Swój szeroki pakiet usług, związanych z udostępnianiem zasobów centrum danych, Exea świadczy z własnego, zlokalizowanego w Toruniu, zaawansowanego technicznie ośrodka. Bezpieczeństwo danych zapewnia redundantna infrastruktura, zbudowana z wykorzystaniem komponentów wyłącznie zaufanych partnerów, ale także rygorystyczne procedury potwierdzone certyfikatami ISO 22301 i 27001 oraz zespół wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych inżynierów. Wisienkę na torcie stanowi certyfikat TIER III, przyznany Exea jako jedynemu centrum danych w Polsce, który potwierdza gwarancję bezprzerwowej pracy ośrodka, co przekłada się na ciągłość działania procesów biznesowych klientów.

Resellerom i integratorom, którzy poszukują nowych, stałych źródeł dochodów, Exea oferuje współpracę bazującą na dwóch modelach rozliczenia – premiowym oraz abonamentowym. Decyzja o wyborze jednego z nich należy do partnera i nie jest związana z koniecznością przyjęcia na siebie zobowiązania do wykonania jakichkolwiek planów sprzedażowych, zaś umowa partnerska jest bardzo prosta i pozbawiona niezrozumiałych kruczków. Operator nie stosuje także stopniowania poziomów partnerstwa.

Mateusz Osowski, menedżer programu partnerskiego, Exea Data Center Mateusz Osowski, menedżer programu partnerskiego, Exea Data Center  

Integratorzy i resellerzy, poszukujący wśród operatorów centrów danych partnera godnego zaufania, nie powinni martwić się trudnym wyborem. Rozwiązania IT to nie fast-food, gdzie wszyscy klienci mają takie same, proste potrzeby. To znacznie bardziej skomplikowany świat, gdyż każda firma potrzebuje rozwiązania dostosowanego do swoich potrzeb i preferencji. Warto więc stawiać na dostawców, którzy szanują swoich partnerów i klientów, dzielą się z nimi wiedzą i doświadczeniem, a swoją ofertę składają jedynie z pewnych i wyszukanych komponentów. Wybierając ofertę Exea Data Center mają pewność, że zapewnią swoim klientom rozwiązania na miarę gwiazdki Michelin.

  

Wyróżnikiem firmy Exea jest też to, że wyjątkową wagę przywiązuje do osobistych relacji i kompleksowego wsparcia swoich partnerów. Pomaga im na każdym etapie – od analizy potrzeb klienta i wsparcia przedsprzedażowego, przez przygotowanie konkretnego rozwiązania i fazę testów, aż po migrację i dalsze zarządzanie rozwiązaniem. Jednak kluczem jest elastyczność w tworzeniu usług i dostosowywanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb klienta.

– Nie ma dwóch takich samych wdrożeń, dlatego przy każdym z nich należy działać nieco inaczej. Nasi partnerzy często doskonale wiedzą, czego potrzebuje ich klient i zwracają się do nas jedynie w sprawie szybkiej wyceny i uruchomienia usługi. Jednak zdarza się, że potrzebują naszych kompetencji już na etapie przygotowań, gdzie nasze doświadczenie sprawdza się w stworzeniu kompleksowego rozwiązania. W obu tych modelach czujemy się równie dobrze i łatwo dopasowujemy do stylu pracy naszego partnera – mówi Mateusz Osowski, menedżer programu partnerskiego Exea Data Center.

Przedstawiciele Exea Data Center postawili sobie jako jeden z celów wyjście naprzeciw oczekiwaniom integratorów, twórców autorskich rozwiązań informatycznych, resellerów oraz firm konsultingowych i szkoleniowych z zakresu IT. Walczą też z utartymi schematami i próbują napiętnować sytuacje, w których oferta różnych operatorów centrów danych brzmi podobnie, a klient nie ma szans na zapoznanie się z technicznymi warunkami świadczenia usługi. Wskazują także na konieczność zwiększenia asertywności partnerów, którzy powinni wymagać jasnych warunków współpracy oraz sprzeciwiać się ustalaniu nieosiągalnych progów sprzedażowych lub uzależniania wysokości prowizji od wielkości projektu czy poziomu partnerstwa.

Dodatkowe informacje: