Nieraz można usłyszeć, że granie na smartfonie to tania rozrywka dla młodych ludzi. Nudne fabuły, kiepska grafika czy uciążliwe sterowanie dotykowe – to najczęściej wysuwane zarzuty pod adresem gier mobilnych. Najwyraźniej jednak nie przeszkadza to w dynamicznym rozwoju tego segmentu rynku. Jak wynika z danych Newzoo, w 2021 r. ponad 50 proc. globalnych przychodów z gier pochodziło od użytkowników urządzeń mobilnych. Zdaniem analityków duży wpływ na układ sił miały skutki Covid-19, takie jak opóźnienia premier najpopularniejszych gier i ograniczenia dostaw sprzętu. Jak się okazuje „mobilni” wykazali się dużą odpornością na koronawirusa, gdyż rynek mobilnych gier wzrósł w 2021 r. o 7 proc.

Nie ulega wątpliwości, że gry na smartfony są coraz ciekawsze, ładniejsze i niekiedy naprawdę wciągające, a ich przyszłość rysuje się w jasnych barwach. Obecnie lwia część mieszkańców globu posiada smartfony, a po konsole PlayStation czy Xbox sięga stosunkowo nieliczna grupa największych fanów multimedialnej rozrywki. W związku z tym developerzy będą opracowywać coraz więcej gier na smartfony.

Mobilni gracze czekają z utęsknieniem na upowszechnienie technologii 5G, która znacznie podniesie jakość wirtualnej rozrywki, oferując szybsze prędkości pobierania, mniejsze opóźnienia, krótsze czasy ładowania. Według danych Ericssona, 5G jest 20 razy szybsze niż 4G przy maksymalnej prędkości i może zmniejszyć opóźnienie do zaledwie pięciu milisekund. To w praktyce oznacza, że gracz nie musi martwić się żadnymi opóźnieniami, a rozgrywka będzie płynna nawet w środowisku chmurowym.

Inna kwestia wiąże się z ciągłym rozwojem smartfonów. Producenci każdego roku wprowadzają nowe modele wyposażone w coraz szybsze procesory i zapewniające wyższe rozdzielczości od swoich poprzedników. Dotyczy to nie tylko flagowych produktów z najwyższej półki, ale też smartfonów przeznaczonych dla wielbicieli mobilnych gier, takich jak chociażby ZTE – Nubia Technology.

Smartfony dla graczy

Dla części osób kupowanie smartfona do gier wydaje się być pewnego rodzaju ekstrawagancją, ale jeśli bliżej przyjrzeć się możliwościom tej klasy urządzeń okazuje się, że taki zakup ma sens. Wprawdzie Samsung Galaxy S22 Ultra i iPhone 13 Pro Max bez trudu obsługują zaawansowane gry, jednakowoż terminale dla graczy, jak RedMagic 7 czy RedMagic 6R gwarantują dodatkowe doznania. Dzieje się tak, gdyż zapewniają dostęp do specjalistycznych funkcji: ulepszonych wibracji i chłodzenia, wysokiej częstotliwości odświeżania, pojemnej baterii i konfigurowalnych trybów gier.

Nie bez znaczenia jest fakt, że smartfony gamingowe są w większości przypadków tańsze od flagowców Apple’a oraz Samsunga. Przykładowo, cena budżetowego modelu Nubia RedMagic 6R wynosi 2599 zł brutto. Smartfon posiada wyświetlacz AMOLED o przekątnej 6,8 cala, który zapewnia rozdzielczość FHD+ (1080 x 2400 pikseli) i częstotliwość odświeżania 165 Hz. Nubia RedMagic 6R jest wyposażona w ośmiordzeniowy układ SoC Snapdragon 888, pamięć RAM 12 GB oraz 256 GB wbudowanej pamięci. Urządzenie obsługuje sieć najnowszej generacji 5G.

CK Mediator w grze

Jednym z propagatorów mobilnych gier na polskim rynku jest CK Mediator, wyłączny dystrybutor smartfonów Nubia (partnerska marka ZTE). Firma oferuje smartfony i akcesoria gamingowe z linii RedMagic (modele RedMagic 6R oraz RedMagic 7 we wszystkich wersjach), a na początek czwartego kwartału przewidziane są debiuty najnowszych modeli RedMagic 7 Pro oraz RedMagic 7 S Pro.

RedMagic jest młodą marką, liczącą sobie zaledwie pięć lat. Jej właściciel, Nubia Technology, stawia na ciekawe wzornictwo i wysoką jakość oferowanych produktów. O ambicjach tego producenta świadczy też fakt, że w kampaniach reklamowych smartfonów gamingowych brał udział Cristiano Ronaldo. Co istotne, RedMagic to nie tylko smartfony, ale również szeroka gama akcesoriów dla graczy – od padów, przez słuchawki, aż po nakładki chłodzące.

CK Mediator mocno stawia na promocję i sprzedaż smartfonów dla miłośników gier mobilnych, ponieważ dostrzega w tym segmencie rynku olbrzymi potencjał. Wśród mobilnych graczy największą grupę stanowią osoby młode, ceniące tę formę rozrywki za proste zasady, dostępność oraz coraz większy wybór gier. Co bardzo ważne dla firmy, partnerzy CK Mediator mogą realizować znacząco wyższe marże na produktach serii RedMagic, w stosunku do marż ze sprzedaży klasycznych komputerów czy laptopów.

Kontakt dla partnerów: sprzedaż hurtowa, tel. 22 123 43 38 (wew. 260), hurt@ckmediator.pl