Krótko mówiąc, zdecydowana większość użytkowników biznesowych po prostu nie wyobraża sobie pracy bez drukowanych dokumentów. Wiele firm drukuje wręcz coraz więcej i więcej, ochoczo korzystając z możliwości, jakie dają im nowoczesne drukarki, np. bardzo dobrze przyjęte przez rynek urządzenia z serii Epson WorkForce Pro. Wyraźnie więc widać, że drukarka jeszcze przez wiele lat (a może nawet dekad?) będzie jednym z podstawowych elementów wyposażenia nowoczesnego biura. Kluczowe jednak jest, by po pierwsze było to urządzenie optymalnie dopasowane do potrzeb danej firmy, po drugie zaś żeby jego zakup był maksymalnie korzystny dla klienta. Z tego względu specjaliści Epsona przygotowali nowatorskie modele finansowania usług druku. Takie, które zapewniają redukcję kosztów zakupu i eksploatacji urządzeń drukujących oraz pełne wykorzystanie potencjału nowoczesnego sprzętu.

 

Nowoczesny outsourcing

W świadomości wielu użytkowników istnieje właściwie tylko jedna metoda pozyskania sprzętu drukującego – wizyta w sklepie i zakup urządzenia w mniejszym lub większym stopniu zaspokajającego potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie druku (ów stopień zależy w znacznej mierze od kompetencji i rozeznania osoby odpowiedzialnej za zakup). To oczywiście metoda skuteczna… ale przestarzała i nie najlepiej dopasowana do współczesnych realiów.

Dużo bardziej rozsądnym wyjściem jest skorzystanie z nowoczesnych usług outsourcingu druku – czyli de facto zlecenie obsługi zadań związanych z drukowaniem zewnętrznej firmie, która od początku do końca zadba o zaspokojenie w 100 proc. potrzeb klienta w dziedzinie druku. Punktem wyjścia będzie tu staranna analiza tych potrzeb (sprawdzenie, jakie materiały i dokumenty drukuje, w jakich ilościach, na jakich nośnikach itp.), zaproponowanie odpowiednich modeli drukarek, dobranie ich liczby tak, by praca przebiegała sprawnie, a następnie oszacowanie zużycia materiałów eksploatacyjnych.

 

Jak zaoszczędzić 40 proc. kosztów?

Współpraca może przebiegać na kilku poziomach. Przykładem niech będzie oferta wspomnianej już firmy Epson – jej klienci mogą korzystać zarówno z pełnego outsourcingu druku, jak i szerokiego wyboru usług serwisowych. W pierwszym wariancie klient podpisuje umowę z Epsonem, firma instaluje u niego własny sprzęt drukujący i pobiera wyłącznie ustaloną wcześniej opłatę za same wydruki. Na tym właśnie polega usługa Print & Save, będąca profesjonalnym zarządzanym pakietem usług drukowania, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą znacząco obniżyć koszty druku w porównaniu z kupowaniem osobno materiałów eksploatacyjnych i pakietów serwisowych (nawet o 40 proc.).

Zasada funkcjonowania programu jest prosta: na początku współpracy reseller (przy wsparciu producenta) pomaga klientowi w oszacowaniu jego miesięcznego zapotrzebowania na usługi wydruku, następnie ustalana jest stała miesięczna opłata za druk. W ramach tej kwoty klient otrzymuje do dyspozycji optymalnie dobrane do jego potrzeb urządzenia drukujące oraz wszelkie niezbędne materiały eksploatacyjne, a także pełne wsparcie techniczne i gwarancję niezawodności. Nie ma tu żadnych kosztów dodatkowych – dla wielu firm to wygodna i najbardziej korzystna finansowo i fiskalnie forma płacenia za wydruki.

Alternatywnym rozwiązaniem może być podpisanie umowy na obsługę w zakresie dostarczania materiałów eksploatacyjnych – w tym wariancie przedsiębiorstwo korzysta z własnego sprzętu drukującego (kupionego na standardowych zasadach), ale zleca zewnętrznemu dostawcy dbałość o to, by sprzęt był zawsze gotowy do pracy i zaopatrzony we wszelkie niezbędne materiały eksploatacyjne.

Warto dodać, że każdy z tych wariantów gwarantuje użytkownikom biznesowym nie tylko obniżenie kosztów wydruku, ale również stałe wsparcie specjalistów oraz dostęp do najnowocześniejszego sprzętu i usług z tej dziedziny – a takie zalety są we współczesnym biznesie nie do przecenienia.

 

Więcej informacji: www.epson.pl/printandsave

Kontakt dla partnerów: business@epson.pl