Asseco we
współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną zrealizuje projekt, który
umożliwi agencji zdalny dostęp do symulatorów statków kosmicznych
z poziomu przeglądarki internetowej. W efekcie ESA będzie mogła
sprawdzać działanie satelitów przed ich wyniesieniem na orbitę i dzięki
temu unikać ewentualnych błędów, które w konsekwencji mogłyby oznaczać
utratę kosmicznego sprzętu. Projekt będzie realizowany w ramach programu
motywacyjnego dla polskich przedsiębiorstw i instytucji naukowych.
Z danych ESA wynika, że rynek związany z cywilnym używaniem rozwiązań
stosowanych w kosmosie jest wart 240 bln euro.

 

• Bloober
Team
, polski producent gier, zanotował ponad 118-proc. wzrost przychodów
w 2014 r., co zawdzięcza w dużym stopniu rosnącej sprzedaży
w Chinach. W całym minionym roku przychody firmy wyniosły
6,13 mln zł, zaś zysk netto zwiększył się do rekordowego
w historii spółki wyniku – 1,44 mln zł. Bloober Team jest
obecny w Chinach od ubiegłego roku, a do końca marca zamierza
uruchomić w Hongkongu przedstawicielstwo, które ma zajmować się promocją
firmy w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej.

 

• ABC Data rozstała
się z szefem swojego niemieckiego oddziału Karlem Tucholskim oraz dwoma
dyrektorami: Marcusem Hammannem (odpowiedzialnym za sprzedaż) i Christianem
Seidlem (rozwijał usługi związane z drukiem). Pomimo zmian spółka
ABC Data Deutschland nadal działa – obsługę klientów za Odrą przejęli
niemieckojęzyczni handlowcy w Polsce. Według Karla Tucholskiego niemiecki
biznes ABC Daty rozwija się pomyślnie. „Osiągnęliśmy nawet więcej, niż
zamierzaliśmy. Mieliśmy plany dalszego rozwoju, i dobre nastroje”
– skomentował były już szef spółki, która rozpoczęła działalność
w grudniu 2013 r. Wcześniej ABC Data prowadziła sprzedaż na
rynku niemieckim w ramach eksportu.

 

• Action
Europe
powołał Ulfa Kilpera na nowego szefa sprzedaży i marketingu
niemieckiej spółki. Dotychczasowy dyrektor Torsten Seiferth pożegnał się
z przedsiębiorstwem. Wcześniej Ulf Kilper odpowiadał za takie produkty
jak: serwery, storage, komponenty i rozwiązania sieciowe. Z firmą
jest związany od 2009 r. Po przejęciu Devila (obecny Action Europe) przez
polską spółkę latem 2013 r. został wicedyrektorem odpowiedzialnym za
zakupy. Menedżer ma 20-letnie doświadczenie w branży. Pracował wcześniej
m.in. w niemieckich firmach dystrybucyjnych MediaCom i Actebis, był
także związany z Tech Datą.

 

• Enxoo,
polski partner Salesforce, od lutego br. przejmuje działalność konsultingową
czeskiej firmy Advantel. Polska spółka jest dostawcą rozwiązań IT do zarządzania
biznesem w modelu SaaS. Czeski Advantel, który specjalizuje się we
wdrożeniach systemów informatycznych dla małych i średnich
przedsiębiorstw, jest partnerem Salesforce od 2012 r. Połączenie
z Advantelem oznacza powstanie pierwszego zagranicznego oddziału Enxoo
(w Pradze).

 

• Avnet w
IV kw. ub.r. zwiększył przychody (o 1,8 proc.) i zysk
(o 23,8 proc.), jednak jego spółka VAD wygenerowała mniejsze obrotyw
niż przed rokiem. Avnet Technology Solutions odnotował sprzedaż mniejszą
o 4,6 proc. niż rok wcześniej (3,1 mld dol.), do czego
przyczynił się głównie niższy popyt w Azji. W regionie EMEA spadek
również był wyraźny (-8,5 proc., do 856,8 mln dol.). Rick Hamada, CEO
Avnetu, tłumaczy słabszy wynik restrukturyzacją i optymalizacją kosztów,
co jego zdaniem znowu wprowadzi Avnet Technology Solutions na ścieżkę wzrostu.
Zapewnia, że w regionie EMEA marża operacyjna wzrosła i wynosi
obecnie 3,8 proc.

 


• RadioShack,
amerykański gigant zajmujący się handlem
elektroniką, ogłosił bankructwo. Spółka była na minusie przez ostatnich 11
kwartałów, a kurs jej akcji spadł w tym okresie niemal do zera.
Zawiodły próby zmiany profilu działalności z tradycyjnego sprzedawcy
elektroniki na sieć skierowaną głównie do użytkowników smartfonów. Nie pomógł
też gruntowny rebranding i bardzo nowoczesny wystrój sklepów. Aktualne
zadłużenie spółki wynosi 1,39 mld dol., a wartość jej aktywów to
tylko 1,2 mld dol. Jedyną dobrą informacją dla części spośród 21 tys.
pracowników RadioShack jest przejęcie około 2,4 tys. salonów (z obecnych
4,1 tys.) przez fundusz hedgingowy Standard General. Pozostałe punkty zostaną
zamknięte.

 

• WD mianowało Stefana Mandla dyrektorem sprzedaży na
Europę i Rosję. Dotychczasowy szef sprzedaży na nasz region Sven Rathjen
awansował i zajął stanowisko dyrektora generalnego w amerykańskiej
centrali producenta.

 

• Juniper
Networks
zamknął IV kw. ub.r. potężną stratą netto w wysokości
770 mln dol. Na pogorszenie bilansu finansowego w ub. kwartale
wpłynął odpis od wartości działu security (850 mln dol.). Bez uwzględnienia
tego czynnika spółka zanotowałaby 80,4 mln dol. zysku. Również po stronie
przychodów ub.r. zakończył się dla producenta na minusie (-14 proc.).
Nawet z pominięciem odpisu marża operacyjna skurczyła się w IV kw. do
13,5 proc., co ma związek z kosztami restrukturyzacji, które wyniosły
29 mln dol. – bez nich marża sięgnęłaby 16,1 proc.

 

• Gerhard
Schulz
, szef Ingram Micro w Europie, ogłosił zakończenie
restrukturyzacji firmy. Celem było „usprawnienie organizacji
i ujednolicenie modelu biznesowego na poziomie ponadnarodowym”. Wśród
nowych rozwiązań, które będzie rozwijać dystrybutor, są Unified Communications
i PoS. Wkrótce ma ruszyć platforma chmurowa, z którą korporacja wiąże
duże nadzieje. Trwającą restrukturyzacją broadliner wyjaśniał spadek zysku
w ub.r.