Brak specjalistów od bezpieczeństwa IT staje się coraz bardziej dotkliwy, a prognozy wskazują, że problem będzie się pogłębiał. Według raportu Cyber Workforce Report z 2021 roku, globalna liczba pracowników zajmujących się tą dziedziną musi wzrosnąć o 65 proc., aby była możliwa skuteczna ochrona krytycznych zasobów w przedsiębiorstwach. Niedobór specjalistów stanowi w szczególności zagrożenie dla małych i średnich firm, które często nie mają w zespole żadnego fachowca od ochrony cyfrowej. Także obsługującym ich partnerom nierzadko brakuje ludzi, czasu czy kompetencji, aby odpowiednio wspierać klientów końcowych.

 – Bezpieczeństwo to proces, o który trzeba nieustannie dbać, a nie produkt, kupowany raz na kilka lat. Firmy potrzebują stałego, dostępnego od ręki wsparcia. Nie powinny o tym zapominać – mówi Cezary Soja, Professional Services Manager w Exclusive Networks Poland.

Jak działa myHEZO?

Exclusive Networks Poland uzupełnia rynkową lukę kompetencyjną w ramach pakietów usług myHEZO. Dzięki nim tworzy dla swoich polskich partnerów zaplecze techniczne złożone z fachowców, którzy non stop dbają o ochronę cyfrową klientów końcowych. Dystrybutor zapewnia im czas, doświadczenie, dostępność, kompetencje i wiedzę inżynierów. Usługi, w zależności od pakietu, obejmują pomoc i wsparcie techniczne, zdalne zmiany konfiguracji, serwis, przegląd konfiguracji oraz logów i inne.

Co istotne, taka pomoc nie jest dodatkowym kosztem dla partnera. myHEZO to produkt, który można zakupić u dystrybutora i odsprzedać swojemu klientowi, generując dla siebie marżę. W ten sposób integrator oszczędza swój czas i zasoby, zyskując lojalność dobrze obsłużonych klientów. Na usługę myHEZO składają się rozwiązania w sumie 12 producentów, a tym kluczowym jest Fortinet.

myHEZO: trzy przykładowe korzyści dla partnerów  
  1. myHEZO jest produktem, który partner może sprzedać klientowi i na tym zarabiać.
  2. Partner oszczędza czas i zasoby, jak pracę inżynierów, którzy mogą zaangażować się w inne projekty i zadania.
  3. Pełna dostępność zespołu wsparcia w trybie 24/7/365. Zespół non stop pracuje w biurze i jego jedynym zadaniem jest rozwiązywanie problemów klientów.