Amerykański producent wie, że tego celu właściwie nie da się osiągnąć bez wzmocnienia współpracy z dotychczasowymi partnerami i pozyskania kolejnych. W samych strukturach HP trwają więc prace nad zwiększeniem zespołu sprzedażowego, aby zapewnić jeszcze lepsze wsparcie kanałowi sprzedaży, który ma się powiększać o kolejnych partnerów. Rozbudowano też sieć dystrybucji: do obecnych trzech dystrybutorów – AB, Also i TD Synnex – dołączył kolejny, którym jest Ingram Micro.

– Skoro chcemy zwiększyć liczbę resellerów, to muszą oni mieć komfort współpracy z HP, a to oznacza, że musieliśmy rozszerzyć sieć dystrybucji. Ingram Micro jest naszym globalnym dystrybutorem, który do tej pory oferował w Polsce materiały eksploatacyjne oraz rozwiązania do tele- i wideokonferencji firmy Poly. Integrując Poly w naszych strukturach, po przejęciu tego właśnie producenta, powierzamy teraz Ingramowi do sprzedaży pełne portfolio HP – mówi Paweł Miszkiewicz, Channel Manager w HP.

Takie wzmocnienie nowego dystrybutora ma nie tylko umożliwić HP pozyskanie kolejnych partnerów do sprzedaży szerokiej gamy rozwiązań klientom z sektora MŚP. Stwarza ono przy tym szansę na wcielenie w szeregi resellerów tych firm, które, już wcześniej współpracując z Ingramem, oferowały systemy Poly. Ponadto szerszy kanał dystrybucyjny stanowi lepsze wsparcie dla dotychczasowych resellerów i integratorów rozwiązań HP.

– To dla nich dodatkowe źródło zakupów, a więc i zwiększone linie kredytowe. Ponadto partnerzy będą mieli okazję skorzystać z wiedzy i doświadczeń Ingrama związanych z Poly – mówi Paweł Miszkiewicz, podkreślając przy tym wysokie standardy obsługi partnerów przez Ingram Micro.

Jan Kabat, Sales Director, Ingram Micro Jan Kabat, Sales Director, Ingram Micro  

Rozwój współpracy z HP jest ważnym krokiem w działaniach Ingram Micro na polskim rynku. Aby zapewnić najwyższy poziom obsługi dla naszych klientów, utworzyliśmy nowy, pięcioosobowy zespół, dedykowany produktom HP. Nasi resellerzy mogą liczyć na pomoc w pełnym procesie sprzedaży, od ofertowania po wsparcie posprzedażowe. Ważnym elementem współpracy z resellerami jest wykorzystanie naszej platformy e-commerce, z której korzysta zdecydowana większość naszych klientów. W niedługim czasie planujemy wdrożenie w Polsce innowacyjnej platformy– Xvantage, która zapewni partnerom zupełnie nowe doświadczenia w zakresie współpracy z nami, dzięki wykorzystaniu wbudowanych mechanizmów sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Dodam, że rozszerzenie współpracy z HP ma szczególne znaczenie w kontekście rozwiązań Poly. Dysponujemy wieloletnim doświadczeniem w ich sprzedaży, a nawiązanie współpracy w ramach pełnej oferty HP pozwala stworzyć komplementarną ofertę dla obecnych i nowych partnerów.

  

Wspomniane doświadczenie Ingrama w dziedzinie Poly jest o tyle ważne, że jest to marka stosunkowo mało znana w segmencie MŚP. Poly przez lata koncentrowało się na odbiorcach końcowych w części enterprise, podczas gdy w świadomości klientów z małych i średnich przedsiębiorstw zadomowiły się marki zdecydowanie bardziej konsumenckie.

– Oferujemy naszym partnerom treningi wiedzy na temat produktów Poly, aby śmielej szli z nimi do klientów końcowych. Organizujemy także znaczną liczbę eventów, zarówno dla resellerów, jak i użytkowników. Robimy je razem z partnerami, bądź dostają oni specjalne fundusze na ich organizację. Na takich eventach rozwiązania Poly muszą być pokazywane jako część naszego portfolio – wyjaśnia Paweł Miszkiewicz.

Dodaje, że na rynku panują bardzo dogodne warunki do tego, aby partnerzy mocniej zaangażowali się w sprzedaż mniejszych systemów tele- i wideokonferencyjnych. Choć bowiem okres lockdownów dawno za nami, to praca hybrydowa pozostała, a zainteresowanie klientów biznesowych tego typu rozwiązaniami jest dużo wyższe niż przed pechowym 2020 rokiem. Jeśli zaś chodzi o sprzedaż komputerów, to – pomimo wygórowanych oczekiwań w związku z AI PC – rynek znajduje się na razie w fazie edukacji, co odnosi się zarówno do klientów końcowych, jak i partnerów.

www.hp.com/pl-pl

Sprawdź ofertę HP w Ingram Micro.