Urządzenia z rodziny ThinkSmart przeznaczone są do projektów biura hybrydowego dowolnego typu – jest wśród nich sprzęt do wykorzystania osobistego lub instalacji w małych „cyfrowych budkach telefonicznych” (ThinkSmart View), urządzenia all-in one dla małych i średnich pomieszczeń (ThinkSmart Hub), a także rozwiązanie ThinkSmart Core z osobnym panelem obsługi i peryferiami do wdrażania w salach o dowolnej wielkości. To wszystko jest uzupełnione przez komplet akcesoriów peryferyjnych – zestawy głośnikowe i mikrofonowe ThinkSmart Bar czy unikalną kamerę ThinkSmart Cam, chwaloną przez profesjonalistów jako najlepsze urządzenie w swojej klasie cenowej.

Jako wartość dodaną Lenovo oferuje także własne rozwiązanie chmurowe ThinkSmart Manager do zarządzania przez działy IT flotą inteligentnych urządzeń biurowych ThinkSmart znajdujących się w całym przedsiębiorstwie. ThinkSmart Manager umożliwia zdalne wdrażanie, konfigurowanie, zabezpieczanie i automatyczne aktualizowanie urządzeń. Zapewnia również zaawansowaną analitykę, np.ilu użytkowników bierze udział w spotkaniu, jak często, z których działów, co pozwala szczególnie średnim i dużym firmom efektywnie planować przestrzeń biurową, dbać o odpowiednie wykorzystanie już posiadanych urządzeń oraz  efektywnie planować nowe inwestycje. Co istotne, ThinkSmart Manager może pracować jako aplikacja typu multi-tenant, dzięki czemu integrator z jednej konsoli może niezależnie zarządzać flotą urządzeń u wielu małych klientów, nawet posiadających tylko pojedyncze urządzenia ThinkSmart.

Dla wszystkich urządzeń oferowana jest również w standardzie usługa Premier Support, w ramach której zapewniane jest trzyletnie wsparcie techniczne, realizowane w trybie 24/7 przez wysoce wykwalifikowanych techników. Obejmuje ono weryfikację poprawności działania sprzętu i oprogramowania, priorytetyzację dostępności części wraz z naprawą w siedzibie klienta, świadczoną całodobowo zaawansowaną pomoc techniczną dedykowanych konsultantów oraz jeden punkt kontaktowy do zarządzania sprawami od początku do końca, bez konieczności przełączania się przez infolinię.

Na szczególne zainteresowanie zasługuje zestaw konferencyjny ThinkSmart Core, któremu przyznano oficjalny certyfikat Microsoft Teams Rooms. Jest on dostępny w dwóch konfiguracjach. Zestaw ThinkSmart Core + Controller jest przeznaczony dla miejsc pracy, które są już wyposażone w systemy audiowizualne. Natomiast na zestaw ThinkSmart Core Full Room Kit składa się komputer ThinkSmart Core i urządzenie sterujące Controller, które są sparowane z narzędziami ThinkSmart Cam i ThinkSmart Bar, a dodatkowo można wyposażyć je także w mikrofony stołowe. Taki zestaw świetnie sprawdzi się w pokojach narad czy salach konferencyjnych. Wraz z zestawem ThinkSmart Core użytkownik otrzymuje licencję na pakiet ThinkSmart Manager Premium.

  

Trzy pytania do…

Adama Dyszkiewicza, Business Development Managera w Lenovo Polska

Jakie technologie dla biznesu będą popularne w 2022 roku? Nowe innowacje, trendy, czynniki, które będą kształtować post-pandemiczny rynek IT w kontekście użytkownika końcowego?

Pandemia zdecydowanie była katalizatorem i przyspieszyła cyfryzację w zasadzie w każdym aspekcie. Oczywiście pierwszym produktem, który przychodzi na myśl w kontekście pracy zdalnej czy hybrydowej, są notebooki i ekrany zewnętrzne, ale coraz więcej firm wraca do biur, a wiodącym modelem wykonywania służbowych obowiązków będzie praca hybrydowa. To oznacza, że wideokonferencje pozostaną z nami na stałe, a ich liczba znacząco wzrosła i tak pozostanie. Dlatego portfolio Lenovo ThinkSmart do współpracy i prowadzenia wirtualnych konferencji to duża szansa i możliwości rozwoju biznesu dla resellerów.

Dlaczego firmy powinny inwestować w urządzenia i rozwiązania poprawiające komunikację?

Liczba spotkań hybrydowych znacznie rośnie, a uczestniczenie w nich przez więcej niż jedną osobę z biurowej sali konferencyjnej wymaga odpowiedniego sprzętu. W przeszłości, jeżeli firma posiadała w ogóle rozwiązanie telekonferencyjne, kojarzyło się ono z najbardziej reprezentacyjną salą „przy zarządzie”. Dziś nasi klienci zastanawiają się jak te wielkie sale podzielić i ile ich tak naprawdę będą potrzebować. Coraz ważniejsza jest również jakość i łatwość prowadzenia spotkań hybrydowych. Pole do wzrostów w tej dziedzinie IT jest ogromne, a Lenovo ma tutaj mocną i kompleksową ofertę.

Jakie resellerzy mogą pomóc klientom w zapewnieniu ciągłości biznesowej, a także adaptacji do zdalnych modelów pracy i nowych trendów?

Nowa rzeczywistość przeniosła jeszcze większe wyzwania i obciążenie dla działów IT, a firmy będą musiały przedefiniować swoje podejście do bezpieczeństwa. Użytkownicy końcowi, pracujący poza biurem, stają się potencjalnym słabym ogniwem dla firmowego IT. W tym kontekście z pomocą przychodzą najnowocześniejsze na rynku rozwiązania Lenovo ThinkShield, dostępne w naszych produktach z rodziny Think. Zapewniają one między innymi zabezpieczenie danych użytkownika, ochronę urządzenia fizycznego, jak również minimalizują ryzyko związane z aktywnością złośliwego oprogramowania. Dla większych firm przydatne będą też narzędzia do predykcyjnego i proaktywnego zarządzania komputerami w firmie. Najnowsze rozwiązanie dostępne w modelu SaaS – Lenovo Device Intelligence  – udostępnia administratorom IT w firmach zaawansowaną wiedzę umożliwiającą wykrywanie problemów ze sprzętem i systemami, jeszcze przed ich wystąpieniem.