów tele- i wideokonferencyjnych. Choć bowiem okres lockdownów dawno za nami, to praca hybrydowa pozostała, a zainteresowanie klientów biznesowych tego typu rozwiązaniami jest dużo wyższe niż przed pechowym 2020 rokiem. Jeśli zaś chodzi o sprzedaż komputerów, to – pomimo wygórowanych oczekiwań w związku z AI PC – rynek znajduje się na razie w fazie edukacji, co odnosi się zarówno do klientów końcowych, jak i partnerów.
Sprawdź ofertę HP w Ingram Micro.
Podobne artykuły
Uroczysta Gala CRN: wiedza, partnerstwo, wiarygodność
Po raz pierwszy w historii wręczyliśmy wybitnym integratorom tytuły CRN IT Master, jak też mieliśmy zaszczyt uhonorować liderów dystrybucji wyróżnieniem Promotor Wiedzy i wręczyć Certyfikaty CRN Channel Master tym producentom, którzy wyjątkowo dobrze dbają o swój ekosystem partnerski.
Nowy wymiar wyposażania sal konferencyjnych z HP Poly
W ostatnich latach sztuczna inteligencja zdecydowanie zyskała na popularności i obecnie coraz częściej staje się motywem przewodnim kolejnych dziedzin życia oraz biznesu. Dotyczy to także branży wideokonferencyjnej, gdzie już od kilku lat AI aktywnie wspiera różne funkcje sprzętu, które ułatwiają prowadzenie spotkań podnosząc ich jakość oraz pozytywnie wpływając na komfort rozmów.
Branża TSL: cyfryzacja lekarstwem na problemy
Wzrost kosztów, niedobór personelu i inne wyzwania, z jakimi zmagają się firmy z branży transportu i logistyki, zmotywowały przedsiębiorców do inwestycji w rozwiązania informatyczne.