• Acer założył w Niemczech nową spółkę – Acer Being Signage. Jej oferta obejmie cały biznes projektowy Digital Signage, zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie (w tym infrastrukturę chmurową), a także serwis i wsparcie. Powołanie spółki to część globalnej strategii Acera, który chce oferować projekty Digital Signage od jednego dostawcy. Rozwijając nowe biznesy, firma dąży do uniezależnienia się od rynku PC.

 

• Bitkom, niemiecka organizacja branżowa IT, prognozuje, że w 2017 r. obroty na niemieckim rynku ICT zwiększą się o 1,3 proc. w porównaniu z 2016 r. i sięgną 161,4 mld euro. Klienci mają wydawać więcej przede wszystkim na oprogramowanie (+6,3 proc.) i usługi (+2,3 proc.). W bieżącym roku za naszą zachodnią granicą ma powstać 21 tys. nowych miejsc pracy w branży ICT.

 

• Dell EMC oraz Intel uruchomiły wspólną platformę internetową Cloud Ecosystem Hub. Za jej pośrednictwem klienci mogą wybrać producenta spełniającego ich wymagania. Z kolei dostawcy otrzymują możliwość prezentacji na platformie usług i tym samym pozyskiwania nowych klientów. Cloud Ecosystem Hub korzysta z mechanizmu LeadPool do generowania popytu. W ten sposób umożliwia dostawcom identyfikowanie leadów sprzedażowych.

 

• baramundi software wkracza na rynek amerykański. Producent założył w tym celu oddział we Framingham (Massachusetts). To już trzecie biuro firmy na świecie, po siedzibie głównej w Augsburgu i niedawno otwartym oddziale w Wiedniu. Na lokalizację nowego oddziału wybrano okolice Bostonu, wiodącego amerykańskiego ośrodka naukowo-gospodarczego w zakresie oprogramowania i technologii. „Szczegółowe analizy wykazały, że w Stanach Zjednoczonych istnieje zapotrzebowanie i ogromny potencjał rynkowy dla naszego rozwiązania” – przekonuje Uwe Beikirch, członek zarządu baramundi software.

 

• Polskie sklepy detaliczne ze sprzętem elektronicznym wypadły najlepiej w Europie pod względem obsługi klientów w 2017 r. – wynika z raportu Daymakerindex International 2017. Badanie przeprowadzono w 10 krajach. W Polsce tajemniczy klienci odwiedzili sklepy 72 sieci. Nasz kraj osiągnął najwyższy wynik całkowity (72 proc.), wyprzedzając Włochy (67 proc.) i Szwecję (65 proc.). Najsłabiej wypadły Hiszpania (54 proc.) oraz Dania (53 proc.). W samej Polsce przodują pod tym względem salony Neonetu i Media Marktu. Wyniki przeliczono w skali procentowej. Za bardzo dobry uznano rezultat w przedziale 80-100 proc.

 

• Plantronics otworzył w Holandii (Hoofddorp) nowe biuro zbudowane zgodnie z ideą Smarter Working. Projektując pomieszczenia, zwrócono szczególną uwagę na akustykę i zastosowanie najnowszych
technologii oraz wykorzystano biophilic design, czyli wzornictwo inspirowane światem natury. Ma to poprawić relacje między współpracownikami, a także zwiększyć wydajność i koncentrację. Aktywne zarządzanie akustyką służy rozwiązaniu problemu hałasu. Zastosowano rozkład fal dźwiękowych umożliwiający współistnienie różnych aktywności, takich jak spontaniczne spotkania w korytarzu, burze mózgów, wideokonferencje, praca w ciszy i testowanie produktów, bez przeszkadzania sobie nawzajem.

 

• Huawei będzie współpracować z Software AG. Sojusz ma zaowocować powstaniem kompletnej infrastruktury chmurowej IoT. Chiński producent dostarczy sprzęt i oprogramowanie zarówno do stworzenia chmury, jak też do urządzeń końcowych. Software AG zadba zaś o systemy analityczne, jak BI oraz funkcje integracyjne swojej cyfrowej platformy biznesowej. Firmy zapewniają, że wprowadzając na rynek nową ofertę, stawiają na współpracę z integratorami, którzy dysponują odpowiednimi kompetencjami.

 

• Dell Technologies zanotował najlepszy od lat kwartał na rynku PC. W IV kw. finansowym roku 2017 (zakończył się na początku lutego br.) koncern wypracował 20 mld dol. przychodów, o 58 proc. więcej niż rok wcześniej. Odnotował jednak stratę operacyjną na poziomie 1,7 mld dol. Za spory wzrost obrotów częściowo odpowiada przejęcie EMC i związanych z nim spółek we wrześniu 2016 r. Do zwiększenia przychodów megakorporacji przyczynił się także rosnący biznes PC, który miał najlepszy kwartał wyników od sześciu lat. Przychody Client Solutions Group Della, która obej-
muje komputery i monitory, wyniosły 1,8 mld dol. Producent wprowadził na rynek w minionym kwartale 11 mln komputerów.

 

• Apple, Amazon i Google są zainteresowane przejęciem biznesu półprzewodnikowego Toshiby. W sumie takich podmiotów jest 10. Według japońskiej gazety „Yomiuri Shimbun” niektóre firmy zawiązały sojusze, aby złożyć wspólną ofertę. Toshiba wycenia cały wystawiony na sprzedaż biznes na 9 mld dol. Apple może być zainteresowany zakupem, aby w sytuacji zmian na rynku i niewiadomej przyszłości azjatyckiego producenta zagwarantować sobie pewność dostaw japońskich pamięci do swoich urządzeń. Z kolei Amazon i Google prawdopodobnie chciałyby wykorzystać pamięci Toshiba w serwerach dostarczających usługi chmurowe.

 

• Unijna administracja jest uzależniona od Microsoftu, co skutkuje wysokimi kosztami i niewielkim postępem technicznym – twierdzą dziennikarze zrzeszeni w projekcie Investigate Europe. Powołują się przy tym na opinie ekonomistów, pracowników branży IT i polityków z 12 krajów UE. „Wiele urzędów nie ma już wyboru używania innego oprogramowania” – komentuje Martin Schallbruch, były szef działu informatyki i cyberbezpieczeństwa w niemieckim MSW.