ELKO dodaje wartości dystrybucji
ELKO wprowadziło nowy sposób obsługi klienta, który opiera się na indywidualnych relacjach z partnerami i kompleksowej ofercie usług. Takie podejście przekłada się na wymierne korzyści finansowe (i nie tylko) dla retailerów i resellerów.
Według ELKO każdy element łańcucha dostaw musi wnosić wartość dodaną i – jak zapewnia dystrybutor – działa on właśnie w oparciu o ten model. Nie jest zatem „przesuwaczem pudełek”, lecz dostawcą usług, które wspierają biznes partnerów i pozwalają im zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Tym samym przeczy stereotypowi, że dystrybutor to takie ogniwo w łańcuchu dostaw, które „zjada” profity partnera.
– Zysk tkwi w szczegółach. Tak można określić nasze nowe podejście w kwestii obsługi. Wartość dodana wynika z zao-szczędzonego czasu, zwiększonej wydajności, zdobytej wiedzy oraz innych korzyści. Wszystkie te zyski można wyrazić w pieniądzu. Nasze wewnętrzne obliczenia pokazują, że przy współpracy z ELKO oszczędności mogą sięgać do 5 proc. łącznych obrotów – wyjaśnia Olha Lizurej, dyrektor zarządzająca ELKO Polska.
Jaką wartość wnosi ELKO
Dla firm z branży IT i elektroniki użytkowej kluczowe stało się jak najszybsze dostarczenie produktu do klienta końcowego. Dzięki szeregowi usprawnień i przemyślanym metodom operacyjnym, można przyśpieszyć ten proces bez wyłączania któregokolwiek z jego uczestników. Przykładowo, większość klientów ELKO nie musi już prowadzić klasycznych inwentaryzacji. Zamiast tego, korzysta z wirtualnych integracji stanu magazynowego dystrybutora poprzez CSV lub zaawansowane integracje API z danymi aktualizowanymi w czasie rzeczywistym.
Bezpośrednie dostawy do klienta końcowego (dropshipping) do punktów DPD Pickup stanowią kolejny, istotny krok w planie ELKO. „Wirtualny magazyn” i integracja systemów pozwalają dostarczać towar zakupiony u partnera z magazynu dystrybutora prosto do odbiorcy docelowego. Zmniejszenie liczby przeładunków oraz brak konieczności przepakowania przez klienta, a co za tym idzie szybszy czas dostawy, to tylko niektóre z zalet usługi. Poza tym firma oferuje szereg usprawnień, takich jak korzystne warunki finansowania oraz nowoczesną platformę e-commerce z funkcjami automatyzacji, obsługującą zamówienia 24/7.
Relacje i usługi
Jak podkreśla ELKO, podstawą oferowanych usług, a jednocześnie atutem wyróżniającym firmę na rynku jest indywidualne podejście do współpracy. Aby zapewnić maksymalną wartość, trzeba być blisko klientów – zaznacza dystrybutor.
Firma, oprócz siedziby głównej we Wrocławiu, buduje obecnie zespół przedstawicieli handlowych w Warszawie, aby obsługiwać klientów różnej wielkości.
Partnerzy ELKO mają wyznaczonego do współpracy z nimi menedżera, który służy pomocą i wsparciem. Doświadczenie zdobyte w 11 krajach w Europie daje szersze zrozumienie rynku, znajomość trendów i wiedzę, którą firma chętnie dzieli się ze swoimi klientami (co przekłada się na większą wartość dodaną i korzyści finansowe).
W ramach filozofii Grow Smarter dystrybutor rozpoczął również cykl webinarów, które pomagają pogłębić wiedzę i rozwiać wątpliwości dotyczące produktów.
Wszystko to razem oszczędza czas oraz środki, pozwalając partnerom skupić się na ich działalności, a co za tym idzie, pomaga w rozwoju ich biznesu.
– Wszyscy walczymy o marżę – mówi Olha Lizurej. – Każdy etap łańcucha dostaw powinien wnosić nową wartość – podkreśla.
Nowe podejście ELKO do usług dystrybucyjnych zostało opatrzone nazwą System Silverline. W jego ramach na kompleksowe wsparcie i wartość dodaną ze współpracy mogą liczyć wszyscy partnerzy dystrybutora, niezależnie od ich wielkości.
Co istotne, Grupa ELKO to jeden z najdłużej działających (od 28 lat) i największych europejskich dystrybutorów (oferuje produkty od około 400 producentów). Dzięki efektowi skali i możliwościom magazynowania dużych ilości towaru jest w stanie szybko dostarczać je do klienta lub odbiorcy końcowego, co nabiera szczególnego znaczenia w czasach, w których coraz częściej występują zakłócenia w łańcuchu dostaw.
Podobne artykuły
ELKO Group: relacje ważniejsze niż produkty
ELKO Group osiąga coraz lepsze wyniki w Polsce. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na naszym rynku za ostatnie 4 lata wyniósł 63 proc.
Elko: „czynnik ludzki” w dystrybucji
Międzynarodowy broadliner powrócił do Polski. Na konferencji „Elko MeetUP” przybliżył swoją strategię i sposób działania.