Klienci od zawsze szukają urządzeń nie tylko efektywnych ekonomicznie, ale także działających długo i bezawaryjnie. Opracowana przez Epson atramentowa technologia druku Heat-Free idealnie wpisuje się w te potrzeby. To właśnie ta japońska firma produkuje urządzenia drukujące, które są bardzo efektywne i tanie w użytkowaniu. Eliminacja nagrzewania – poza widocznymi od razu ogromnymi oszczędnościami na rachunkach za prąd – pozwala na rzadsze serwisowanie i przekłada się na dłuższą żywotność sprzętu. Jest to kompletne przeciwieństwo laserowej technologii druku, gdzie mamy do czynienia z podlegającymi cyklicznym wymianom bębnami, zasobnikami tonera, pasami transmisyjnymi, elementami nagrzewającymi itd. Drukarki atramentowe pobierają nawet do 83 proc. mniej energii elektrycznej, a ich produkcja oraz recykling części i materiałów eksploatacyjnych ma mniejszy negatywny wpływ na środowisko naturalne.

W urządzeniach Epson praktycznie jedynym materiałem eksploatacyjnym jest atrament. Co ważne, aplikowany jest nie z małych kartridży, a z ogromnie wydajnych „toreb”, co pozwala na jednym zasileniu drukować dziesiątki tysięcy stron, zarówno monochromatycznie, jak i w kolorze. Dzięki konsekwentnemu stosowaniu technologii Heat-Free w drukarkach Epson (np. z serii EcoTank, WorkForce Pro i Enterprise) znajduje się mniej części podlegających wymianie niż w drukarkach laserowych czy atramentowych starszej generacji. Na polskim rynku ze względu na wydajność, prostotę obsługi i długowieczność bardzo dużą popularnością cieszą się modele z serii Work-Force Pro, takie jak WF-M5799DWF (mono) i WF-C579RDWF (kolor). Te błyskawicznie drukujące pierwszą stronę, energooszczędne urządzenia wielofunkcyjne obniżają koszty druku, jak też jego wpływ na środowisko naturalne.

Klienci drukujący w małych i średnich grupach roboczych chwalą też urządzenia drukujące z rodziny RIPS, wykorzystujące atrament z zasobników o imponującej pojemności 1 i 1,5 litra. Pozwala to osiągać ogromną wydajność rzędu nawet 86 tys. stron przy pojedynczym zasileniu. Co ważne – używane w tym rozwiązaniu pigmentowe tusze Epson DURABrite zapewniają najwyższy standard archiwizacji dokumentów – są odporne na wodę, upływ czasu i promieniowanie UV.

Model usługowy coraz popularniejszy

Coraz więcej firm nie chce kupować sprzętu, by samodzielnie nim zarządzać, serwisować, ubezpieczać itd. Zamiast tego mogą eksploatować urządzenia w sprawdzonym i zyskującym na popularności w świecie druku modelu usługowym (MPS). Jak to działa? Partner najpierw przeprowadza analizę, jak funkcjonuje dane przedsiębiorstwo oraz kiedy i dlaczego pracownicy drukują dokumenty, co pozwala wskazać obszary wymagające optymalizacji.

W kolejnym kroku proponuje najlepiej pasujące i dobrane rozwiązania, a po dostarczeniu urządzeń zajmuje się kompleksowo ich serwisowaniem, uzupełnianiem materiałów eksploatacyjnych i okresowym serwisem oraz wsparciem technicznym. Umowa gwarantuje ciągłość pracy urządzeń w najwyższym stopniu ich sprawności, czyli to, czego oczekuje klient.

Partner to ekspert

Usługowy model sprzedaży staje się coraz popularniejszy. Firmy dostarczające w ten sposób sprzęt użytkownikom końcowym poszukują urządzeń trwałych, objętych dobrym systemem gwarancyjnym i w których nie trzeba często wymieniać materiałów eksploatacyjnych. Epson dostarcza im właśnie takie produkty. Stosowana w nich technologia jest znacznie atrakcyjniejsza, gdyż pozwala generować wyższe marże niż w przypadku laserowej. Poza wygodą i niezawodnością, takie rozwiązanie jest także dobre pod względem przewidywalności wydatków na utrzymanie zaplecza IT.

Rozliczanie transakcji w ramach kosztów operacyjnych pozwala klientowi na optymalizację budżetową. Z kolei dla partnera oznacza to komfort prognozowania przychodów, a dla obu podmiotów długofalowa relacja biznesowa przekłada się na „spokojną głowę” i poczucie bezpieczeństwa. Zaproponowanie właściwego rozwiązania zależy przede wszystkim od kompetencji i doświadczenia resellera, dlatego Epson cały czas stawia na edukację i wsparcie swoich partnerów handlowych, umożliwiając im oferowanie klientom wartości dodanej w postaci wsparcia eksperckiego.

Dodatkowe informacje: Krzysztof Janiec, MPS Specialist, Epson, krzysztof.janiec@epson.pl