Ebeema: jak poprawić zyskowność sprzedaży
Czy i co można zyskać wdrażając do swojej oferty ubezpieczenia sprzętu IT?

Najprostszą odpowiedzią na powyższe pytanie jest oczywiście dodatkowy przychód. Ubezpieczenia to taki sam produkt jak inne, z tą różnicą, że nie trzeba go trzymać na półce, a generowana marża jest kilkukrotnie wyższa niż na sprzedaży samych urządzeń. Dodatkowym aspektem sprzedaży ubezpieczeń jest możliwość poprawienia obsługi i zadowolenia klienta poprzez zaoferowanie dodatkowej ochrony.
– Z naszego doświadczenia wynika, że klienci coraz częściej myślą o dodatkowej ochronie sprzętu, szczególnie że praca mobilna staje się standardem. Ubezpieczenie smartfonu, laptopa czy tabletu to codzienność wśród coraz bardziej świadomych użytkowników – mówi Marcin Sowiński, CEO Ebeema.
O tym, jak często klienci kupują ubezpieczenia, decyduje głównie zaangażowanie sprzedawców. Najlepsi są w stanie „dosprzedać” ubezpieczenie nawet co 3–4 klientowi.
Co i jak można ubezpieczyć?
Ubezpieczyć można wszystko – dowolny sprzęt IT (laptop, smartfon, komputer stacjonarny, drukarkę, monitor, urządzenia sieciowe, a także sprzęt RTV/AGD). Przy czym rosnące zainteresowanie użytkowników ubezpieczeniem sprzętu elektronicznego wynika głownie z dwóch powodów. Pierwszy stanowi malejąca trwałość urządzeń i awarie występujące po zakończeniu dwuletniej zazwyczaj gwarancji producenta. Drugi powód to uszkodzenia spowodowane zdarzeniami, których gwarancja producenta nie pokrywa, a które wynikają często z mobilnego charakteru użytkowania urządzeń.
– Największym zainteresowaniem w kategorii sprzęt IT oraz smartfony cieszą się ubezpieczenia od uszkodzeń mechanicznych i kradzieży, a w przypadku asortymentu z grupy urządzeń stacjonarnych RTV/AGD 5-letnie ubezpieczenia w najszerszym zakresie ochrony – mówi Michał Piorun, COO Ebeema. – Natomiast coraz chętniej wybieraną opcją dla IT jest przedłużenie gwarancji, które w większości wypadków jest korzystniejsze niż oferta service pack producentów.
Trzy kanały sprzedaży
Ebeema to platforma zaprojektowana do obsługi działań w modelu omnichannel. Niezależnie od tego, czy jej użytkownik posiada własny salon sprzedaży, dział sprzedaży B2B/call center, bądź prowadzi swój sklep internetowy, platforma Ebeema umożliwia obsłużenie wszystkich tych kanałów. Przy czym wdrożenie rozwiązania w kanale stacjonarnym i call center/B2B zwykle zabiera 1–2 dni. W przypadku kanału e-commerce, dzięki wtyczkom do popularnych platform, czas implementacji to kilka dni roboczych.
Co ważne, sam proces sprzedaży w kanale stacjonarnym i call center zajmuje tylko kilka minut i skupia się na dobraniu wariantu zgodnie z potrzebami klienta i wprowadzeniu kilku danych. W kanale e-commerce klient dostaje możliwość wyboru wariantu w momencie dodawania produktu do koszyka oraz później, w samym koszyku. Proces e-commerce jest zintegrowany z płatnością koszykową, więc klient nie musi wykonywać dodatkowych działań. Całość dokumentów jest automatycznie wysyłana do klienta bezpośrednio z platformy Ebeema.
Należy podkreślić, że Ebeema dostarcza gotowy i skonfigurowany system oraz szkolenia dla działów sprzedaży, aby handlowiec mógł profesjonalnie obsłużyć klienta i odpowiedzieć na wszelkie pytania. Dodatkową funkcją platformy Ebeema jest możliwość ustawienia i kontroli prowizji dla sprzedawców poprzez nadanie uprawnień na podstawie struktury organizacyjnej partnera.
Ebeema – platforma sprzedaży ubezpieczeń
Platforma Ebeema to wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku. Do tej pory ubezpieczenia sprzętu były oferowane wyłącznie w dużych sieciach handlowych, co było spowodowane przede wszystkim skomplikowaną procedurą przystąpienia do umowy oraz brakiem narzędzi (platform). Obecnie rozwiązanie jest wdrożone w kilkunastu sklepach e-commerce, call center oraz sieciach salonów Xiaomi, Sony, Samsung.
Model współpracy z kanałem sprzedaży oparty jest na tzw. umowie uproszczonego pośrednictwa ubezpieczeniowego, dzięki czemu formalności przystąpienia do współpracy trwają krótko i nie wymagają zaangażowania finansowego czy też prawnego.


CEO i założyciel Ebeema, jest związany z branżą IT od kilku dekad, a jednocześnie zajmuje się ubezpieczeniami dla osób aktywnych w ramach udao.pl. Ponadto jest pomysłodawcą i organizatorem jednego z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń sportowych dla branży IT triathlon-it.pl.
Więcej informacji: ebeema.pl, kontakt@ebeema.pl
Ochronę zapewnia:

Podobne artykuły
Aktywność fizyczna dla… nieaktywnych (cz. 2)
Masz już plan, masz motywację, rozpocząłeś aktywność fizyczną. Co dalej?
Aktywność fizyczna dla… nieaktywnych (cz. 1)
Najdłużej żyjącymi nacjami są Japończycy i Chińczycy, dla których codzienne ćwiczenia są nieodłącznym rytuałem dnia.
Imperium kontratakuje
Jeszcze nigdy w historii Microsoft nie oferował tylu nowych produktów, które mają umożliwić koncernowi przejście do długo oczekiwanej ofensywy.